Your browser does not support JavaScript!
طراحی گرافیک
طراحی پوستر
آموزش افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ – افکت Stroke

در این بخش از مجموعه آموزش افزودن افکت به لایه ها در نرم افزار ادوبی فوتوشاپ، قصد داریم تا شما را با افکت استروک (Stroke) آشنا سازیم. کارکرد این افکت، افزودن یک به خط کناره (داخل خارج و یا روی خط) تصویر لایه می باشد. به نوعی دور تصویر را با این افکت جدا می کنید.

آموزش افکت Stroke

برای افرودن این افکت به لایه مورد نظر، ابتدا لایه مورد نظر خودتان را در بخش هایه ها انتخاب کنید. در پنجره لایر استایل (Layer Style) مربوط به لایه در بخش استایل ها (Styles) گزینه Stroke را تیک بزنید.این گزینه با رنگ، گردایان و یا پترن یک خط به طور یکنواخت در اطراف لایه مورد نظر ایجاد می کند. در بخش تنظیمات این افکت شما به کمک گزینه سایز (Size) می توانید اندازه خط اطراف لایه را مشخص کنید. به کمک گزینه ی دیگر به نام پوزیشن (Position)، شما قادر خواهید بود تا نوع گوشه های خط را انتخاب کنید که به سمت داخل، خارج و یا مرکز باشد.

به کمک گزینه فیل تایپ (fill Type) شما انتخاب می کنید که خط شما با رنگ، گرادیان و یا پترن (یک الگو) پر گردد. نکته جالبی که وجود دارد، این است که متناسب با انتخاب این گزینه در بخش تنظیم، شما می توانید گزینه های مربوط به بخش استایل را یک به یک امتحان کرده و تغییرات جالب ایجاد شده در افکت را نظاره گر باشید. به عنوان مثال تصویر زیر تنظیم فیل تایپ (Fill Type) بر روی گزینه گرادیان (Gradient) قرار گرفته و در بخش استایل (Style) شیپ برست (Shape Burst) انتخاب شده است. 

 آموزش افکت Stroke

سایر تنظیمات این افکت نیز مانند بخش های قبلی می باشد. لذا برای جلوگیری از تکرار مکررات، از ذکر دوباره آنها خود داری کرده ایم. اگر نیاز به آشنایی با این تنظیمات دارید و قسمت های قبلی را مطالعه نکرده اید، می توانید با مراجعه به قسمت های قبلی این مجموعه آموزشی، با این تنظیمات بیشتر آشنا شوید.

بخش های مجموعه آموزشی افزودن افکت به لایه ها در نرم افزار ادوبی فوتوشاپ