Your browser does not support JavaScript!
طراحی پوستر
طراحی گرافیک
آموزش ایجاد لایه های شکل - آشنایی با ابزار خط در فوتوشاپ

در ادامه مجموعه آموزشی ایجاد لایه های شکل در نرم افزار ادوبی فوتوشاپ، این بار می خواهم شما را با ابزار خط در این نرم افزار آشنا کنیم. ابزار خط یکی دیگر از گزینه هایی است که در صورت راست کلیک کردن بر روی ابزار  shape شاهد آن خواهیم بود. شاید کشیدن خطوط ساده به نظر برسد اما در این رابطه سه چیز وجود دارد که حائز اهمیت می باشد. ابتدا آنکه خطوط ضخیم باشند یا نازک، در چه محدوده ی زاویه ای رسم می شوند و اینکه آیا شما قصد دارید تا arrowheads به خطوط خود اضافه کنید یا نکنید. 

ضخامت خطوط 

اگر من قصد داشته باش تا یک خط ضخیم یک پیکسلی مانند تصویر زیر رسم نمایم، دیگر قادر نخواهم بود تا وزن خط خود را پس از رسم آن تغییر دهم. 

 آشنایی با ابزار خط در فوتوشاپ

اگر من به پنل layers effect مراجعه کنم و یک استروک به خط خود اضافه نمایم، این کار شدنی می شود اما بهتر است تا از ابتدا به درستی این کار را شروع به انجام دادن کنم. بنابراین برای افزودن وزن خط دکمه ی ] را بر روی کیبورد خود فشار داده تا بر عدد وزن خط افزوده شود، نتیجه را در منوی بالای مربوط به این ابزار در بالا در قسمت weight می توانید مشاهده کنید.

زاویه دادن به خطوط 

اگر قصد داشته باشیم تا زاویه خط خود را به ۴۵ درجه محدود کنیم، چه خط به صورت صاف و چه خط به صورت مورب، برای این کار باید دست خود را بر روی دکمه شیفت (Shift) فشار داده و خط را رسم نماییم. زمانی که دکمه ی شیفت را فشار داده و خط را رسم می نماییم، نرم افزار فتوشاپ این عمل را به این صورت ترجمه می کند که شما قصد دارید تا در همان لایه ای که خط اول را کشیده اید خط دوم را نیز رسم نمایید. اگر خط دیگری رسم نمایید در لایه ماسک آن لایه خواهید دید که هر دو خط در یک لایه قرار می گیرند. اگر شما همچین قصدی را نداشته باشید و بخواهید خط های شما در لایه های جدا ایجاد شده و همچنین زاویه ۴۵ را هم حفظ نماید تنها کافی است تا ابتدا خط را کشیده سپس پیش از آنکه بخواهید دست خود را از روی خط بردارید دکمه ی شیفت را فشار دهید. 

افزودن arrowheads به خطوط

متاسفانه امکان اینکه بتوانید تا arrowheads را بعد از افزوده شدن افکت ها اضافه کنید وجود ندارد، بنابراین شما باید در همان ابتدا این کار را انجام دهید. برای این کار شما باید از بخشی که در تصویر زیر به آن اشاره شده است مراجعه کرده و arrowheads را انتخاب کرده و گزینه ی start تیک بزنید. 

 آشنایی با ابزار خط در فوتوشاپ

در صورت انتخاب این گزینه زمانی که خط را رسم نمایید نوک پیکان فلش در ابتدای رسم قرار خواهد گرفت و در صورتی که گزینه ی End را انتخاب کنید، درست برعکس حالت قبل نوک پیکان در انتهای خط رسم شده ی شما قرار خواهد گرفت. همچنین شما در این قسمت می توانید با وارد کردن عدد ارتفاع و پهنا فلش، به شکل دقیقا مناسبی برای طرح خود دست پیدا کنید.