Your browser does not support JavaScript!
خدمات طراحی گرافیک
طراحی پوستر
طراحی بروشور
طراحی تراکت
مجموعه بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه بخش دوم

در ادامه بخش قبلی مجموعه بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه، این بار بیلبورد ها و تبلیغات محیطی چند برند دیگر را با هم مشاهده خواهیم کرد. این مجموعه از بیلبورد ها که برای این بخش انتخاب شده اند، در شاخه های مختلف کسب و کار می باشند. بیلبورد ها به عنوان یکی از پر هزینه ترین شیوه های تبلیغاتی و در عین حال با امکانات بسیار زیادی که در اختیاز شما قرار می دهند، می توانند نقش بسیار بزرگی بر روی برند سازی و یا آموزش داشته باشند. اما همانطور که در بخش قبلی هم اشاره شده، متاسفانه بیشتر بیلبورد هایی که مشاهده می کنیم، از امکاناتی که یک بیلبورد برای آنها فراهم می کند به طور کامل و درست استفاده نمی کنند. بیلبورد های کسل کننده، بدون جذابیت بصری که هر روز از جلوی آنها هزاران نفر رد می شوند و هیچ کس به انها نگاه نمی کند را در یک سو قرار دهید و در سوی دیگر بیلبورد های خلاقانه این مجموعه.

شما هم پس از مشاهده این مجموعه، اقرار خواهید کرد، بسیاری از شرکت ها و برندهایی که از بیلبورد های تبلیغاتی و تبلیغات محیطی استفاده می کنند، به نظر می رسد تلاش دارند شکست بخورند. به نظر می رسد می خواهند سرمایه خود را دور بریزند که تا این حد بد از امکانات خودشان استفاده می کنند.

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

اگر شما هم علاقه مند به موضوعات علمی باشید، حتما با Discovery Channel آشنایی دارید. بیلبوردی که در بالا مشاهده می کنید، برای این شبکه توسط آژانس تبلیغاتی DDB New Zealand طراحی شده است. چراغ هایی که روشن و خاموش می شوند و نمودار را بالا و پایین می برند، برد الکترونیکی فعال، پروانه ای مانند توربین های بادی، همه از اجزای بیلبوردی هستند که به شیوه ای غیر معمول، مخاطبین خود را جذب می کند. یک بیلبورد متحرک با اجزایی که هر کدام یاد آور یکی از برنامه های علمی این شبکه هستند.

 بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

بیلبوردی که در بالا مشاهده می کنید مربوط به شبکه بی بی سی می باشد. مهمترین دلیل موفقیت این بیلبورد بازی با شعار آن می باشد. هر دو سمت داستان را ببینید. تصویر نیز در دو بخش طراحی شده، از سویی نیروهای امنیتی که دارند فرد یا چیزی را به عقب می رانند و در سوی دیگر بیلبورد، زنی که مقابل آنها ایستاده است. اگر هر کدام از این جهات را به تنهایی مشاهده کنیم، مخاطب در ذهن خود با یک داستان و یک زاویه دید با خبر روبرو می شود. اما این شیوه که بیلبورد دو سو دارد و در هر سو بخشی از داستان نمایش داده شده است، خلاقیت طراح این بیلبورد را نشان می دهد. شعاری که بی بی سی توانسته است به خوبی در این بیلبورد به نمایش بگذارد. هر چند یک طرفه بودن این شبکه بر کسی پوشیده نیست، اما به این شیوه قصد دارد تا مخاطبین را راضی کند که هر دو سوی داستان را به اطلاع مخاطب می رساند (حال چه کسی به این سادگی باور می کند؟)

 بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

بیلبورد بعدی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، مربوط به برند مک دونالد می باشد. در ابتدا ممکن است به نظر برسد با یک بیلبورد بسیار معمولی روبرو هستید. اما اگر کمی در تصویر دقت کنید، قطعه ای را در بالا مشاهده می کنید که سایه ای مانند لوگوی مک دونالد خلق می کند. سایه در ساعات مختلف روز بر بخش های مختلف بیلبورد می افتد. اما این اتفاق چرا مهم است؟ این بیلبوررد یک ساعت آفتابی است. سایه در هر ساعت مشخص بر روی یکی از مواد غذایی می افتد. آن ساعت هم در زیر ماده غذایی نوشته شده است. طراح بسیار خلاق این بیلبورد، ساعتی آفتابی ساخته که نشان می دهد در آن ساعت مک دونالد چه ماده غذایی برای مشتریانش خواهد داشت. به او نشان می دهد اکنون ساعت خوردن قهوه است، ساعت خوردن یک ساندویچ فرا رسیده و یا به عنوان میان وعده کیک دارچین آماده است. این بیلبورد نشان می دهد، خلاقیت و ایده پردازی، نیازمند هزینه های زیاد و استفاده از تکنولوژی های خاص نیست، بلکه هوشمندی و خلاقیت می تواند با استفاده از وسایل ابتدایی (ساعت آفتابی که صدها و شاید هزاران سال است بشر با آن آشنا شده) هم رخ دهد.

 بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

برند NIKE را حتما همه شما می شناسید؛ یک برند موفق در بخش پوشاک و وسایل ورزشی. در بیلبوردی بالا، که برای این برند طراحی و اجرا شده است، با یک بیلبورد ترنس پرنت (شفاف) روبرو هستیم. بیلبوردی که در چند سال گذشته طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کرده است. این بیلبورد انگار به فرد می گوید در ادامه مسیر خود بدود (چه بهتر که این کار را نکند و به خودش آسیب نرساند). تبلیغ مربوط به بخش محصولات مربوط به دو برند NIKE است.

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاق

در بخش آخر این مجموعه به سراغ تبلیغات محیطی برند LEGO می رویم. حتما این برند و اسباب بازی معروفش را به خوبی می شناسید. در این بیلبورد، با یک لگوی واقعی روبرو هستیم. اگر مقابل بیلبورد قرار بگیرید، خیابان، پل و پیاده رو را از پشت بیلبورد می توانید ببینید، اما خیابان، پل و پیاده رویی که با لگو شاخته شده است. این نمونه نشان می دهد یک برند چگونه می تواند از محصولات خود در بیلبورد ها و تبلیغات محیطی بهره ببرد و مخاطب بسیار زیادی جذب کند. 

حال با مشاهده این بیلبورد ها و تبلیغات محیطی می توانیم اینطور نتیجه بگیریم که بیلبورد تبلیغاتی، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبین خود داشته باشد. این بیلبورد ها را مقایسه کنید با انهایی که هر روز از کنارشان رد می شوید و نگاهی به آنها نمی اندازید، مگر آنکه در ترافیک سنگین گیر کرده باشید و از سر ناچاری آنها را هم نگاه کنید. یک برند از خلاقیت و ایده پردازی استفاده می کند و مخاطبین خود را جذب می کند، و برند دیگر از این امکان خود را به بدترین شکل ممکن استفاده می کند.

اگر شما هم قصد دارید مانند گروهی باشید که از این امکان تبلیغاتی به بهترین شکل ممکن استفاده می کند، می توانید از خدمات ما در تیم طراحی و تبلیغات لولسا استفاده کنید تنها کافی است به بخش فروش سایت رفته و خدمات مورد نظر را به صورت آنلاین سفارش دهید.