Your browser does not support JavaScript!
طراحی پوستر
سفارش
هزینه
نمونه کار

 مارشال مک لوهان منتقد ادبیات و رسانه های ارتباطی کانادایی، دانایی انسان را را به سه افق تاریخی توسط رسانه تقسیم بندی می کند و نام هر افق را یک کهکشان می گذارد. کهکشان شفاهی که از آغاز پیدایش انسان تا اختراع دستگاه چاپ (1436) که در این دوران اساس دانایی و ارتباط در این کهکشان شنیداری بود. کهکشان گوتنبرگ که از زمان اختراع دستگاه چاپ تا اختراع تلفن و تلگرام بود که در این دوران اساس ارتباط و دانایی بر خواندن استوار بود. و کهکشان سوم که با ابداع وسایل ارتباط همگانی و انقلاب های انفورماتیک به وقوع پیوست. که در این دوران او اساس دانایی و ارتباط را مبتنی بر شنیدن، خواندن و دیدن می داند.

سپس مک لوهان رسانه را به دو نوع رسانه سرد و رسانه گرم تقسیم بندی می کند. در رسانه گرم ارتباط رساننده معنا است و  مخاطب در ساختن معنا نقشی ندارد، رسانه خودش معنا است. مثال او از رسانه گرم کتاب و رادیو است. در مقابل رسانه گرم رسانه سرد قرار دارد که معنا سازی بر عهده مخاطب است و متعلق به کهکشان سوم است. او نمونه رسانه سرد را تلوزیون می داند. در کلیت او به نقش مثبت رسانه توجه داشت و معتقد بود رسانه همان پیام است.  در پوستر های زیر به شیوه ای خلاقانه به تاثیر یکی از انواع رسانه گرم که همان کتاب می باشد پرداخته شده است. شما در زمان غرق شدن در سطور یک کتاب می توانید زیست در قالب شخصیت دیگری در فضا ها و موقعیت های آن کتاب را تجربه نمایید و با زاویه دید جدیدی به کیفیت هر چه تمام تر آشنا گردید. در ادامه چند نمونه از پوستر هایی که با این موضوع ایده پردازی و طراحی شده اند را مشاهده خواهید کرد.

پوستر خلاقانه درباره ی تاثیر رسانه

پوستر خلاقانه درباره ی تاثیر رسانه

پوستر خلاقانه درباره ی تاثیر رسانه

مدیر تبلیغاتی: Tomas Ramanauskas 

آژانس تبلیغاتی: Love Agency  

سفارش دهنده: Mint Vinetu Bookstore  

کشور: لیتوانی

دسته بندی: رسانه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

تهیه کننده و نویسنده مطلب: پگاه تایکندی