Your browser does not support JavaScript!
معرفی کتاب الکترونیکی مدیریت زمان برای افراد خلاق

در این قسمت قصد داریم کتابی را به شما معرفی نماییم که توسط Mark McGuinness که یک شاعر نیز می باشد در سال ۲۰۰۷ نوشته شده است و به گفته خود او این کتاب حاصل آموخته های وی از صد ها متخصص برجسته در حوزه ی خلاقیت در قرن ۲۱ می باشد. این کتاب الکترونیکی مورد استقبال مردم قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ هزار بار توسط کاربران اینترنت در سراسر جهان دانلود شده است.

معرفی کتاب الکترونیکی مدیریت زمان برای افراد خلاق

مطالب مفیدی که در این کتاب گرد آوری شده است به خوانندگان خود کمک می کند تا آثار هنری خلاق تری آفرینش کرده و به هدف خود دست پیدا کنند. این کتاب که ۲۹ صفحه دارد دارای توصیه های کاربردی بسیار موثری در زمینه عملکرد خلاق می باشد، برخی از عناوین مهم که در این کتاب به آنها پرداخته می شود، عبارت هستند از:  

  • پیدا کردن روشی مناسب برای دست یابی به جنون خلاقیت
  • شناسایی و اولویت بندی کارها بر اساس اهمیت
  • دست یابی به حالت ذهنی مناسب برای تمرکز بر روی کار
  • چگونه وقفه در کار و حواس پرتی خود را به حداقل میزان خود برسانیم
  • مدیریت ایمیل ها به شیوه ای موثر
  • چگونه تمامی تعهدات خود را به یاد آورده و به تمامی آنها جامه ی عمل بپوشانیم

ترجمه ی بخشی انتخابی از این کتاب

به هر آنچه که از دستیابی به آنها به خود افتخار می کنید، بیاندیشید تا این کار به زندگی و کار شما ارزش بیشتری ببخشد. به این فکر کنید که چه تعداد از این دست یافته ها با ارزش اما غیر ضروری بوده اند؟ این سوال ها را برای خود مطرح کنید که، در پایان روزی که حتی تنها به پیشرفت کمی در راستای رسیدن به هدف خود دست یافته بودید، چه حسی داشته اید؟ 

در پایان روزی که درگیر تقاضاهای اطرافیان و یا کارهای ضروری و فوری می شده اید، چه حسی داشتید؟

چه تفاوتی در زندگی شما ایجاد می شد، اگر بیشتر زمان خود را به کارهای پر ارزش اما نه خیلی ضروری و فوری اختصاص می دادید؟

شاید با مطالعه ی فصل دوم از این کتاب با عنوان برتری کارهای با ارزش اما غیر ضروری،  تا حدود زیادی به پاسخ این سوالات و تغییراتی که با دست یافتن به پاسخ این سوالات در زندگی شما ایجاد خواهد شد، پی ببرید.  

این کتاب نه تنها در بهبود عملکرد خلاقانه شما کمک شایانی می کند، بلکه به شما یاد می دهد تا شیوه ی زندگی خود را تغییر داده و با نظم و بینش صحیح به مسائل از مدت زمان محدود زندگی خود به هر آنچه سزاوار شما است دست پیدا کنید.

در صورت تمایل به دانلود نسخه اصلی این کتاب به بخش دانلود سایت مراجعه فرمایید. همچنین به زودی ترجمه ی فارسی این کتاب نیز توسط تیم طراحی و تبلیغات لولسا تهیه گردیده و بر روی سایت قرار خواهد گرفت. 

نویسنده و تهیه کننده: پگاه تایکندی