Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا شبکه اجتماعی
آشنایی با شش راه آسان به منظور داستان سرایی بصری 

یکی از عوامل درخشش برند ها و وب سایت های موفق بهره جستن از داستان سرایی بصری است. در این مقاله قصد آن داریم تا شما را با چگونگی استفاده از داستان سرایی بصری به طور موثر در برند و یا استراتژی فروش خود آشنا سازیم.

۱- نشان دهید، توضیح ندهید

شاید بتوان گفت که یکی از قدیمی ترین و مهم ترین قوانین نانوشته در صنعت فیلم سازی این است که شما نباید کلمات بسیاری را برای بیان داستان به کار برید. فیلم های چارلی چاپلین و باستر کتون را به یاد آورید بدون هیچ دیالوگی داستان فیلم را به زیبایی هر چه تمام تر روایت می کنند. در برندسازی نیز این اصل وجود دارد که اگر شما بیش از حد از خود و برندتان با کلمات توضیح دهید برای مخاطب خسته کننده خواهد بود. پس مختصر و مفید از کلمات بهره ببرید.

۲- زمینه خیلی مهم است

اکنون که قرار است از کلمات کمتری استفاده کنیم باید برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان نیازمند کلیدهای میانبر خواهیم بود. آن  کلید های میانبر همان زمینه ی کار ما خواهند بود.

تصویر این صحنه ی کوتاه: اگر ما فردی را نمایش دهیم و او را با دوربین خود دنبال کنیم بیننده ها فرض می کنند که آن شخص قهرمان داستان ما می باشد. اگر این فرد وارد ساختمانی شود و لباس رسمی بر تن داشته باشد و بر روی صندلی بنشیند بیننده ها فرض خواهند کرد که آن مکان محل کار آن فرد است. پس همانطور که مشخص شد بدون به کار بردن کلمات نیز می توان داستان را به بیننده انتقال داد. زمینه در حقیقت هر چیزی است که هر بیننده ای می تواند با دیدن تصویر و یا اشاره ای فرضی کند و از طریق این فرضیات داستان را به درستی دنبال کند. در یک برند، زمینه از رنگ ها، فونت ها و تصاویر با افکت های خاص  تشکیل شده است که بر اساس استراتژی که مخاطبین هدف را قرار است مجذوب خود کند انتخاب می شوند.  

۳- به مردم نشان دهید

داستان کسب و کار خود را بیان نکنید، بلکه داستان مردمی را تعریف کنید که به این کسب و کار مربوط می باشند مانند افراد استخدام شده در آن، مشتری ها و خود شما جزو آن هستید.

۴- تضاد را نشان دهید

تضاد عنصر جدا ناپذیر از داستان است. داستان زمانی اتفاق می افتد که فرد نیاز به چیزی دارد و برای به دست آوردن آن باید بجنگد. این چیز می تواند شی، عشق، زنده ماندن و ... باشد.

۵- چیزهای پنهان را آشکار سازید

یکی از قوانین داستان سرایی خوب این است که مخاطبین را در خلال داستان به فضای پنهانی ببرید که آن ها قادر نیستند در زندگی روزمره خود تجربه کنند. داستان های قوی  داستان هایی هستند که فضا ها و یا اتفاقات غیر منتظره ای را روایت می کنند. 

۶- نقشه‌ی داستانتان کاملا مرئی نباشد

همواره سعی کنید برندی باشید که مخاطبین و یا مشتریان خود را غافلگیر می کنید. از ويژگی های بصری و داستان گویی استفاده کنید سایر رقبای خود استفاده نکرده اند و منحصر به فرد باشید.