Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا شبکه اجتماعی
سه شیوه استفاده از اسنپ چت برای بازاریابی

شرکت هایی که از پلتفرم های جدید استفاده می کنند، معمولا از این سرمایه گذاری بیشترین نفع را می برند. این موضوع یکی از طلایی ترین قوانین کسب و کار است که می تواند برای بسیاری از بیزینس ها مفید باشد. مثلا در دهه ۱۹۹۰ کسب و کارهایی که به سمت استفاده تجاری از ایمیل رفتند نتایج بسیار درخشانی به دست آوردند. زمانی که AdWords گوگل راه افتاد، با هزینه هایی بسیار پایین شرکت ها موفق می شدند برای بهترین کلمات کلیدی مورد نظرشان تبلیغ کنند و نتایجی فوق العاده ای از این تبلیغات بگیرند. زمانی که تبلیغات فیسبوک شروع شد، هزینه یک تبلیغ بسیار پایین بود و آن شرکت هایی که تبلیغاتشان را در فیسبوک گذاشتند، بازدهی بالایی به دست آوردند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست

هر چقدر که پلتفرم ها بیشتر شناخته می شوند، تبلیغات در آنها هزینه های بسیار بیشتری خواهد داشت، و بازاریاب های هوشمند معمولا از این فرصت پیش از دیگران استفاده می کنند.

پلتفرم چیست؟

امروزه اسنپ چت یکی از جدیدترین پلتفرم ها می باشد که طرفداران بسیار زیادی را هم به خود جلب کرده است. اسنپ چت در اوایل ۲۰۱۶ روزانه تا ۷ میلیارد بازدید از ویدئو هایش به دست آورد. امروز این عدد به ۱۵۰ میلیارد می رسد که بسیار بیش از پلتفرمی مانند توییتر است. 

اما بسیاری از بازاریاب ها و صاحبین کسب و کار ها هنوز استفاده از این پلتفرم را امتحان نکرده اند. دلیل اصلی این افراد نداشتن امار از بازده سرمایه گذاری در تبلیغات اسنپ چت و تا حدودی ناشناخته بودن این پلتفرم برای آنها می باشد. نمی دانند سرمایه گذاری در اسنپ چت چقدر می تواند به فروششان کمک کند.

این مسائل بسیار گیج کننده هستند. چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که بازاریاب معمولا به سه دسته تقسیم می شود:

  1. آگاهی: چشم انداز آگاهی و آشنایی مخاطبین از تجارت و محصولات شما.
  2. تمایل: چشم انداز مرحله اول برای تبدیل شدن به مشتری با ثبت نام در وبینار ها یا خبرنامه شرکت.
  3. ارزیابی: چشم انداز مرحله دوم و حرکت مشتری برای خرید که اغلب با تلفن و یا ایمیل انجام می شود.

اسنپ چت در بخش دوم قدرتمند ترین است، جایی که شما تلاش می کنید تا برای مخاطبینتان علاقه به وجود بیاورید. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که اسنپ چت عموما تا چهار برابر نرخ مشارکت بیشتری از پلتفرم های مشابهی مانند اینستاگرام به دست به دست می آورد. به وسیله اسنپ چت می توانید محتوای ارزشمندتان را با مخاطبین برسانید تا ابعاد مختلف کسب و کارتان را ببینند، کاری که عموما از دیگر راه ها برای شما امکان پذیر نیست.

سه روشی که بازاریاب ها می توانند از اسنپ چت برای افزایش فروش استفاده کنند به صورت زیر است:

۱- قرار دادن کدهای تبلیغاتی

برندهایی که از اسنپ چت برای تبلیغات استفاده می کنند معمولا نرخ مشارکت بیشتری در تبلیغاتشان به دست می آورند. اسنپ چت امکانات بسیار خوبی برای قرار دادن کدهای تبلیغاتی شما در ویدئو هایتان دارد و این موضوع می تواند فواید زیادی برای برند شما داشته باشد.

۲- مشاهده محصولات

می توانید از اسنپ چت برای نمایش محصولات جدید خودتان استفاده کنید. یکی از شیوه های رایج اسنپ چت برای تبلیغات نمایش بخشی از محصول جدید به مخاطبین پیش از ارائه محصول است.

یکی از مهمترین مزایای اسنپ چت ساخت ویدئوی تبلیغاتی برای اگاهی مخاطبین با هزینه پایین است. همچنین بخش "پشت صحنه" را هم به مخاطبینتان نمایش دهید، اینکار باعث می شود آنها با شما بیشتر ارتباط برقرار کنند. ویدئوهای پشت صحنه برای مخاطب جذابیت زیادی دارد.

۳- بازاریابی از طریق سلبریتی‌ها (اینفلوئنسرها)

این یکی از جدیدترین و موفق ترین شیوه های بازاریابی در دنیای روز است. به این شیوه شما می توانید محصولات و خدماتتان را به مخاطبین بیشتری برسانید. مخاطب هم از طریق شما و هم از طریق این افراد با محصولات و خدمات شما آشنا می شود. فالوور های شما زیاد می شود و می توانید گروه مخاطب زیادی در زمان کم به دست بیاورید.

برند های بزرگ این کار را در اسنپ چت انجام می دهند. همچنین می توانید از این افراد بخواهید تا مدت مشخص انها کنترل صفحه شما را به دست بگیرند. کمپانی آدیداس یکی از اصلی ترین شرکت هایی است که این شیوه را دنبال می کند. و چه چیزی بیشتر و بهتر از این به مخاطبین و مشتریان آینده شما اطمینان می دهد که سلبریتی محبوبشان، مشتری شما است و از محصولات و خدمات شما رضایت دارد؟

نتیجه گیری

اسنپ چت یکی از پلتفرم هایی است که با وجود زمان کمی که پا به عرصه وجود گذاشته مخاطبین بسیار زیادی دارد و روز به روز این مخاطبین با سرعت زیادی افزایش پیدا می کنند. به همین خاطر نرخ  مشارکت کاربران در آن بسیار زیاد است.

برند هایی که همین امروز به این پلتفرم روی می آورند، بسیار بیشتر از کسانی که هفته آینده، ماه آینده و یا سال آینده وارد اسنپ چت خواهند شد، نرخ مشارکت به دست خواهند آورد.