Your browser does not support JavaScript!
بهینه سازی وردپرس
بهینه سازی جوملا
آنالیز سئو وردپرس
سئو کار
پنج راه بهبود سئوی محلی

سئوی محلی (سئوی لوکال) اهمیت و جایگاهی به اندازه سئوی جهانی دارا می باشد. تلاش برای سئوی محلی اهمیت زیادی دارد،اما مهمتر از آن این است که این تلاش کجا و به چه صورتی انجام شود. بسیاری از صاحبان کسب و کارها به این موضوع کمتر توجه می کنند و گاهی از تلاش و هزینه هایی که برای سئوی سایتشان انجام داده اند، به علت نتیجه کم، نا امید می شوند. این دسته از افراد به درستی نمی دانند که در سئو به چه صورت باید سرمایه گذاری کنند تا منجر به فروش بیشتر محصولات و یا خدماتشان شود.

اینکه چقدر برای سئوی سایت زمان و هزینه گذاشته شود، در مقابل اینکه این هزینه و زمان در چه جایی انجام شود، در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در این مقاله قصد دارم پنج راه که در زمان بسیار کوتاهی منجر به بهبود رتبه سئوی لوکال می شود را به شما معرفی کنم تا به این شیوه از هزینه و زمانی که برای سئوی سایتتان صرف می کنید بیشترین نتیجه را بگیرید. پیشنهاد می کنم هر پنج روش را به صورت ارگانیک انجام دهید و باعث نشوید گوگل سایت شما را پنالتی کند.

سئوی محلی (سئوی لوکال) چیست؟

احتمالا شما هم محصول یا خدماتی را در گوگل سرچ کرده اید که در زمان نمایش جستجو، گوگل یک یا چند شرکت را در بالا و درون یک باکس به همراه شماره تلفن، نقشه محل، ریویو به شما نشان می دهد. این همان چیزی است که به آن سئوی محلی (سئوی لوکال) می گوییم. بر اساس نوع کسب و کار، این نتایج ممکن است در ابتدای نتایج جستجو برای مخاطب به نمایش درآیند. این موضوع می تواند یک تفاوت بسیار بزرگ را بین شما و دیگران ایجاد کند.

در این شیوه نمایش وب سایت، کاربر محل شما را روی نقشه مشاده می کند و به وسیله اپلیکیشن گوگل مپ می تواند بهترین مسیر برای رسیدن به شما را پیدا کند. شماره تلفن، آدرس و ساعات کاری شما در این بخش به نمایش در می آیند و مخاطب از این موارد به خوبی آگاه می شوند. در مواردی که ریویو برای سایت وجود داشته باشد، و مخاطب با مشاهده بازخوردهایی که دیگر استفاده کنندگان از خدمات شما نوشته اند، برای تماس و استفاده از محصولات شما تشویق می شود.

سئوی محلی (لوکال) در گوگل

این نوع نمایش سایت در صفحات نتایج جستجو را مقایسه کنید با نمایش عمومی سایر لینک هایی که در این صفحه برای کاربر قابل مشاهده هستند. به خوبی پیداست که تفاوت زیادی بین این دو نوع نمایش وجود دارد و این موضوع می تواند یک کسب و کار را بسیار موفق کند.

حالا که با سئوی محلی (لوکال) بیشتر آشنا شدید، احتمالا می خواهید شما هم به این صورت در صفحه نتایج جستجو (SERP) نشان داده شوید. در ادامه راه هایی که می تواند باعث شود شما نیز در اینکار موفق شوید و سئوی محلی شما تقویت شود و به صورتی که در بالا توضیح داده شد سایت شما هم به نمایش در آید، را برای شما توضیح خواهم داد.

serp چیست

مرحله اول: یک صفحه گوگل MY Business بسازید

ساخت یک صفحه Google My Business کاملا رایگان می باشد. ساخت و پر کردن اطلاعات این صفحه بیشتر از بیست دقیقه از شما وقت نخواهد گرفت. در اینجا شما ساعات کاری، شماره تلفن، آدرس محل کاری خود و محل شما روی نقشه ثبت می شوند. اطمینان پیدا کنید که در اینجا عکسی مناسب که شما را معرفی کند قرار دهید، و توضیحاتی بنویسید که کاربران به خوبی در صفحه گوگل My Business با شما و خدمات و محصولات شما آشنا شوند. برای ثبت نهایی گوگل برای شما یک ایمیل می فرستد، که باید حتما آنرا بررسی کنید.

مرحله دوم: ثبت کسب و کار در دایرکتوری های محلی

پس از ثبت نهایی کسب و کار در Google My business هنوز کارهای زیادی مانده است که باید انجام دهید!  صدها دایرکتوری محلی در اینترنت وجود دارند که شما می توانید بر اساس نیازهای کسب و کار و تجارتتان در آنها عضو شده و کسب و کارتان را ثبت کنید. 

از آنجا که احتمالا شما زمان زیادی ندارید و کسب و کار زمان زیادی از شما می گیرد و زمان زیادی برای تقویت سئوی محلی خودتان ندارید می خواهیم این بخش را به صورت اتومات در بیاوریم. خوشبختانه برای این خدمات، سایتهایی هستند که به صورت اتومات اینکار را برای شما انجام می دهند. سرویس هایی مانند Moz Local، Aabaco و یا Yext می توانند سایت و کسب و کار شما را در صدها دایرکتوری محلی ثبت کنند.

البته این سرویس ها کاملا رایگان نبوده و هزینه ای در حدود ۹۰ دلار در بر خواهد داشت که در مقابل نتایج آن، یک سرمایه گذاری بسیار پر سود می باشد. با ثبت کردن کسب و کار در سایت های یاد شما به صورت اتوماتیک شما در سرویس هایی مانند MapQuest یا Foursquare نیز ثبت می شوید. 

مرحله سوم: ریوویو گرفتن

اگرچه در مرحله اول که مربوط به گوگل my business بود و در آنجا شما موفق می شوید برای کسب و کارتان ریوویو بگیرید، اما این دریافت ریوویو به معنی آن نیست که رتبه شما از رقبای کاریتان بالاتر خواهد رفت! اما ریوویو برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برای رتبه دهی به یک سایت دارد. برای یک کسب و کار موفق در سئوی محلی، دریافت ریوویو باید در اولویت باشد. لذا لیستی از مشتریان و استفاده کنندگان از خدمات خودتان تهیه کنید و از انها بخواهید برای شما ریوویو بنویسند. یک کسب و کار موفق بالای ۵۰ ریوویو می تواند تفاوت بسیار چشمگیری با سایر رقبای خود پیدا کند.

مرحله چهارم: دریافت بک لینک محلی (لوکال بک لینک)

نمی دانم تا به حال Domain Authority به گوش شما خورده است یا خیر. اما در صورتی که با آن آشنایی ندارید به صورت خلاصه می توان آنرا به اینصورت تعریف کرد: دومین اتوریتی یک امتیاز (از صفر تا صد) می باشد که توسط Moz تولید شده است و پیش بینی می کند که رتبه وب سایت در نتایج جستجو به چه صورت می باشد. با این توضیحات، باید بدانید دریافت بک لینک با کیفیت برای بهبود دومیت اتوریتی شما یکی از کلیدی ترین مسائل می باشد.

دومین اتوریتی (Domain Authority) چیست؟

پیج اتوریتی (Page Authority) چیست؟

بک لینک چیست؟

یک بک لینک لوکال و با کیفیت، مثلا از سوی مشتریان و یا همکاران شما، می تواند به دومین اتوریتی و سئوی محلی شما بسیار کمک کند. برای اینکار هم می تواند از مشتریان خودتان درخواست کنید در وب سایتشان بک لینکی ایجاد کنند و هم می توانید با شرکای کاریتان صحبت کنید و از آنها درخواست بک لینک کنید. اینکار را می توانید به صورت مشترک انجام دهید، یعنی به اینصورت که شما هم لینک آنها را در سایتتان قرار دهید، به این شیوه عموما همکاران و شرکایی کاری، بیشتر رضایت خاطر خواهند داشت.

بک لینک چیست

مرحله پنجم: تقویت سئوی درون سایت

در ابتدا از وجود (NAP) در سایتتان اطمینان حاصل کنید. در تگ عنوان سایت می توانید محلی بودن کسب و کارتان را عنوان کنید. در صفحه تماس سایت، تلاش کنید حتما آدرس و محل قرار گیری دفتر کاریتان را به خوبی مشخص کنید تا کاربران به سادگی بتوانند شما را پیدا کنند. افزودن یک نقشه گوگل برای این منظور می تواند به کاربران کمک ویژه ای بکند. تلاش نکنید در سایتتان هزاران بار بگویید کسب و کار محلی هستیدف اگر اینکار را به درستی انجام دهید، گوگل این موضوع را خواهد فهمید و نیاز به هزار بار تکرار ندارد. 

کسب و کارتان را نبندید

اگر مراحل بالا را انجام ندهید، مانند این است که تابلوی "بسته است" را روی سر در کسب و کارتان در اینترنت قرار داده باشید. اگر دفتر کاری شما به صورت مجازی است، آدرس غلط ندهید. هم گوگل و هم کاربر به زودی از این موضوع آگاه خواهند شد و با مسکلات فراوانی روبرو می شوید. تلاش کنید به صورت ارگانیک سئوی محلی خودتان را بهبود ببخشید و از روش های اشتباه استفاده نکنید. گوگل الگوریتمی مخصوص برای پنالتی کردن این گونه کسب و کارها به نام Possum دارد.

اینفوگرافیک پنج راه بهبود سئوی محلی

اینفوگرافیک پنج راه بهبود سئوی محلی