Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
خدمات سئو
سئو کار
بهترین روش لینک سازی در سئو سایت

اگر با مفهوم سئو سایت و متریک های بهینه سازی سایت آشنا باشید پس باید از استراتژی لینک سازی و تهیه بک لینک نیز مطلع باشید. بیشتر وب مسترها در پروسه سئو سایت خود به دنبال راه هایی برای ایجاد لینک سازی مداوم می باشند. اما بهترین روش برای لینک سازی چه روشی است و شما به عنوان وب مستر چگونه می توانید به تهیه بک لینک بپردازید.

استراتژی لینک سازی در سئو سایت

لینک سازی و بک لینک ها به عنوان معیاری برای اعتبار سایت شما شناخته می شوند. زمانی که شما لینک های بیشتری از سایت های بیشتر و معتبرتری دریافت می کنید در واقع این موضوع را به گوگل میفهمانید که سایت شما معبتر است. حال هرچه رقبای شما بک لینک های بیشتر و معتبرتری نسبت به شما دریافت نمایند پس در واقع شما جایگاه پایین تری را در سئو سایت کسب خواهید نمود.در ابتدا باید مشخص کنیم که بهترین بک لینک برای سایت شما چه لینک هایی خواهند بود. در زیر چک لیست هایی در این خصوص را بیان می نماییم.

  • گرفتن بک لینک از سایت معتبر
  • تهیه بک لینک های دائمی
  • تهیه بک لینک از دامنه های مختلف
  • گرفتن بک لینک از IP های مختلف
  • گرفتن بک لینک از سایت های مرتبط

موارد بالا می تواند مشخص نماید که بک لینک های شما تا چه میزان در پروسه سئو سایت شما کمک کننده خواهد بود.

بک لینک چیست

اعتبار سایت برای گرفتن بک لینک

در پارگراف بالا اشاره شد که هرچه سایتی که از آن بک لینک می گیرید معتبرتر باشد این اعتبار را به شما هم می دهد. اما چگونه اعتبار سایتی را مشخص کنید. سایت الکسا می تواند به شما کمک نماید تا به طور نسبی اعتبار سایت را بدست آورید. تعداد بک لینک هایی که سایت دارد و نیز قدمت آن می تواند معیارهایی در معتبر بودن سایت باشد.

الکسا چیست

قابل توجه است که خدمات الکسا متوقف شده است و اکنون باید از ابزارهای دیگری برای این منظور استفاده کرد.

دامنه های مختلف در تهیه بک لینک

اینکه شما از صد سایت یک لینک دریافت نموده باشید در پروسه سئو سایت کمک بیشتری به شما خواهد نمود تا اینکه بخواهید از یک سایت صد لینک دریافت کرده باشید. پس سعی نمایید از سایت های مختلف و نیز رنج IP مختلف بک لینک تهیه کنید.

ip چیست

دائمی بودن لینک در سئو

بک لینک های موقت که پس از مدتی برداشته می شوند اثر خود را پس از برداشته شدن از دست خواهند داد. پس به فکر تهیه بک لینک های دائمی باشید. فروم ها، شبکه های اجتماعی، انتشار خبر در دیگر سایت ها مواردی در تهیه بک لینک های دائمی می باشند.

برای اطلاعات بیشتر، به مقاله های زیر مراجعه کنید:

منبع: mcseo.ir