Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
تفاوت محتوای بروشور و تراکت

بروشور و تراکت از روشهای تبلیغاتی هستند که امروزه اغلب مشاغل برای معرفی کسب و کار های خود از آنها تراکت استفاده می کنند. این دو روش در کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. بسیاری از افراد این عقیده را دارند که میان بروشور و تراکت تفاوتی به لحاظ محتوا وجود ندارد و تنها در ویژگی های ظاهری باهم تفاوت دارند. اما بروشور و تراکت هرکدام محتوا خاص خود را دارند که در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم داد.

محتوای بروشور و تراکت چه تفاوتی دارند؟

محتوای تراکت به گونه ای است که به معرفی خدمات یک مجموعه می پردازد و حاوی پیام کوتاه تبلیغاتی است. اما بروشور جزئیات و اطلاعات محصولات را در حد متعارف معرفی می کند که مشتریان تا حدود زیادی با خدمات و امکانات یک مجموعه آشنا می شوند. بروشور در مقایسه با تراکت محتوای بیشتری دارد و معمولا به عنوان راهنما برای خرید محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. بروشور به کمک می کند خریدار هنگام خرید یک محصول دچار مشکل نشده و به راحتی جنس مورد نیاز را انتخاب کند.

همانطور که گفته شد، تراکت حجم محتوا کمتری دارد و مخاطب به صورت مختصر با امکانات یک مجموعه آشنا می شود که برخلاف بروشور جزئیات کامل محصولات و خدمات در آن قرار نمی گیرد. تراکت بیشتر به منظور جذب مشتری کارایی دارد و محتوای آن به گونه ای طراحی می شود که نظر مردم را بیشتر به سمت محصولات و خدمات جلب می کند.

به طور خلاصه بروشور حاوی مطالبی است که اطلاعات را با جزئیات کامل و دقیق برای مخاطبان ارائه می دهد که به منظور راهنمای خرید محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و مشتریان با نحوه استفاده از محصولات آشنا می شوند. اما تراکت بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و به شکل مختصر مخاطبان را با امکانات و خدمات کسب و کار های مختلف آشنا می کند.

نویسنده: محمد قنبری

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید