Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
تقویم تولید محتوا چیست

تقویم تولید محتوا به انگلیسی Content Calendar نامیده می شود. در این مقاله قصد دارم تا توضیح دهم تقویم تولید محتوا چیست؟ چه فوایدی و کاربردهایی دارد؟ چگونه یک تقویم تولید محتوا بسازیم؟ به جز پاسخ به این سوالات به بررسی انواع این تقویم ها می پردازم تا کمی بیشتر و دقیق تر با آنها آشنا شوید.

اگر تولید محتوا انجام داده باشید به خوبی با مشکلات آن آشنا می شوید. یکی از بزرگترین اشتباه هایی که افراد در زمان تولید محتوا مرتکب می شوند نداشتن یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده است. این افراد معمولا انتخاب های درستی ندارند و به تولید محتوا تخصصی نگاه نمی کنند.

نمونه ای از این رویکرد اشتباه را در سایت و شبکه های اجتماعی مثال می زنم.

رویکرد اشتباه در سایت:

  1. می خواهم رتبه یک گوگل به دست بیاورم تا موفق شوم
  2. کلماتی که فکر می کنم با آنها فروش زیادی خواهم داشت را انتخاب می کنم
  3. با کلمات مطلب می نویسم
  4. موفق می شوم!

رویکرد اشتباه در شبکه های اجتماعی:

  1. می خواهم در شبکه های اجتماعی فالوور زیاد داشته باشم و فروشم را زیاد کنم
  2. یک صفحه راه اندازی می کنم
  3. با فالو و آنفالو کردن مخاطب جذب می کنم
  4. محتوا تولید می کنم (گاهی محتوای دیگران را کپی می کنم)
  5. شاخ شبکه های اجتماعی می شوم

اگر از این دسته افراد هستید، پیش از هر چیز یک سوال از خودتان بپرسید: آیا من باهوشترین فرد جهان هستم که این ایده به ذهنم رسیده است و همه رقبا دست بسته منتظر نشسته اند تا من موفق شوم؟

متاسفانه بسیاری از ما تصور می کنیم که راه رسیدن به موفقیت بیش از اندازه کوتاه است و نیاز به تلاش و برنامه ریزی تخصصی ندارد. اگر با تولید محتوا و بازاریابی محتوایی آشنایی کافی ندارید، شاید خواندن این دو مطلب بتواند ابتدا بسیار سودمند باشد:

اما اگر واقع بین باشیم برای موفقیت در تولید محتوا باید برنامه ریزی داشت. بدون برنامه ریزی صحیح نمی توان از تولید محتوا نتیجه مورد نظر را به دست آورد. برای اینکه تولید محتوا نظم پیدا کند، یک راهکار ساده وجود دارد: تهیه تقویم تولید محتوا.

اما حالا به سوال اول باز گردیم، تقویم تولید محتوا چیست؟ اول از هر چیز باید یک تعریف از آن داشته باشیم.

تعریف تقویم تولید محتوا

تقویم تولید محتوا (Content Calendar) به صورت بصری گردش کار بخش تولید محتوا را در دوره های زمانی روزانه، هفتگی و ماهیانه نمایش می دهد. در تقویم تولید محتوا فرمت محتوا (Format)، شیوه های تبلیغ محتوا (Promote)، نویسندگان / طراحان (Creators)، تاریخ انتشار (Publish)، موضوع محتوا (Title)، محل نشر محتوا (Channel)، دسته بندی (Category)، زمان تولید (Create)، پرسونا مخاطب (Persona)، وضعیت محتوا (Status) و ... مشخص می شود.

پیش از هر چیز توجه کنید که یک تقویم تولید محتوا کامل و مناسب همه وجود ندارد. پیش از شروع به طراحی تقویم تولید محتوا باید سوالات زیر را پاسخ دهیم:

  • چند وقت یکبار محتوای جدید منتشر می کنیم؟
  • بیش از یک فرمت محتوا تولید می کنیم؟
  • چند نفر از این تقویم تولید محتوا استفاده می کنند؟
  • پیش از انتشار محتوا، چند مرحله برای تولید آن نیاز داریم؟
  • از این تقویم محتوا برای چه فرمت هایی از محتوا استفاده می کنیم؟

تقویم تولید محتوا چیست

همانطور که گفتم، تقویم تولید محتوا بخش های مختلفی را شامل می شود. برای اینکه بیشتر با تقویم تولید محتوا آشنا شوید، بهتر است ابتدا هر کدام از این بخش ها را با هم مرور کنیم.

فرمت محتوا (Content Format): محتوا در فرمت های مختلفی تولید می شود. گاهی به صورت متن، گاهی به صورت صدا، گاهی تصویر و ویدئو و ... . در این بخش ملاک فرمت نرم افزار نیست. بلکه فرمت خروجی فایل که در اختیار مخاطب قرار می گیرد را در این بخش باید در نظر بگیریم.

شیوه تبلیغ محتوا (Promote): پس از تولید و انتشار محتوا، باید آنرا تبلیغ کنیم تا بازخورد بیشتری داشته باشد. تبلیغ می تواند از طریق کانال های خودمان و یا کانال های دیگران باشد. به عنوان مثال اگر یک محتوای متنی برای سایت تولید کرده اید، رپورتاژ و ادوردز گوگل می توانند شیوه‌های تبلیغاتی باشند. توجه کنید همیشه استفاده از یک شیوه تبلیغ محتوا مناسب نیست. به عنوان مثال اگر یک محتوای متنی در سایت نوشته اید حتما ادوردز و یا رپورتاژ بهترین و تنها شیوه های تبلیغ شما نخواهند بود!

نویسندگان / طراحان (Content Creator): در این بخش باید مشخص کنید هر محتوا را چه فردی یا افرادی می نویسد / طراحی می کند. تولید محتوا گاهی توسط یک فرد و گاهی توسط یک تیم صورت می گیرد. اگر برون سپاری می کنید، نام جایی که سفارش تولید محتوا را دادید را در این بخش ثبت کنید. اگر در مجموعه خودتان اقدام به تولید محتوا می کنید، این بخش را بر اساس توانایی و ترافیک تولیدکنندگان محتوا تکمیل کنید.  

تاریخ انتشار محتوا (Publish Time/Date): در این قسمت روز و ساعت انتشار هر محتوا را یادداشت کنید. طبق برنامه پیش بروید تا هر محتوا در بهترین زمان ممکن منتشر شود. این بخش را بسیار با دقت انجام دهید. شاید خواندن مقاله زیر برای شما کمک کننده باشد تا بتوانید بهترین زمان را برای انتشار هر محتوا انتخاب کنید:

انتخاب بهترین زمان فروش و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

موضوع / عنوان محتوا (Title): در این بخش مشخص کنید هر محتوا چه موضوع و یا عنوانی دارد. بهتر است هر محتوا تنها برای یک موضوع به کار رفته و برای موضوعات مختلف، از یک محتوا استفاده نکنید.

کلمه کلیدی (Keyword): اگر تولید محتوا متنی سایت انجام می دهید این بخش بسیار مهم است. باید یک کلمه کلیدی مناسب برای هر عنوان محتوا انتخاب کنید. بهتر است هر عنوان یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشد. انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است. اینکه چه زمانی و به چه ترتیب و با رعایت چه مواردی کلمه کلیدی انتخاب شود بسیار مهم است. مهم تنها نوشتن کلمه کلیدی مهم نیست. برای این بخش باید به خوبی آنالیزهای لازم را در سایت خود و رقبا انجام داده باشید.

محل نشر محتوا / کانال انتشار (Channel): یک محتوا را می توان به شیوه های مختلفی منتشر کرد. اینکه هر محتوا ابتدا از چه کانالی منتشر شود بسیار مهم است. کانال می تواند سایت شما، صفحه ای در اینستاگرام، لینکداین و ... باشد.

دسته بندی (Category): در این قسمت باید مشخص کنید که محتوا در کدام دسته بندی منتشر شود. به عنوان مثال فرض کنید یک محتوای متنی برای سایت تهیه می کنید، این محتوا در کدام دسته بندی سایت باید قرار بگیرد؟

زمان تولید (Create Date): برای تولید محتوا نیاز به زمان خواهید داشت. در این بخش زمان تولید هر محتوا را مشخص می کنید تا محتوا در زمان مقرر تولید شود.

پرسونای مخاطب (Persona): در این بخش پرسونای مشتری مورد نظر خود را مشخص می کنید. این پرسونا به تولید کنندگان محتوا کمک می کند تا بتوانند در زمان تولید، مناسبترین محتوا را تولید کنند. بدون در نظر گرفتن پرسونا، تولید محتوا نمی تواند اثرگذاری مورد نظر را داشته باشد.

وضعیت محتوا (Content Status): این بخش را همواره باید به روز رسانی کنید. در این قسمت مشخص می کنید که هر محتوا در کدام وضعیت قرار دارد. فرض کنید که شما یک تیم تولید کننده محتوا دارید که هر کدام مسئول تولید بخشی از محتوا است. در این قسمت می توانید متوجه شوید که محتوا در کدام مرحله قرار دارد تا بتوانید بهتر روی کار مدیریت داشته باشید.

CTA محتوا (Call To Action): پس از اینکه یک محتوا تولید شده و در دسترس مخاطب قرار می گیرد می خواهیم او چه کاری انجام دهد؟ معولا به دنبال این هستیم که بتوانیم مخاطب را به بخشی از سایت یا انجام کاری راهنمایی کنیم. به عنوان مثال فرض کنید شما در کار تعمیرات یک وسیله الکترونیکی هستید و مقاله ای در مورد مشکلات پیش آمده کاربران نوشته اید، پس از مطالعه می خواهید کاربر چه کاری انجام دهد؟ ممکن است بخواهید او با شما از طریق یک شماره تلفن تماس برقرار کند. حالا باید این شماره تلفن در جای مشخصی برای او به نمایش در بیاید. در این بخش از تقویم، مشخص می کنیم که پس از اینکه کاربر محتوا را مشاهده کرد، می خواهیم چه کاری انجام دهد.

توجه: بهتر است در تقویم تولید محتوا بخش پلن B هم داشته باشید. فرض کنید بنا به هر دلیلی از انتشار یک محتوا در زمان انتشار آن منصرف می شوید. در این مواقع پلن B به شما کمک می کند تا بتوانید آن محتوا را جایگزین کنید.

در تهیه تقویم تولید محتوا، مواردی که در بالا گفته شد ممکن است بیشتر و یا کمتر باشند.

اکنون که تعریف تقویم تولید محتوا آشنا شدیم، به بررسی چند ابزار که توسط آنها می توان این تقویم را تولید کرد می پردازیم.

معرفی ابزارهای طراحی تقویم تولید محتوا

ابزارهای مختلفی برای ساخت این تقویم تولید محتوا وجود دارد. در این بخش برخی از بهترین ابزارها را برای این منظور به شما معرفی می کنم.

مایکروسافت اکسل (Excel)

نرم افزار مایکروسافت اکسل کاربردهای زیادی دارد و یکی از این کاربردها کمک برای تقویم تولید محتوا است. از آنجایی که این نرم افزار بسیار شناخته شده است، کارکرد با تقویم هایی که در اکسل ساخته می شوند معمولا چندان دشوار نخواهد بود. برای استفاده از این تقویم ها تنها کافی است در گوشی تلفن همراه، تبلیت و یا کامپیوتر خودتان نرم افزار اکسل داشته باشید.

امکانات گسترده این نرم افزار باعث شده است تا بدل به یکی از بهترین ابزارهای طراحی تقویم تولید محتوا بدل شود.

گوگل شیتس (Google Sheets)

این ابزار شباهت بسیار زیادی به اکسل دارد. اما تفاوت آن در آنلاین بودن است. فایل هایی که در گوگل شیتس تولید می شود را می توانید با نرم افزار اکسل هم ویرایش کنید (و بالعکس).

CoSchedule

این ابزار آنلاین بسیار کاربردی برای ساخت تقویم تولید محتوا است. امکان استفاده آنلاین از این تقویم به ما اجازه می دهد تا بتوانیم به صورت آنلاین برنامه ریزی های خود را انجام دهیم. البته CoSchedule بسیار بیشتر از یک ابزار برای ایجاد تقویم تولید محتوا است. این ابزار مجموعه ای از ابزارهایی برای مارکتینگ است.

البته ابزارهای دیگری هم برای تقویم تولید محتوا وجود دارد. Monday.com یا Trello را می توان از سایر ابزارهای بسیار مفید برای ساخت تقویم تولید محتوا دانست.

مزایای تقویم تولید محتوا

تقویم تولید مزایای بسیار زیادی برای برنامه ریزی شما خواهد داشت. در ادامه با برخی از این مزایا دقیقتر آشنا خواهیم شد.

۱- نظم زمانی در تولید محتوا

برای تولید محتوا همیشه نیاز به زمان کافی است. اگر بخواهید یک محتوا با کیفیت تولید کنید، باید زمان کافی برای اینکار گذاشته باشید. یکی از بزرگترین اشتباهات که برخی افراد در تولید محتوا مرتکب می شوند در نظر گرفتن همین زمان است. به عنوان مثال قصد دارند برای رویداد مشخصی یک محتوا داشته باشند، اما زمان تولید آن را از پیش در نظر نگرفته بودند و در روزهای پایانی می خواهند تولید را شروع کنند. این اشتباه باعث خواهد شد تا زمان کافی جهت بررسی و کیفیت سنجی محتوا وجود نداشته باشد.

زمانی که وقت کافی برای تولید محتوا در نظر گرفته می شود می توان انتظار داشت که اعضای تیم تولید کننده محتوا قادر خواهند بود محتوایی با کیفیت تولید کنند و زمانی برای بررسی محتوا پس از تولید و پیش از انتشار وجود دارد.

با استفاده از تولید محتوا مشکل زمانبندی برطرف خواهد شد. این موضوع زمانی که حجم محتوای تولید شده زیاد باشد بسیار اثرگذارتر است.

۲ – بالانس ترافیک تولید محتوا میان تولیدکنندگان

معمولا تولید محتوا تنها توسط یک فرد صورت نمی گیرد و تیم / تیم هایی اقدام به این کار می کنند. تقویم تولید محتوا با ما اجازه می دهد بتوانیم تعادلی برای ترافیک کاری ایجاد کنیم. این موضوع به ما اجازه می دهد تا بتوانیم بیشترین بازدهی را به دست بیاوریم. از نیروی انسانی به بهترین شیوه استفاده می کنیم و بازدهی افزایش پیدا می کند.

۳- فراموش نکردن تاریخ و زمان های مهم

معمولا برای هر کسب و کاری تاریخ ها و زمان های خاصی بسیار مهم هستند. به عنوان نمونه از این موضوع می توان به تاریخ رویدادهای مهم مربوط به یک کسب و کار است. مثلا اگر یک نمایشگاه مهم در حوزه فعالیت شما در طول سال برگزار می شود، می توانید آن را در تقویم تولید محتوا درج کرده و فراموش نکنید.  

گاهی این تاریخ ها و زمان ها عمومی هستند. به عنوان نمونه از این روزهای عمومی می توان به اعیاد اشاره کرد. وجود تقویم تولید محتوا به ما کمک می کند تا هیچ گاه حسرت فراموش کردن تاریخ ها و زمان های خاص را نخوریم.

۴-  ایجاد ترتیب و نظم موضوعی در تولید محتوا

در تولید محتوا نظم موضوعی بسیار مهم است. گاهی ما در یک محتوا نیاز به اشاره و ارجاع به محتوای دیگری داریم که مخاطب باید پیشتر با آن آشنا شده باشد. با تقویم تولید محتوا می توانیم این نظم و ترتیب موضوعی را داشته باشیم.

۵- ارزیابی محتوا

یکی از دیگر مزایای تقویم تولید محتوا می توان به ارزیابی اشاره کرد. پس از تولید و انتشار هر محتوا، می توانیم ارزیابی محتوا را با توجه به تقویم انجام دهیم. این ارزیابی و تحلیل کمک خواهد کرد تا در آینده بتوانیم بهتر و بیشتر از محتوا نتیجه بگیریم.

۶- عدم تکرار تولید محتوا

گاهی ممکن است در جریان تولید محتوای انبوه برای یک عنوان چندین محتوا نوشته شود. با استفاده از تقویم تولید محتوا از این تکرارهای ناخواسته که بر اثر فراموشی در طول زمان رخ داده است جلوگیری می کنیم. این کار به ما فرصت خواهد داد تا بتوانیم به محتوای جدید بپردازیم.

مشکلات تقویم تولید محتوا

ساخت تقویم تولید محتوا چندان آسان نیست. برای تهیه آن باید یک استراتژی بازاریابی محتوایی ابتدا تهیه شود و سپس اقدام به تهیه تقویم کنید. اگر تصور شما بر این باشد که تنها قرار است در یک فایل اکسل روز و عنوان را برای محتوا بنویسید و همین کافی است، اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده اید. چنین تقویمی هیچ کاربرد موثری در موفقیت بازاریابی محتوایی نخواهد داشت. برای ساخت این تفویم ها افراد معمولا به مشکلات مختلفی برخورد می کنند. در این بخش به چند نمونه از این مشکلات اشاره می کنم. در بیان هر کدام از مشکلات راه حل غلبه بر مشکل نیز بیان خواهد شد.

۱- صرف هزینه برای تهیه تقویم تولید محتوا

برای بسیاری از افراد وجود هر هزینه به عنوان یک مشکل شناخته می شود. تهیه تقویم تولید محتوا بدون هزینه نخواهد بود. در عمل ممکن است هزینه های بالایی داشته باشد.

راه حل: تغییر نگاه به تقویم تولید محتوا. باید بدانید که هزینه و زمانی که صرف تهیه استراتژی بازاریابی محتوایی و تقویم تولید محتوا می کنید در طول زمان بازگشت خواهد داشت. این هزینه برای این است که بتوانید محتوایی اثر بخش داشته باشید. پس آن را به عنوان یک هزینه اضافه نگاه نکنید، بلکه ابزاری برای کاهش هزینه های اضافی و افزایش بهره وری ببینید. بدون این تقویم ممکن است هزینه های بالا و بی فایده ای برای تولید محتوا صرف کنید. هزینه هایی که بازگشت مورد انتظار شما را نخواهند داشت.

۲- عدم توجه به استراتژی بازاریابی محتوایی

تقویم تولید محتوا بدون داشتن استراتژی بازاریابی محتوایی ناقص است. بسیاری از افراد در زمان تهیه تقویم تولید محتوا به این استراتژی توجه کافی ندارند. آنها تقویم را بدون در نظر گرفتن استراتژی تولید می کنند و از شکست های آن متعجب می شوند.

راه حل: تهیه استراتژی بازاریابی محتوایی و سپس اقدام به طراحی تقویم تولید محتوا. باید بدانیم که این تقویم ها یک استراتژی بازاریابی نیستند و این دو از یکدیگر متفاوت هستند. در بخش های بعدی به تقاوت های میان تقویم و استراتژی بازاریابی محتوایی خواهم پرداخت.

۳- مشکل در تصمیم گیری برای ساختار تقویم تولید محتوا

همانطور که بالاتر اشاره کردم، یک تقویم تولید محتوای عمومی و مناسب همه وجود ندارد! یکی از مشکلاتی که افراد در زمان تهیه تقویم تولید محتوا با آن روبرو می شوند انتخاب و تصمیم گیری در مورد ساختار مناسب است.

راه حل: مطالعه و کسب اطلاعات و یا برون سپاری. این واقعیت را باید بپذیریم که کسب و کارها با یکدیگر تفاوت دارند. اگر دو کسب و کار در یک زمینه فعالیت می کنند، باز به معنی یکسان نگاه کردن به آنها نیست. در نظر بگیرید که کسب و کار مشابه شما، رقیب کاری است. اگر بخواهید از روی رقبا کپی برداری کنید، هیچ نقطه مثبتی نسبت به آنها نخواهید داشت. اما چون دیرتر شروع کرده اید، همیشه در رتبه ای پس از انها باقی می مانید. برای تصمیم گیری در مورد ساختار بهترین روش کسب اطلاعات و مطالعه است. باید خودتان را توانمند کنید تا بتوانید ساختار مناسب برای تقویم خود را بیابید. اما اگر زمان کافی برای این کار ندارید، باز هم پایان کار نیست. می توانید این کار را برون سپاری کنید. افراد و تیم های مختلفی هستند که می توانند این کار را به صورت حرفه ای برایتان انجام بدهند.

توصیه: به سراغ تقویم تولید محتوا رایگان نروید! ساختار عمومی تقویم تولید محتوا را می توان به صورت رایگان دریافت کرد، اما تهیه تقویم و تنظیم آن نیاز به کار تخصصی دارد. نیاز به یک استراتژی بازاریابی محتوایی که با تجزیه و تحلیل فراوان تهیه شده باشد. این یک کار کاملا تخصصی است. یک فرد متخصص در قبال ارائه خدمات حرفه ای از شما هزینه در یافت می کند. معمولا افراد تازه کار و یا کسانی که تقویم تولید محتوا برایشان یک چارت است که منجر به سفارش تولید محتوا از سوی مشتری می شود این خدمات را به صورت رایگان پیشنهاد می دهند. این نوع تقویم ها معمولا با عنوان ها و یا پیشنهاداتی که با کمترین بررسی تهیه شده در اختیار شما قرار می گیرد. منجر خواهد شد تا مسیر راه شما طولانی شده و هزینه های اضافی برای تولید محتوا داشته باشید. یک هزینه اولیه درست، هزینه های ثانویه و اضافی را کاهش می دهد.

تفاوت میان تقویم تولید محتوا و تقویم سردبیری

تقویم سردبیری (Editorial Calendar) با تقویم تولید محتوا متفاوت هستند. متاسفانه این دو مورد گاهی با یکدیگر به اشتباه یکی دانسته می شود. تقویم سردبیری پیشتر در حوزه انتشارات مورد استفاده قرار می گرفت. در این تقویم چهارچوب های موضوع برای زمان نسبتا طولانی مدت تعیین می شود. اما تقویم تولید محتوا مربوط به حوزه اجرا بوده و جزئیات بیشتری را شامل می شود.

تفاوت میان استراتژی بازاریابی محتوا و تقویم تولید محتوا

تقویم تولید محتوا استراتژی محتوا نیست! در استراتژی بازاریابی محتوایی اهداف SMART، تعیین KPI، تصمیم گیری فرمت محتوا، کانال محتوا، بودجه اختصاص یافته، تولید و انتشار و آنالیز محتوا را انجام می دهیم. به صورت ساده تر اینکه از تقویم تولید محتوا به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی استفاده می شود. استراتژی بازاریابی محتوایی در دست افراد بسیار محدودتری است، در حالی که تقویم تولید محتوا در دسترس کل تیم تولید محتوا قرار می گیرد.

استراتژی بازاریابی محتوایی

دانلود تقویم تولید محتوا سایت و وبلاگ

در این بخش یک تفویم تولید محتوا برای سایت و یا وبلاگ را برای شما قرار داده ام. این تمپلیت (Template) می تواند به شما در ساخت و طراحی تقویم تولید محتوای اختصاصی خودتان کمک کند. ستون های جدول را بر اساس نیازها خود و توضیحاتی که در بالا داده شد تکمیل کنید. یک تقویم تولید محتوای عمومی برای همه مناسب نیست. پس شما هم باید متناسب با شرایط خودتان این تفویم را طراحی کنید. برای دانلود این تقویم روی لینک زیر کلیک کنید. این تقویم تولید محتوا به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

این تقویم به صورت رایگان و در فرمت اکسل (Xlsx) در اختیار شما قرار گرفته است.

دانلود تقویم تولید محتوا شبکه های اجتماعی

اگر به دنبال یک تقویم تولید محتوا برای شبکه اجتماعی هستید، یک نمونه اولیه برای شما آماده کرده ام. این تقویم را می توانید برای انواع شبکه های اجتماعی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکداین و ...) استفاده کنید. ممکن است بنا به نیاز بخش هایی به تقویم اضافه و یا در صورت لزوم کم کنید. توجه داشته باشید که این تنها یک قالب پیشنهادی است. ممکن است بر اساس نیاز شما یک قالب کاملا اختصاصی نیاز داشته باشید. این تقویم تولید محتوا را هم اکنون به صورت رایگان دانلود کنید.

این تقویم به صورت رایگان و در فرمت اکسل (Xlsx) در اختیار شما قرار گرفته است.

سفارش تقویم تولید محتوا

سفارش تقویم تولید محتوا در لولسا به صورت آنلاین است. اگر قصد دارید یک تقویم تخصصی تولید محتوا داشته باشید همین الان اقدام کنید. برای سفارش این خدمات ابتدا در سایت بخش فروش عضو شده و سپس اقدام به ثبت سفارش کنید. این خدمات در دو حوزه تقویم تولید محتوا سایت/وبلاگ و تقویم تولید محتوا شبکه های اجتماعی ارائه شده اند. این خدمات به شما کمک می کند اگر در ساخت و تهیه تقویم تولید محتوا تخصص ندارید، بتوانید یک تقویم حرفه ای داشته باشید.

هزینه تقویم تولید محتوا

هزینه تقویم تولید محتوا در لولسا بر اساس نوع تقویم و طول دوره محاسبه می شود. پیش از ثبت سفارش می توانید تعرفه (هزینه - قیمت) این خدمات را به صورت آنلاین مشاهده کنید. این هزینه با توجه به اینکه بازدهی تولید محتوای شما را افزایش می دهد بسیار به صرفه است. تولید محتوا بدون برنامه ریزی را کنار بگذارید و حرفه ای باشید.

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید