تا به حال تجربه خواندن متونی که مالامال از جملات بلند هستند را داشتهاید؟ در این مواقع، درک اطلاعات دریافتی از جانب شما تا چه حد بوده است؟ میتوان گفت بیشتر ما، درست در میانه راه، گیج و سردرگم دوباره به ابتدای جملهای که خواندهایم برمیگردیم. امروز میخواهیم بدانیم چرا استفاده از جملات بلند در تولید محتوا کار درستی نیست.
چرا از جملات بلند در تولید محتوا استفاده نکنیم؟
بد نیست بدانید کوتاهی و بلندی جملات حین تولید محتوا نقش به سزایی در جذب مخاطب دارند. مسئلهای که درک جملات طولانی را دشوار میکند، در ساختار پیچیده آنها نهفته است. دقیقا موردی که هنگام مطالعه جملات کوتاه، کمتر با آن روبرو میشویم.
مخاطب در مواجه با متون بلند، قبل از تحلیل اطلاعات قبلی با اطلاعات جدید، رو به رو میشود. به همین دلیل پس از انتقال اطلاعات در یک جمله کوتاه، باید با نقطه به آن خاتمه داد. پس از پایان نقطه قدیمی، میتوان با خیال راحت سراغ ارائه مفاهیم جدید، در یک جمله جدید رفت.
استفاده از جملات کوتاه مزایای بسیاری در تولید محتوا دارد. برای مثال از جملات کوتاه میتوان برای انتقال هرچه شفافتر، مختصرتر و مفیدتر مفاهیم بهره برد. علاوه بر این جملات کوتاه، به زیباتر و جذابتر دیده شدن متون کمک شایان توجهی میکنند.
حال به تمام این امتیازات، نظر مثبت گوگل را اضافه کنید. فراموش نکنید مسئله مربوط به بلندی یا کوتاهی یک جمله، از چشمان طراحان الگوریتم گوگل پنهان نمانده است. اگر از وردپرس استفاده میکنید، احتمالا افزونه Yoast SEO را نصب کردهاید. این افزونه کار بررسی تولید محتوا را انجام میدهد. یکی از ویژگیهای این افزونه رسد جملات بلند در محتوا است. اگر در زمان نوشتن محتوا، حواستان به این موضوع نبوده، یواست سئو به شما یاری میرساند.
توجه داشته باشید که مخاطب محتوای شما یک انسان است. باید بتوانید به راحتی با او ارتباط بر قرار کنید. هر چه این جملات را پیچیدهتر و سختتر کنید، شانس کمتری برای ارتباط موثر خواهید داشت. استفاده از جملات کوتاه به شما کمک میکند، ارتباطی بسیار خوب با این مخاطبین بر قرار کنید.
سفارش تولید محتوای حرفهای
برای داشتن یک تولید محتوای حرفهای تنها کافی است آن را از لولسا دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با خدمات، ثبت سفارش و اطلاع از تعرفهها به صفحه این خدمات مراجعه کنید: