Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
تولید محتوا
سئو کار
هفت دروغی که برخی از متخصصان سئو به شما می گویند

کسب رتبه سئو یکی از رویایی ترین اتفاقاتی است که می تواند یک بیزنس آن را تجربه کند. رسیدن به این موضوع هم هر کسی را وسوسه می کند. شما هم ممکن است روزی به این نتیجه رسیده باشید که نیاز به تقویت سئوی سایت خودتان دارید و به سراغ متخصصان سئو رفته باشید. برخی از این متخصصین به خوبی شما را راهنمایی می کنند و نتایج خوبی از آنها به دست می آورید و برخی تنها تاثیر بسیار کم و کوتاه مدتی برای سئوی شما می گذارند. اگر می خواهید در راه کسب رتبه سئو قدم بگذارید و متخصص سئو برای سایت خودتان جذب کنید و یا از آژانس ها و تیم هایی که این کار را برای شما انجام می دهند استفاده کنید، مراقب هفت دروغ باشید. اگر تیم، فرد و یا آژنسی یکی از این دروغ ها را به شما گفت، به دنبال نیروی متخصص دیگری باشید، دروغ گو ها به کارتان نمی آیند.

۱- من الگوریتم های گوگل را می‌دانم!

هیچ فردی خارج از شرکت گوگل از الگوریتم های گوگل با خبر نیست. فاکتور های سئو صدها فاکتور مختلف می باشد و هیچ کسی خارج از گوگل نمی تواند از آنها به صورت کامل با خبر شود.

گوگل برخی از این فاکتور ها را اعلام می کند، اما برای رسیدن به دیگر فاکتورها می توانید با تجربه و تحقیق به دنبال انها باشید. اما این فاکتور ها همیشه در حال به روز رسانی هستند و هیچ گاه ثابت نخواهند بود تا به آسانی تمام آنها را بررسی کنید و به نتایج قطعی برسید.

علاوه بر این، بیاری از فاکتور هایی که گوگل اعلام می کند از آنها استفاده می کند، بعدها اعلام می شود، که این فاکتور ها ماه ها پیش از اعلام مورد استفاده بوده اند.

به طور خلاصه این دروغی است که می تواند بسیاری از افراد را به دام اندازد.

۲- من قادر به بهبود رتبه سایت در هر شاخه و صنعتی که باشد هستم!

یکی از مهمترین جنبه های استراتژی موفق سئو شناخت رفتار، نیاز ها و افکار خریداران است. و این موضوع بین هر شاخه و صنعتی با صنایع و شاخه های دیگری کاری متفاوت است. این ادعا یعنی آن فرد، تیم و یا آژانس می گوید تمامی صنایع و بازارها را می شناسد. شما باور می کنید چنین چیزی ممکن باشد؟ بخشی از تکنیک ها عمومی است اما تنها بخشی از تکنیک های سئو، باقی آن دروغی است که آنها به شما می گویند.

۳- شما تنها به سئو نیاز دارید!

سئو یکی از کانال های اصلی فروش است که شما باید از آن بیشترین بهره را ببرید، اما تنها کانال فروش نیست!

یک تجارت موفق از مجموعی از شیوه ها برای فروش استفاده می کند، مانند تبلیغات، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ... . این تاکتیک ها همدیگر را تکمیل می کنند و هیچ کدام به تنهایی برای شما کفایت نخواهند کرد. پس گول این دروغ را نخورید.

بازاریابی محتوایی چیست

برای مطالعه بیشتر به مقاله‌ زیر مراجعه کنید:

بازاریابی محتوایی چیست؟

۴- هر چه لینک بیشتر، بهتر!

با این که گوگل سایت هایی که از لینک های زیاد و غیر طبیعی استفاده می کنند را پنالتی می کند، بک لینک هنوز یکی از مهم ترین فاکتور ها است.

بک لینک چیست

امروزه گوگل از نزدیک رصد می کند چه لینک هایی به سایت شما شده است. استفاده از بک لینکی برای شما مفید است که کیفیت بالا و اوتوریته بالایی داشته باشند. لینک های غیر طبیعی به سئو شما ضربه خواهند زد. پس مراقب این دروغ نیز باشید.

برای آشنایی با بک لینک‌ها حتما این مقاله را مطالعه کنید:

بک لینک چیست؟

۵- محتوای کپی شده به سئوی شما ضربه نخواهد زد!

گوگل به دنبال سایت هایی می گردد که محتوای کپی شده استفاده می کنند تا در نتایج جستجو خلل وارد کنند و رتبه بالاتری کسب کنند و آنها را پنالتی می کند. اگرچه این موضوع در برخی موارد می تواند به سئوی شما ضربه ای وارد نکند اما فقط در برخی موارد و نه همیشه. با گوگل مهربان باشید و کاری نکنید از شما عصبانی شود و شما را پنالتی کند. 

تولید محتوا

مطمئین شوید متخصص سئوی شما پیشنهادات گوگل را به خوبی رعایت می کند و آنها را سر سری نمی گیرد.

اگر می‌خواهید با تولید محتوا دقیق‌تر آشنا شوید، این مقاله را حتما بخوانید:

تولید محتوا چیست؟

۶- من شما را به صفحه اول گوگل خواهم آورد!

هر متخصصی که به شما می گوید می تواند شما را در مدت یک یا دو ماه و یا مدتی معین به صفحه اول جستجوی گوگل بیاورد، شما را فریب می دهد. در حقیقت خود گوگل نیز این هشدار را به وبستر ها داده است.

اگر می خواهید گوگل به شما رتبه دهد، حرف گوگل را گوش دهید نه آنهایی که خلاف حرف گوگل، حرف می زنند.

۷– تمام آنچه نیاز دارید، گوش کردن به پیشنهادات گوگل است!

این موضوع به وضوح یک دروغ است. گوگل ۹۷ درصد درآمد خود را از راه تبلیغات به دست می آورد. گوگل از افراد می خواهد در AdWords هزینه بکنند. یک تجارت آنلاین باید پیشنهادات گوگل را به طور کامل گوش دهد، اما این تمام راه نیست! اما یک متخصص سئوی خوب، بیش از این پیشنهادات را بررسی می کند و فاکتور های بیشتری که بر روی سئوی سایت تاثیر می گذارند را به دست می آورد.

در پایان باید بگویم، امیدوارم تک تک این موارد را پیش از به کارگیری یک متخصص سئو برای وب سایت یا وبلاگ خودتان بررسی کنید و درست انتخاب کنید. 

اینفوگرافیک: هفت دروغی که برخی از متخصصان سئو به شما می گویند

اینفوگرافیک: هفت دروغی که برخی از متخصصان سئو به شما می گویند