Your browser does not support JavaScript!
خدمات سئو
سئو وردپرس
سئو جوملا
سئو کار
روش‌های تقویت سئو برای کسب و کارهای کوچک

در قرن بیست و یکم، تمامی کسب و کارها به بازاریابی دیجیتال مرتبط هستند. نه اینکه تمام بازاریابی و روابط کسب و کار تنها به صورت دیجیتال باشند، اما بازاریابی دیجیتال نشان داده است که به تمامی کسب و کارها نیرو و قدرت بسیار زیادی می بخشد. بهینه سازی موتورهای جستجو، یا همان سئو بخش جدانشدنی از هر استراتژی بازاریابی الکترونیک است. یک عنصر بسیار مهم برای رساندن مشتریان به کسب و کار شما در جهان آنلاین. بازاریابی مدرن، دیگر بدون سئو امکان پذیر نیست. در این مقاله، چند راه برای کسب و کارهای کوچکی که در ابتدای کار خودشان هستند و بودجه زیادی برای بازاریابی ندارند، ذکر کرده ام.

این را گوگل کن، آن را گوگل کن

اگر به دنبال معنی کلمه موترو جستجو در هر دیکشنری ای بگردید، بدون شک نام گوگل را مشاهده خواهید کرد. برای بسیاری از افراد موتور جستجو و گوگل، دیگر هم معنی شده است و تفاوتی ندارد. واقعیت امر این است که گوگل حرف اول را با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر موتورهای جستجو می زند.موتور های جستجو، یکی از مهمترین دروازه های ورود کاربر به سایت است.

موتور جستجو چیست

البته در نظر داشته باشید، گوگل تنها موتور جستجو نیست! اگر تمام تمرکز خودتان را بر روی گوگل بگذارید، ممکن است موقعیت های خوبی را که در دیگر موتورهای جستجو ممکنن بود به دست بیاورید را از دست می دهید. پس باقی موتورهای جستجو را از یاد نبرید.

محلی فکر کنید!

مهمتر از مشتریان محلی چیز دیگری برای شما وجود ندارد. جایی که زندگی می کنید، فعالیت می کنند، مشتریان شما آنجا هستند، همان جا را باید در نظر داشته باشید و فراموش نکنید در نتایج جستجوی محلی است که حظور شما اهمیت دارد. زمانی که قرار است استراتژی یک کسب و کار کوچک و تازه کار برای بازاریابی طراحی شود، سئوی محلی (لوکال) اولین چیزی است که باید به ان بپردازید. به جز گوگل، موتورهای جستجوی محلی زیادی وجود دارند که می توانند برای مشتریان محلی شما راه بسیار مناسبی باشند. از این موتورهای جستجو استفاده کنید و بیشترین بهره ممکن را از آنها ببرید.

سئو محلی

تقویت نظرات بر روی سایت‌های نظرسنجی

سایت هایی در دنیای وب وجود دارند که کارشان بررسی و نظر سنجی در مورد کسب و کارها است. حظور شما در این وب سایت ها و نظرات مشتریانی که از خدمات و محصولات شما رضایت دارند، بسیار برای شما مفید واقع خواهد شد. بسیاری از مشتریان پیش از خرید یک محصول و یا سفارش یک خدمات، دوست دارند نظرات دیگران را درباره شرکتی که آن محصول و یا خدمات را ارائه می کند بدانند. بتوانند با توجه به نظرات دیگران، بهترین شرکت را پیدا کنند.

اطمینان پیدا کنند آنچه نیاز دارند را شما به درستی به مشتریان خود می دهید. این موضوع برای کسب و کارهای تازه کار اهمیت ویژه ای دارد. پیش از آنکه کسی راجع به شما حرف بزند، نمی توانید بدل به یک برند شوید. نیاز است مشتریان و استفاده کنندگان از خدمات شما، نظراتشان را بگویند تا برای مخاطبین شناخته شوید.

نظر سنجی برای بهبود سئو

در این مورد سایت های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند برای شما مفید واقع شوند. حتی گوگل هم این خدمات را ارائه می دهد. البته متاسفانه بخش مربوط به بیزینس گوگل برای کشور ایران غیر فعال است، اما می توانید از نقشه گوگل برای این منظور استفاده کنید. علاوه بر گوگل، وب سایتهای زیادی برای این کار راه اندازی شده اند. می توانید بروید و در آن وب سایت ها ثبت نام کنید، آدرس و اطلاعات تماس خودتان را ارائه دهید و از مشتریانتان بخواهید حتما نظرشان را ثبت کنند. حتی خوشبختانه امروز  اپلیکیشن های زیادی هم برای این کار راه اندازی شده اند.

ثبت سایت و اطلاعات تماس را در گوگل، سایت ها، اپلیکشن ها فراموش نکنید. حتی به جز موارد ذکر شده برای بسیاری از کسب و کارها، صفحاتی در شبکه های اجتماعی وجود دارند که مدیران این صفحات، کسب و کارها را بررسی می کنند. با مدیران این صفحات تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا شما را معرفی کنند و نقدی بر خدمات و محصولات شما بنویسند.

با این کار، لینک های ورودی به سایت شما زیاد می شوند، ترافیک سایت افزایش می یابد، و در نتیجه رتبه سئوی سایت شما بهبود پیدا می کند.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

شبکه های اجتماعی نقش بسیار بزرگی برای دیده شدن یک کسب و کار در فضای اینترنت بازی می کند. به عنوان مثال TechCrunch در گزارشی اعلام کرده است 2 بیلیون جستجو در طول روز در سایت گوگل صورت می گیرد! این امار به خوبی نشان می دهد اصلا نمی توان چنین امکان بزرگی را نادیده گرفت.

رسانه اجتماعی چیست

 

کلید موفقیت شما برای دیده شدن و سئو، فعال بودن شما است. برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا، فعال بودن در چند جا بسیار دشوار است. برای این منظور چندین روش وجود دارد که می توانید از آنها برای حل این مشکل استفاده کنید.

اطلاعات با معنی پست کنید

  • در زمان ارائه محصول جدید به روز رسانی داشته باشید
  • از روند رشدتان در شاخه ی کاری خبر دهید
  • از موفقیت های مشتریاناتن بنویسید
  • مشتریان را تقویت به استفاده از خدمات و محصولاتتان بکنید
  • فروشگاه اینترنتی خودتان را راه بیاندازید
  • محصولاتتان را معرفی کنید

خروجی‌هایتان را محدود کنید

اولین چیزی که در شبکه های اجتماعی باید به یاد داشته بسپارید این است که هدف، بقاع شما است. پس اولین سوالی که باید از خودتان پرسید این است: مشتریان ما در کدام شبکه های اجتماعی بیشتر هستند؟ سپس با توجه به این موضوع می توانید استراتژی بازاریابی و سئو خودتان را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر مشتریان شما، در شبکه ای مانند پینترست یا فوراسکورز نیستند، لزومی ندارد صفحه ای در این شبکه ها راه بیاندازید. زمان شما با ارزش است و رقابت بسیار سخت.

با مشتریانتان ارتباط داشته باشید

یکی از مهمترین چیزهایی که در کسب و کارهای کوچک فراموش می شود، تشویق و ارتباط با مشتریان است. تنها یک پست در شبکه های اجتماعی کافی نیست، بلکه شما باید فعالانه با مخاطبینتان ارتباط داشته باشید. به این معنی که مثلا در پاسخ به نظرات و کامنت هایشان حوصله به خرج دهید. تحقیقات نشان می دهد 67 درصد از مشتریان، از شبکه های اجتماعی یک کسب و کار به عنوان بخش ارتباط با مشتریان استفاده می کنند. این امار بسیار مهم است، بیش از نیمی از مشتریان شما. پس اگر این ارتباط را فراموش کنید، وجود شبکه اجتماعی به شما حتی می تواند ضربه بزند به جای اینکه برای شما مفید باشد.

از برنامه‌های مونیتورینگ شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

برنامه های زیادی برای بررسی شبکه های اجتماعی و مونیتورینگ آنها وجود دارند. مثلا چه ساعاتی در شبانه روز بیشتر مخاطبین از صفحه شما بازدید می کنند، چه مطالبی بیشتر مورد پسند مخاطب بوده است. کدام مطالب بیشتر کامنت داشته اند. برای اطلاع از اهمیت این موضوع مقاله انتخاب بهترین زمان فروش و بازاریابی در شبکه های اجتماعی را حتما مطالعه کنید.

برنامه هایی مانند TweerReach، Klout  و یا Buffer که به صورت رایگان اطلاعات مناسبی را به شما در مورد صفحه کسب و کارتان می دهند، گزینه های بسیار مناسبی می باشند. حتی برای این منظور اپلیکیشن های موبایلی زیادی هم وجود دارد. با این برنامه ها و اپلیکیشن ها، می توانید یک آنالیز درست از صفحات خود داشته باشید تا زمان را به درستی به هر کدام از شبکه های اجتماعی اختصاص دهید.

در سایت‌هایی مانند یوتیوب و آپارات ویدئو بگذارید

همه در ابتدا تصمیم به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات خاصی را ندارند. مراحل متفاوت و زیادی در روند یک خرید وجود دارد و بسیار مهم است در تمام مراحل شما حظور داشته باشید. برخی از مشتریان دوست دارند استفاده از محصول قبل از خرید را مشاهده کنند. برخی از مشتریان دوست دارند توصیه های دیگران را در مورد محصول و خدمات بدانند.

وقتی پای یک راهنما ویدئویی مطرح باشد یوتیوب حرف اول را می زند. آمار نشان می دهد 59 درصد مردم پیش از خرید تمایل دارند ویدئویی در مورد محصول، پستی در مورد محصوب و یا حتی مطلبی و یا تصویری در شبکه های اجتماعی در مورد محصول را مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید کنند.

در نظر داشته باشید، همیشه فقط مساله فروش مطرح نیست. برای بزرگ شدن برند، یک ویدئو می تواند تاثیرات زیادی روی مخاطب داشته باشد.

آپارت و سایر سایتهایی که امکان اپلود ویدئو به شما می دهند هم از اهمیت بسیاری برخوردارند. اما در مورد این که چطور ویدئویی بسازید که بتواند بر کاربران تاثیر گذار باشد، چند پیشنهاد به شما ارئه می دهم:

  • ویدئو کوتاه بسازید
  • توضیحات ارزشمندی در ویدئویتان ارائه دهید
  • یک عنوانی که ویدئو را به خوبی توضیح دهد برای آن انتخاب کنید
  • ویدئوهایتان را به یکدیگر لینک کنید
  • تگ برای ویدئویتان انتخاب کنید
  • تصویر بند انگشتی برای ویدو بسازید
  • با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید

ساخت ویدئو کار سختی نیست، تنها به یک ویدئو و یک نرم افزار ادیت نیاز دارید. ویدئو می تواند بر روی سئو سایت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. لینکی که در زیر ویدئو قرار می دهید، نوشتن آدرس سایت در گوشه ای از تصویر ویدئو یا در ابتدا و انتهای آن، و یا اگر از یوتیوب استفاده می کنید، امکان گذاشتن لینک بر روی خود ویدئو را هم دارید.

چگونه تصاویر بند انگشتی جذاب برای ویدیوهای یوتیوب بسازیم

میلیون ها کاربر در سایت هایی که ویدئو منتشر می کنند حظور دارند، که بسیاری از این مخاطبین می توانند بدل به مشتریان شما شوند. به علاوه، یک ویدئو خودش یک محتوا است که می توانید از ان برای وب سایتتان هم استفاده کنید. تولید محتوا، هم قدم با سئو حرکت می کند و تولید محتوای با کیفیت می تواند سئوی سایت شما را بهبود ببخشد.

شبکه های اجتماعی بازدید سایت شما را زیاد می کنند، مخاطبین بسیار بیشتری پیدا می کنید، مطالب شما در آنها باز نشر می شوند، کاربران آنها به سایت شما مراجعه می کنند و در یک کلام، سئو سایت شما بهبود پیدا می کند.

در پایان نیز پیشنهاد می‌کنم حتما روی یادگیری سئو متمرکز شوید. مقاله‌های زیر می‌توانند برای این موضوع بسیار کمک کننده باشند:

همچنین فراموش نکنید در اولین زمانی که برای شما از لحاظ مالی مقدور باشد، بهتر است از یک متخصص سئو استفاده کنید. شاید نتوانید از تمام کارهایی که او قادر به انجامشان است به خاطر بودجه محدود استفاده کنید، اما به این معنی نیست که از هیچ خدماتی که یک متخصص سئو به شما می دهد نمی توانید استفاده کنید. برای این منظور می توانید با مراجعه به صفحه خدمات سئو و بهینه سازی، از خدمات ما در لولسا استفاده کنید. سفارش کلیه خدمات در لولسا به صورت آنلاین و بسیار ساده است.