Your browser does not support JavaScript!
طراحی سایت
طراحی گرافیک
دیجیتال مارکتینگ
طراحی سایت فروشگاهی
سه گام مهم برای آغاز کار آفرینی

اگر شما هم در ابتدای مسیر کارآفرینی قرار دارید و قصد دارید تا استارتاپی راه اندازی کنید، پیش از آغاز برای موفقیت در کارتان لازم است سه قدم مهم بردارید. این سه قدم به شما کمک خواهند کرد استارتاپ موفقی را راه اندازی کنید. حتی اگر در مسیر خود شکست هم بخورید، قطعا تجربیاتی به دست می آورید که در آینده توسط همان ها می توانید به موفقیت برسید.

قدم اول در کار آفرینی

«همواره به یاد داشته باشید که از کجا شروع کرده اید.» وقتی مردم از من سوال می کنند که چگونه توانستم در طی سالیان متمادی و در برخورد با مشکلات کوچک و بزرگ با موفقیت به راه خود ادامه دهم، به آن ها پاسخ می دهم که من هیچ گاه فراموش نکردم که از کجا آغاز کردم. زمانی را به یاد داشتم که در بین زباله های گاراژ های مردم به سراغ قطعات خودرو می گشتم و همواره در حال تعمیر ماشین بودم. با به یاد داشتن آن زمان ها و امیدوار بودن به آینده توانستم پیشرفت کنم. زیرا به هیچ وجه نمی خواستم سختی های گذشته ام را دوباره تجربه کنم. فکر به گذشته باعث بیشتر شدن انگیزه برای پیشرفت در من شد.

قدم دوم در کار آفرینی

«به ذهنتان تمرین دهید و آن را برای مبارزه تقویت کنید.» وقتی صحبت از ورزش می آید، اکثرا به ورزش های بدنی و تناسب اندام می اندیشند. اما مغز شاید حتی بیشتر از عضلات بدن نیاز به ورزش دارد. زیرا باید در برابر فشار های سخت روانی و مشکلات متعدد مقابله کند. البته نمی توان ورزش بدنی را هم بی اهمیت جلوه داد. زیرا در هر صورت مغز و بدن به طور هماهنگ و با هم فعالیت می کنند و بروز ضعف در هر یک از آن ها بر روی دیگری تاثیر می گذارد. بنابراین باید به فکر تقویت هر دو به طور همزمان باشید. چندین سال پیش بود که سود فروشم به عددی منفی رسیده بود و حتی قدرت خرید مایحتاج زندگی ام را نداشتم. اما حتی در آن زمان هم ورزش را رها نمی کردم. هر روز یک ساعت می دویدم و همواره با خودم تکرار می کردم که من می توانم محصولاتم را به موقع بفروشم. من می توانم محصولاتم را به موقع بفروشم. به خودم انرژی مثبت می دادم و در نهایت هم توانستم آن بحران را پشت سر بگذارم. 

احتمالا با خود فکر می کنید که من آنقدر مشغله دارم که به ورزش کردن نمی رسم. اما فراموش نکنید که ورزش چه تاثیر مثبتی می تواند روی شما بگذارد. ورزش کردن ذهن شما را آماده ی مبارزه با هر بحرانی می کند و بازده کاری شما را به شکل چشمگیری افزایش می دهد. در ابتدا با 15 دقیقه در روز شروع کنید و کم کم آن را به یک ساعت افزایش دهید.

قدم سوم در کار آفرینی

«سعی کنید دوستان و همکاران مثبت اندیش و موفق را دور خود جمع کنید.» در دنیای امروز که تامین مایحتاج زندگی برای اکثر مردم معضل بزرگی به شمار می رود، آخرین چیزی که به آن احتیاج دارید، افراد منفی و بدبینی است که روحیه ی شما را تخریب کنند و شما را نا امید کنند. بنابراین به دنبال افرادی باشید که با روحیه ی مثبت به کار خود بیاندیشند و شما را هم در مسیر پیش رو کمک کنند. افراد بدبین و منفی را حتی به عنوان کارمندان خود هم نپذیرید. زیرا این نوع افراد در پی یافتن بهانه و معذوریت برای انجام ندادن کار ها و وظایف خود هستند. در مقابل افراد مثبت اندیش با انگیزه ی بالا کار خود را انجام می دهند و در هنگام بروز مشکلات می توانند کمک حال شما باشند و شما را یاری رسانند.

این مقاله  برگرفته از کتاب آقای مانی خوشبین با عنوان Driven: The Never-Give-Up Roadmap to Massive Success می باشد.