Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
خدمات سئو
سئو کار
شیوه های افزایش سرعت سایت

آیا سرعت وب سایت شما کم می باشد؟ کاربران انتظار دارند تا وب سایت شما به سرعت هر چه تمام تر لود شود و در ادامه به سرعت مطالب بدون هیچ تاخیری به نمایش در آیند. اگر وب سایت شما چنین مشکلی را داشته باشد و برای آن راهی نیاندیشید بی شک کاربران خود را از دست خواهید داد. در این مقاله تلاش شده تا به شما بهترین راه حل  برای رفع این مشکل پیشنهاد گردد.

سرعت سایت و سئو

۱- وب سایت خود را تست کنید

قبل از نا امید شدن از سایتتان حتما آن را تست کنید. برای این کار شما می توانید از ابزار گوگل استفاده نمایید و به راحتی هر چه تمام تر با وارد کردن آدرس سایت خود سرعت سایت را بسنجید. گزارشی که این ابزار به شما خواهد داد شامل سه پیام مشکل: باید حل شود، حل شدن آن را در نظر بگیرید، حل شده.

google-developer

۲- پلاگین های غیر ضروری را پاک کنید

هر آنچه که کاربردی در سایت شما ندارد و تنها موجب پایین آمدن سایت شما می شود را از سایت خود پاک کنید. بنابراین باید دقت کافی را داشته باشید تا مفید ترین پلاگین را بر روی سایت خود نصب داشته باشیم.

پلاگین چیست؟

۳-از گذاشتن تصاویر پر حجم بپرهیزید

به طور کلی ویدئو، انیمیشن، تصاویر ساخته شده وعکس ها برای لود شدن بر زمان لود شدن سایت شما می افزاید، بنابراین در انتخاب آن ها نهایت دقت را به خرج دهید. شما باید همه ی تصاویری که به کار می برید برای سایت بهینه کنید. سعی کنید تصاویر را به حالت SVG تبدیل کنید. همچنین استفاده از آیکون های نوشتاری به جای آیکون های تصویری نیز سرعت لود شدن را افزایش می دهد.

۴- از ابزار های قدیمی یا منقضی شده استفاده نکنید

استفاده از فایل های کوچک کلید طلایی افزایش سرعت سایت می باشد. برقراری تعادل به منظور داشتن کیفیت خوب و حجم کم دلیلی است باید از  ابزارهای جدید استفاده کنیم تا به این مهم دست پیدا کنیم. 

۵- پاک کردن به طور منظم

همانطور که به طور منظم خانه ی خود را تمیز می کنیم، به همین ترتیب نیاز است تا از وب سایت خود نگهداری کنید. پایگاه داده ی خود را مرتبا بهینه کنید. نیازی نیست تا تمامی سایت را تمیز کنید، برخی از عکس های قدیمی که دیگر استفاده ای ندارد و می تواند حذف شود را در نظر بگیرید. از تصویر های لینک شده استفاده نکنید، لینک ها را چک کنید و اطمینان حاصل کنید تا لینک خرابی بر روی سایت وجود ندارد و دقت داشته باشید تا به طور منظم همه ی پلاگین ها را به روز رسانی کنید. 

در آخر اینکه از تمامی این نکات استفاده کنید و مطمئن باشید تا سرعت سایت شما افزایش خواهد یافت. کاربران از افزایش سرعت سایت شما استقبال خواهند کرد و به این ترتیب آمار بازدید های شما بهبود خواهد یافت. بنابراین، نگهداری کردن از سرعت سایت را در برنامه کار خود قرار داده و را به طور مستمر به آن بپردازید.

اینفوگرافیک شیوه‌های افزایش سرعت سایت

اینفوگرافیک شیوه های افزایش سرعت سایت