Your browser does not support JavaScript!
طراحی اینفوگرافیک
طراحی پوستر
طراحی لوگو
طراحی بروشور
روند طراحی گرافیک تا پایان سال ۲۰۱۶

تصور اینکه گرافیست ها  تنها آگهی های تصویری می سازند، تصور اشتباهی است. طراحی گرافیک در قرن  ۲۱ توسعه ی چشمگیری داشته و امروزه شما می توانید آثار طراحان گرافیک را در کتاب ها، تابلوهای راهنمایی رانندگی، سایت ها، تلوزیون، دفترچه های راهنما، پوستر ها، بازی های رایانه ای و ... به وفور مشاهده کنید. 

برای طراحان گرافیک یکی از وظایف مهمی که ضروریست تا به آن بپردازند این است که باید همواره اطلاعات خود را به روز کرده و تکنیکهای مدرن مربوط به رشته ی خود را بیاموزند، چرا که تکنیک ها دائما در حال تغییر هستند. چه چیزهایی در دنیای طراحی گرافیک محبوب و جذاب محسوب می شوند و چه کارهایی است که پرداختن به آنها صرفا وقت تلف کردن به شمار می آید؟ در این مقاله شما را با تکنیک های مرسوم سال ۲۰۱۶ آشنا خواهیم ساخت. 

نرم افزار فلش

در چند سال اخیر، طراحان گرافیک از نرم افزار فلش در سایت ها استفاده می کنند تا باعث جذب و تحت تاثیر قرار دادن مخاطب با نمایش یک انیمیشن جذاب شوند. اما در حال حاضر استفاده از نرم افزار فلش در حال منسوخ شدن است و طراحان امروزه از ویدئو در پس زمینه سایت استفاده می کنند تا بازدید کننده ها در زمان گشت و گذار در سایت خسته نشوند و وب سایت برایشان جذاب باشد.

طراحی پیچیده و اسکیومورفیسم

به طور خلاصه می توان توضیح داد که اسکیومورفیسم به نوعی از طراحی می گویند که از جهان فیزیکی تقلید می کند و سعی دارد تا فضای سه بعدی را در تجربه ی مجازی بازسازی کند. 

در حالی که طرح اسکیومورفیسم هنوز کاملا نمرده و از میان نرفته است ، اما طراحان گرافیک پیش بینی می کنند که به زودی این اتفاق خواهد افتاد. این نوع طرح مبتکرانه و گیرا است و اغلب تجربه ی بصری سه بعدی  برای مخاطب جذاب به شمار می آید. با این وجود در سال ۲۰۱۶ مرسوم نیست و طرح های تخت (فلت) که به سادگی استفاده می شود مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.

طراحی تخت (فلت)

طراحی تخت که در کانون توجه طراحان گرافیک قرار گرفته است توسعه ی خوبی در  UI ( رابط کاربری) و  UX (تجربه کاربری) از خود نشان داده است.

رابط کاربری

صفحات تخت وب سایت ها بر سایر صفحات برتری دارند چرا که صفحات با طراحی پیچیده و شلوغ باعث می شوند تا بازدید کننده سردرگم شده و سایت را بدون برطرف شدن نیاز و گرفتن اطلاعات لازم ترک کند. طراحی تخت با حذف گزینه های طراحی غیر ضروری سرعت فرآیند سایت را بالا برده و کار را برای کاربر آسان می سازد.

تجربه کاربری

تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) تعاریف و تفاوت ها

اهمیت تجربه کاربری (UX) در طراحی سایت

فرم پیچیده

قبلا در وب سایت ها، به خصوص سایت های مربوط به تجارت الکترونیک کاربران ناگزیر بودند تا فرم های طولانی و پیچیده ای را در جهت انتقال اطلاعات و یا رسیدن به هدف خود پر کنند.  اما امروزه توجه بیشتری به تجربی کاربری و استفاده راحت تر و کارآمد تر وب سایت توسط کاربر می شود، بنابراین طراحان باید از به کار بردن فرم های طولانی و عریض برای گرفتن اطلاعات از کاربر اجتناب کنند.

Pop-0ver

یکی از مسائلی که اغلب برای کاربران آزاردهنده محسوب می شود، این است که در هنگام خواندن مطالب پنجره ای خود به خود باز شود و مانع از مشاهده ی صفحه اصلی شود. این پنجره ها به منظور تبلیغ، قبول چیز دیگری و یا عضویت در سایت ظاهر می شوند و ممکن است برای مخاطبین سایت به شدت آزار دهنده باشند و مخاطب قبل از اینکه بازدید از سایت را کامل کند آن را ترک کند.

تصاویر استوک

بسیاری از وب سایت ها از تصاویر استوک که از سایت شاتر استوک که تصاویر با کیفیت بالای مورد نیاز طراحان گرافیک را ارائه می دهد خریداری کرده و استفاده می کنند. این را به خاطر داشته باشید که استفاده ی زیاد از این تصاویر باعث شده تا سایت شما خسته کننده و غیر جذاب به نظر برسد.

اینفوگرافیک روند طراحی گرافیک تا پایان سال ۲۰۱۶

اینفوگرافیک روند طراحی گرافیک تا پایان سال ۲۰۱۶