Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
سئو کار
مشاوره رایگان
نتایج جستجو پربار با داده های ساختار یافته

داده‌های ساختار یافته (Structured Data) را برای سالیان متمادی است که گوگل به وبمسترها توصیه می‌کند. اما داده‌های ساختار یافته چه هستند؟ داده‌های ساختاریافته، نشانه‌گذاری محتوای یک وب سایت برای فهم دقیق آن توسط موتورهای جستجو است. این موضوع به دریافت نتیجه بهتر یک وب سایت در سئو منجر خواهد شد.

داده‌های ساختار یافته به سایت شما کمک می‌کنند تا محتوا را به درستی برای گوگل مشخص کنند. این موضوع باعث بهبود ظاهری نتایج جستجوی وب سایت شما و همچنین رتبه بهتر در سئو خواهد شد. برای فهم دقیق این داده‌ها، گوگل اقدام به سری آموزش‌های جدید برای وب مسترها کرده تا بتوانند به درستی از این امکان مهم استفاده کنند.

داده‌های ساختاریافته چیست؟

داده‌های ساختار سافته، روشی است که اطلاعات مربوط به صفحه و محتوای آن را برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند. این داده‌ها انواع مختلفی دارند که مهمترین آنها برای گوگل همان هایی است که schema.org مشخص کرده است. اما انواع دیگر داده‌های ساختار یافته را هم گوگل پشتیبانی می‌کند. از این نمونه ها می‌توان به JSON-LD (تلاش کنید این مورد را هم حتما داشته باشید)، microdata و RDFa اشاره کرد. اما توجه داشته باشید انواع مختلف جستجو نیازمند انواع مختلف داده‌های ساختار یافته است. برای همین می‌توانید از آموزش‌های گوگل برای این انواع استفاده کنید.

داده‌های ساختار یافته از آنجایی که به گوگل کمک می‌کند تا ساختار سایت ها را بهتر بشناساند، در نتیجه منجر خواهد شد کاربران بتوانند راحت‌تر به سایت مورد نظر دسترسی پیدا کنند. توجه داشته باشید زمانی که کاربر به اشتباه وارد سایت شما شده و سریعا صفحه را ببندد می‌تواند برای شما آسیب زا باشد. چرا که نرخ بازگشت (Bounce Rate) سایت افزایش پیدا می کند. پس نباید تمام تلاشتان را برای ورود همه افراد کنید. بلکه باید بر روی مخاطبین واقعی خود تمرکز داشته باشید.

سایت‌هایی که از داده‌های ساختاریافته استفاده می‌کنند بهتر نتیجه می‌گیرند

سایت‌هایی که از داده‌های ساختاریافته استفاده می‌کنند، در طول زمان کوتاهی نتایج بسیار بهتری به دست می‌آورند. این موضوعی است که گوگل آن را بیان کرده است. پس اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می‌خواهید با توجه به الگوریتم‌ها و الگوهای گوگل پیش رفته تا بهتر نتیجه بگیرید، توصیه های گوگل را جدی بگیرید.

در زیر چند نمونه از تصاویری که مربوط به نتایج سایت هایی است که از داده های ساختار یافته استفاده می کنند را برای نمونه می توانید مشاهده کنید.

نتایج جستجو پربار با داده های ساختار یافته

نتایج جستجو پربار با داده های ساختار یافته

نتایج جستجو پربار با داده های ساختار یافته

اگر شما هم قصد دارید تا سایتی بر مبنای اصول سئو داشته باشید، می‌توانید از خدمات سئو ما استفاده کنید. ما این خدمات را برای دو سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا برای شما عزیزان انجام می‌دهیم. تنها کافی است به صفحه خدمات سئو وردپرس  و یا سئو جوملا مراجعه کرده تا از شرایط، هزینه ها و نحوه انجام این خدمات اطلاعات کافی به دست آورید.