Your browser does not support JavaScript!
بهینه سازی وردپرس
بهینه سازی جوملا
آنالیز سئو وردپرس
سئو کار
موارد مشابه: ویژگی جدید جستجوی تصاویر گوگل

چند روز گذشته گوگل در صفحه نتایج جستجوی تصاویر گوشی های همراه و اپلیکیشن اندروید خود، بخش موارد مشابه را افزوده است. این خصوصیت بر اساس گفته های مسئولین گوگل برای کمک به کاربران طراحی شده است تا بتوانند تصاویر محصولات مورد علاقه شان را پیدا کنند. با استفاده از تکنولوژی های جدید بصری، محصولات در سبک زندگی افراد به کاربران نشان می دهد تا به این وسیله کاربران تصاویر این محصولات را ببینند. در حال حاضر موارد مشابه مربوط به محصولات: کیف های دستی، عینک و کفش را می باشد و بر اساس اعلام گوگل در چند ماه آینده محصولات بیشتری در این بخش به نمایش در خواهند آمد.

موارد مشابه، ویژگی جدید جستجوی گوگل

امکانات بخش موارد مشابه گوگل به کاربران کمک می کند تا تصاویر مد مربوط به محصولاتی که دوست دارند را ببینند و سپس این محصولات را خریداری کنند. برای مشاهده این خصوصیت گوگل به عنوان مثال designer handbags را توسط گوشی همراه خود یا اپلیکیشن آنرویدی گوگل جستجو کنید.

موارد مشابه، ویژگی جدید جستجوی گوگل

یافتن قیمت و موجود بودن محصولات جزو مهمترین نتایجی است که گوگل در این بخش برای کاربران خود در نظر گرفته است. این خصوصیت میلیون ها بازدید و کلیک روزانه برای فروشندگان به ارمغان خواهد آورد.

اگر شما هم تولید کننده این گونه محصولات هستید و قصد دارید محصول شما در بخش موارد مشابه گوگل به نمایش درآید، باید از متا دیتا های محصولات Schema.org در صفحه مربوط به آن محصول سایتتان استفاده کنید. این متا به گوگل کمک می کند تا پیشنهادات شما در مورد محصولاتتان را جمع آوری کند و  بتواند به کاربران خود نمایش دهد و در نهایت شما هم جزو مواردی باشید که گوگل در بخش موارد مشابه به نمایش می گذارد.

برای اطمینان از این که آیا محصولات شما قابلیت نمایش در بخش موارد مشابه دارند، موارد زیر را رعایت کنید:

  • اطمینان حاصل کنید متا دیتای محصولات Schema.org شامل تصویر محصول باشد. محصولاتی که نام، تصویر، قیمت، واحد پول و موجودی کالا داشته باشند قابل نمایش در بخش موارد مشابه هستند.
  • برای اطمینان از استاندارد بودن داده های ساختار یافته می توانید از ابزار گوگل استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید داده های ساختار یافته شما به درستی تنظیم شده اند. 
  • با استفاده از کوئری site:yourdomain.com تصاویر سایتتان را در گوگل جستجو کنید. اگر محصولات شما از داده های ساختار یافته به درستی استفاده کرده باشد، اطلاعات محصول را در نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد. حداکثر تا یک هفته روبات خزنده گوگل سایت شما را دوباره بررسی خواهد کرد.

در حال حاضر موارد مشابه تنها برای نمایش سایت در موبایل و اپلیکیشین آندرویدی گوگل آماده شده است، اما گوگل در زمان معرفی این بخش اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ بخش موارد مشابه رشد بسیار زیادی خواهد داشت. این موضوع برای کسانی که در صنعت پوشاک فعالیت دارند، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. پس اگر شما هم تولید کننده یا فروشنده این گونه محصولات هستید، به شما پیشنهاد می کنیم سریعا با تغییراتی ساده محصولاتتان را برای موارد مشابه گوگل آماده کنید و از این امکان فروش سریع تر استفاده کنید.