Your browser does not support JavaScript!

سفارش و محاسبه هزینه آنلاین است | مراحل ثبت سفارش | تیکت پشتیبانی | تعرفه خدمات | نمونه کارها

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر شخصی است که با روش های فروش و بازاریابی آشنا است. او به کمک تخصص در زبان و روش های فروش و بازاریابی می تواند تبلیغاتی را برای کار شما انجام دهد. او به وسیله کاتالوگ، بروشور، آگهی تبلیغاتی، ایمیل، شبکه اجتماعی و به طور کلی اطلاع رسانی، می تواند کار تبلیغ کالا را داشته باشد. 

شخصی که این کار را برعهده می گیرد، نویسنده ای است که محتوایی مفید تولید می کند. این محتوا باید برای بازاریابی موثر باشد و فروش بیشتر محصول یا خدمات را ایجاد کند.

یک کپی رایتر باید بتواند سخن خود را کوتاه بگوید. بقدری که بشود با آن چند جمله کوتاه، بر مشتری ثاثیر گذار باشد. هنر او باید بتواند با همین چند جمله کوتاه، مشتری را به فکر فرو ببرد. 

وظایف کپی رایتر

بسیاری از متخصصان بازاریابی و تبلیغات معتقد هستند که اصلی ترین وظیفه آنها، افزایش اثرگذاری تبلیغات است. کپی رایتر باید قوانین کپی رایتینگ را بداند. او باید بتواند مخاطب را بهتر تحت تاثیر بگذارد. همچنین روی ذهن مشتری اثر داشته باشد تا آن ها به خرید محصول ترغیب شوند.

فعالیت های نویسنده تولید محتوا در طراحی متون تبلیغات رادیو و تلویزیون و طراحی متون تبلیغاتی در بازاریابی اینترنتی است. از دیگر فعالیت های آن ها می توان به تهیه بروشور برای فروش محصولات و معرفی خدمات و … اشاره کرد. 

این شغل هم مانند هر شغلی قواعد و اصول خاص خود را دارد. کسی که این کار را انجام می دهد می تواند با رعایت بایدها و نبایدهای تبلیغ کار شما را نیز انجام دهد. او در صورت یادگیری تمام این نکات، به نتیجه عالی دست می یابد. این شخص در تولید کار خود، از تیترها و سرفصل های جذاب استفاده می کند. او می داند که تیتر مناسب تاثیر خوبی در جذب مشتری دارد.

کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا چه تفاوتی دارد؟

این دو نوع شغل کاملا متفاوت هستند. به این صورت که یکی از این دو تقریبا از مشاغل قدیمی است و دیگری از مشاغل جدید محسوب می شود. شغل نویسندگی تولید محتوا در این روزها بازار کار شدیداً داغی دارد. این دو شغل با گرم شدن بازار دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی یافته اند. 

کپی رایتینگ با ظهور علم بازاریابی و تبلیغات ایجاد شده است به گونه ای که کارشناسان تولید محتوای دیجیتالی تنها چند سال است که خیلی جدی در شرکت ها و وب سایت ها فعالیت دارند. کپی رایتر از منظر محتوا حجم کاری بالایی ندارد و کار او با چند جمله کوتاه انجام می شود و البته باید این جمله ها به قدری موثر باشند که مخاطب را جذب نمایند. کارشناس تولید محتوا وظیفه ای دارد که باید توضیحات کاملی در بستر مقاله ارائه دهد. 

کپی رایتر و نویسنده تولید محتوا هر دو می توانند با اطلاعات و توانایی هایی که دارند، تا حد قابل قبولی روی فروش شما تاثیر مثبت داشته باشند. کسی که می خواهد در یکی از این دو شغل فعالیت داشته باشد باید به داشتن مهارت و تخصص کافی در اصول آن ها دقت کافی داشته باشد.

مهارت های کپی رایتر چه مواردی است؟

مهارت های زیادی برای آن ها مورد نیاز است که در اینجا به چند مورد از آن مهارت ها اشاره می کنیم: 

  • خلاقیت
  • شناخت نسبی بازار مصرف
  • تخصص در زبان و ادبیات جامعه مصرف 
  • شناخت دقیق و صحیح محصول
  • مهارت SEO 
  • مهارت بازاریابی

موارد ذکر شده تنها تعداد کمی از مهارت های لازم است که نیاز دارد به مرور به روزرسانی شود. البته مهمترین نکته در کار کپی رایتر «شناخت تغییرات بازار مصرف» است. او همچنین باید در جریان دگرگونی های روز دنیا باشد و چه وقت، کجا و چطور از چه موضوعی صحبت کند. 

اگر قصد دارید که یک کپی رایت  یا کارشناس تولید محتوا باشید نیاز است که دوره های استراتژی محتوا یا بازاریابی درون گرا یا کپی رایتینگ را بگذرانید.

خدمات تولید محتوا

اگر نیاز به خدمات تولید محتوا دارید، تیم طراحی و تبلیغات لولسا، آماده خدمت رسانی به شما است. تنها کافی است تا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.