Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
آموزش تولید محتوا: ارتباط سئو و تولید محتوا

یکی از دلایلی که افرد برای سایت اقدام به تولید محتوا می کنند سئو هست. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو بدون شک نقش بزرگی در موفقیت یک کسب و کار دارد. در این بخش از آموزش می خواهیم بدانیم چطور تولید محتوا به سئو ارتباط پیدا می کند.

ارتباط تولید محتوا و سئو

پیش از هر چیز باید بدانید که تولید محتوا زیر مجموعه ای از سئو نیست! این موضوع را به هیچ عنوان اشتباه نگیرید. حتی اگر شما یک وب سایت داشته باشید که هیچ سرمایه گذاری در سئو نکرده است، همچنان برای مخاطبین نیاز به محتوا دارید. با مخاطب سایت شما بداند چه خدمات یا محصولاتی ارائه می دهید؟ این خدمات یا محصولات را چگونه می تواند سفارش دهد؟ چه ویژگی هایی در محصولات یا خدمات شما وجود دارد؟ و ... .

پس تولید محتوا لزوما برای سئو نیست.

اما تولید محتوا می تواند روی سئو تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. برای فهمیدن دلیل این موضوع کافی است تا به مستندات گوگل مراجعه کنید. این موتور جستجو بارها و بارها به اهمیت تولید محتوا اشاره کرده است. اما تولید محتوا چطور روی سئو اثر می گذارد؟

تاثیرات تولید محتوا روی سئو:

  • تقویت سایت برای کلمات و عبارات کلیدی
  • گسترش تعداد صفحات سایت
  • امکان دریافت بک لینک از سایت ها و وبلاگ ها
  • افزایش زمان ماندن مخاطب در سایت
  • و ...

پس هر چقدر تولید محتوا کنیم نتیجه بهتری برای سئو به دست می آوریم؟ خیر! هیچ دلیلی وجود ندارد که محتوایی روی سئو سایت شما اثر مثبت داشته باشد. یک محتوا برای اثر گذاری باید شرایط زیر را داشته باشد:

شرایط محتوایی که قادر به تاثیر روی سئو سایت است:

  • محتوا ارزشمند باشد (مخاطب پس از خواندن احساس کند اطلاعات مناسبی دریافت کرده است)
  • محتوا یونیک باشد (محتوا دست اول بوده و کپی برداری از سایت ها دیگر نباشد)
  • محتوا در ساختار درست نوشته شده باشد (ساختار تولید محتوا مانند تعداد و محل کلمات کلیدی، جملات، تعداد کلمات، تعداد جملات، چگونگی استفاده از لیست و ... بسیار مهم است)
  • محتوا در ساختار درستی قرار بگیرد (ساختار سایت شما بهینه شده و سئو شده باشد)

بدون رعایت این موارد تولید محتوا تقریبا هیچ اثر مثبتی ندارد. 

پس به این موضوع دقت کنید:

نویسنده محتوا یک تایپیست نیست!

نویسنده محتوا یک مولف است!

اگر می خواهید اقدام به تولید محتوا کنید، نباید یک تایپیست باشید که تنها جمله سازی می کند. بلکه باید یک مولفی باشید که مخاطب پس از خواندن محتوا اطلاعات مناسبی از آن به دست بیاورد.