Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
آموزش تولید محتوا: لیست

در این بخش از آموزش تولید محتوا به لیست ها می پردازیم. چرا باید از لیست در محتوا استفاده کنیم؟ آیا استفاده از لیست در محتوا مهم است؟ از چه نوع لیست هایی در محتوا استفاده کنیم؟ این سوالات را در این بخش پاسخ خواهیم داد.

استفاده از لیست در تولید محتوا

مهمترین موضوع در تولید محتوا ارزشمندی آن است. مخاطب باید پس از خواندن متن چیز جدیدی به دست بیاورد. در نظر بگیرید که تولید محتوا جمله سازی نیست. قرار نیست که چندین جمله پی در پی اما بی ارزش را در مقابل کاربر قرار دهید. یکی از بهترین راه ها برای ارزشمند کردن محتوا استفاده از لیست است.

به عنوان نمونه فرض کنید می خواهید یک محصول یا خدمات را انتخاب کنید. وقتی یک لیست در مقابل شما قرار می گیرد می توانید به صورت خلاصه اطلاعات مورد نظرتان را به دست بیاورد. مثلا یک لیست می تواند مزایا و یا معایت یک کالا باشد.

گاهی لیست ها برای محتوای آموزشی هستند. مثلا برای آموزش آشپزی یک لیست می تواند مواد مورد نیاز باشد. یا لیستی شماره دار که به ترتیب مراحل انجام کار را برای مخاطب بگوید.

استفاده از لیست در تولید محتوا مهم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله. یک محتوا که از لیست استفاده کرده باشد شانس بیشتری برای رتبه گرفتن در سئو دارد. این موضوع از جهت مخاطب نیز تاثیر بسیار مثبتی دارد. با استفاده از لیست ها مخاطب می تواند بهتر با محتوای شما ارتباط برقرار کرده و راحت تر آن را دسته بندی کند.

از چه نوع لیست هایی در محتوا استفاده کنیم؟

از هر دو نوع لیست های ترتیبی و بدون ترتیب بهتر است در محتوا استفاده کنید. مواردی که به ترتیب هستند را با لیست شماره دار و موارد بدون ترتیب را با لیست بدون شماره بنویسید.

نکته پایانی: معمولا محتوایی که دارای لیست است بهتر از محتوای بدون لیست در سئو نتیجه می گیرد.