Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
آموزش تولید محتوا: مقدمه محتوا

مقدمه محتوا را در این بخش از آموزش تولید محتوا می خواهیم با هم بررسی کنیم. اینکه یک مقدمه محتوا باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ چطوری شروع شود و شامل چه چیزهایی باشد. با داشتن یک مقدمه خوب، می توانیم انتظار داشته باشیم محتوا بازدید زیادی داشته باشد.

مقدمه تولید محتوا چیست؟

هر محتوا پس از عنوان با یک پاراگراف شروع می شود. این پاراگراف مقدمه محتوا نامیده می شود. بسیاری از قالب ها به صورتی طراحی می شوند که ابتدا مخاطب عنوان و مقدمه را مشاهده می کند و در صورت تمایل می تواند به ادامه محتوا مراجعه کند.

چطور از کلمه کلیدی در مقدمه محتوا استفاده کنیم؟

بهترین حالت این هست که اولین جمله مقدمه با کلمه کلیدی شروع شود. اگر نمی توان در ابتدای جمله استفاده کرد، کلمه کلیدی را حتما در جمله اول به کار ببرید. اگر در جمله اول هم امکان پذیر نبود، حتما در مقدمه باشد.
بسیار مهم است که کلمه کلیدی شما در مقدمه محتوا وجود داشته باشد. بدون استفاده از کلمه کلیدی در مقدمه، یک محتوا نمی تواند بهینه باشد.

چطور مقدمه محتوا را بهینه سازی کنیم؟

به جز استفاده از کلمه کلیدی در ابتدا و مواردی که در قسمت قبل گفته شد، یک مقدمه نیاز به چندین بهینه سازی دیگر دارد. مثلا بهتر است طول مقدمه بیش از ۶۰ الی ۷۰ کاراکتر نباشد. همچنین بهتر است از مترادف های کلمه حتما در مقدمه استفاده شود. به جز این موارد مقدمه باید موجب تشویق کاربر به خواندن ادامه محتوا شود.

منظور از تشویق کاربر به خواندن ادامه محتوا چیست؟

مقدمه باید آنقدر برای مخاطب جذاب بوده و اطلاعات مورد نظر مخاطب را شامل بشود که به ادامه محتوا مراجعه کند.

چه مواردی در مقدمه محتوا بیان شود؟

مقدمه معمولا به صورت چکیده وار مطالبی که کاربر در مقاله می خواند را بیان می کند. باید بتواند به کاربر سایت این احساس را بدهد که خواندن محتوا برای او مفید خواهد بود.