Your browser does not support JavaScript!
طراحی پوستر
طراحی پوستر شبکه اجتماعی
پوسترهای حرفه ای پزشکان بدون مرز

پزشکان بدون مرز با سالها فعالیت یکی از شناخته شده ترین سازمان های جهانی می باشد. این سازمان تبلیغات بسیار گسترده و خلاقانه ای دارد. در این مجموعه، بخش از پوستر های خلاقانه و حرفه ای این سازمان را برای شما جمع آوری کرده و به بررسی و بحث پیرامون آن ها می پردازم. این مجموعه برای بخش درد بدون مرز این سازمان و در سال ۲۰۰۸ میلادی طراحی شده اند.

پوسترهای حرفه‌ای و خلاق

پوستر های حرفه ای و خلاقانه با موضوعات اجتماعی

پوستر های حرفه ای و خلاقانه با موضوعات اجتماعی

پوستر های حرفه ای و خلاقانه با موضوعات اجتماعی

کارگردان هنری: Sebastien Vacherot, Manoelle van der Vaeren

آژانس تبلیغاتی: TBWA

سفارش دهنده: پزشکان بدون مرز (درد بدون مرز)

سال طراحی: 2008

این مجموعه سه تایی از پوستر های پزشکان بدون مرز، با شعار درد را متوقف کنید توانسته است مخاطبین گسترده ای را به خود جذب کرده و تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. با مشاهده این مجموعه به سادگی پیداست که طراح آنها یک گرافیست حرفه ای بوده و توانسته است از تکنیک های پیشرفته نرم افزارهای گرافیکی، مجموعه ای موفق را خلق کند. با وجود گذشتن سالها از طراحی این پوستر، هنوز هم می توان از آنها به عنوان مجموعه ای از موفق ترین پوستر ها در مورد مسائل اجتماعی  یاد کرد. تکنیک هایی که هنوز هم  برای بسیاری از گرافیست ها بسیار دشوار است، در آن زمان برای طراحی این پوستر به کار رفته اند. این موضوع نشان از حرفه ای بودن طراح دارد، چرا که پس از گذشت زمان، پوستر همواره کارایی خود را دارد.

خلاقیت طراحی به خوبی در اثر مشهود است. دو چرخی که یک دور معیوب را نشان می دهند، به همراه فضایی درد آور، هر مخاطبی را تشویق می کند که برای کم کردن این درد تلاش کند. جنگ، بلایای طبیعی و درد انسانی به طرزی رسا اما خلاقانه به نمایش در امده اند تا مخاطب را با موضوعات و مشکلاتی درگیر کند که ممکن است برای هر کسی رخ دهد.

تاثیر گذاری ای که در این پوستر ها وجود دارد، نشان از یک ایده پردازی بسیار موفق دارد. چنین آثاری را می توان بسیار ستود، آثار هنری و تبلیغاتی ای که برای بهبود شرایط زندگی انسان ها و کاهش درد های مردم جهان به کار رفته اند. ابزار های تبلیغاتی و هنری، تنها برای کسب و کارها نیستند، از آنها می توان برای بهبود شرایط جهانی استفاده کرد.

البته باید توجه داشت پوستر های بسیار زیادی با موضوعات اجتماعی طراحی می شوند، اما متاسفانه در بسیاری از آنها با عدم خلاقیت و در نتیجه عدم تاثیر گذاری کافی رو به رو هستیم. باید در نظر داشت که آموزش و آگاهی رسانی برای اینکه بتواند مخاطب خود را جلب کند، باید توجه مخاطب را جلب کرده و خارج از کلیشه های همیشگی بیان شود تا بتواند تاثیر گذار باشد.