زمانی که دارید یک بروشور (brochure) جدید طراحی کنید، ابتدا باید به تولید محتوا برای آن بپردازید. اما چطور بتوانیم اینکار را به درستترین شیوه ممکن انجام دهیم موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
تولید محتوای متنی برای بروشور
پیش از هر چیز باید شما یکسری متن برای طراحی بروشور آماده کنید. احتمالا نیاز باشد تولیدمحتوای متنی انجام دهید. اما برای انجام اینکار ممکن است با چالشهایی روبرو شوید. مثلا متن شما بیش از اندازه طولانی باشد، یا بر عکس متن بسیار کمی داشته باشید. برای اینکه بابت متن بروشور تصمیم بگیریم بهتر است به روش زیر عمل کنید:
۱- ابعاد مورد نظرتان برای بروشور را انتخاب کنید: ابعاد مهمترین عامل در میزان محتوای متنی است که شما برای طراحی بروشور به آن نیاز دارید. ببینید میخواهید بروشور در چه ابعادی و با چند لت طراحی شود. توجه کنید که هر چه تعداد لتها بیشتر باشد، فضای بین بخشها بیشتر شده و میزان کمتری از ابعاد قابل استفاده برای متنهای شما خواهد بود.
۲- انتخاب تصاویر برای طراحی بروشور: بد نیست ببینید قرار است چه تصویر یا تصاویری را حتما در بروشور استفاده کنید. این موضوع برای نوشتن متن به شما کمک فراوانی خواهد کرد. گاهی تصاویر ممکن است بسیار بهتر از متن موضوع را به مخاطب برسانند و شما نیازی به توضیح برخی بخشها نباشد. گاهی نیز ممکن است نیاز باشد حتما تصویر یا تصاویر خاصی در بروشور باشند که همین امر فضایی که امکان قرار گرفتن متن در آن وجود دارد را کاهش میدهد. حتی میتوانید با استفاده از تصویرسازی مشکل نوشتن متن را به میزان زیادی کاهش دهید و اطلاعات بیشتر با تصویر به مخاطب بدهید.
۳- درباره اطلاعات تماس تصمیمگیری کنید: در بروشور معمولا اطلاعات تماس نوشته میشود. ببینید چقدر اطلاعات تماس میخواهید روی بروشور قرار دهید. شاید بد نباشد از یک کیوآرکد استفاده کنید. معمولا افراد تمایل ندارد چیزی را بخوانند و بعد به صورت دستی مجبور باشند اطلاعات تماس را در گوشی خود وارد کنند. کیوآرکد میتواند این مشکل را برطرف کند و از زیاد شدن اطلاعات تماس روی بروشور جلوگیری کند. هر چه اطلاعات تماس بیشتر باشد، شما فضای کمتری برای نوشتن محتوا خواهید داشت.
اگر نمیدانید کیوآرکد چیست یا چه امکاناتی به شما میدهد به این مقاله مراجعه کنید: qr code چیست؟
۴- تولید محتوای متنی کنید: برای بروشور ممکن است متنهایی موجود باشد اما باید با توجه به فضای موجود متن تهیه شود. همین موضوع باعث میشود که ما به سراغ بازنویسی یا نوشتن محتوایی جدید در بروشور بکنیم. از نوشتن محتوایی نو نگران نباشید. حتی شاید بتوانید با یک بازنویسی متن موجود را خلاصه کنید. توجه داشته باشید که شما میخواهید یک بروشور طراحی کنید و نه یک کتابچه! مخاطب شما قرا نیست زمان طولانی به خواندن بروشور بپردازد بلکه باید با کمترین جملات، بیشترین اطلاعات را به مخاطب بدهید.
برای آشنایی بیشتر با محتوای بروشور به این مقالهها مراجعه کنید: تفاوت های بروشور و کاتالوگ در طراحی و محتوا و تفاوت محتوای بروشور و تراکت
خدمات طراحی بروشور
زمانی که محتوا را برای بروشور آماده کردید اکنون زمان طراحی فرا رسیده است. اگر خودتان امکان طراحی ندارید میتوانید برون سپاری کنید. ما در لولسا به شما خدمات طراحی بروشور ارائه میدهیم. برای آشنایی بیشتر با این خدمات، اطلاع از هزینهها، مشاهده نمونه کار و ثبت سفارش به لینک زیر مراجعه کنید: