محتوانویسی و معرفی خدمات از این راه امروزه یکی از متداولترین روشهای تبلیغات است. باید توجه داشت یکی از عوامل مهم در تولید محتوا لیست است، چرا که بهرهگیری از لیست سبب جذب طوفانی مخاطب خواهد شد. فهرست روش بسیار خوبی است تا اطلاعات کلی را در اختیار مخاطب قرار دهیم. محتوای خوب، محتوایی است که در کوتاهترین زمان بیشترین اطلاعات را انتقال دهد.
اگر متنی در زمینه انتقال اطلاعات قوی نباشد و یا دچار پراکندهگویی باشد مخاطب را آنطور که باید جذب نکرده و بازده پایینی خواهد داشت. این رویداد برای یک نویسنده بدترین تجربه خواهد بود. در این مقاله بهصورت اجمالی به بررسی دلایل اهمیت لیست در تولید محتوا (تولید محتوا چیست؟) خواهیم پرداخت.
دلایلی برای استفاده از فهرست در تولید محتوا
- مختصر کردن افکار و ایده کلی: استفاده از لیست میتواند کمک کند تا ارتباط بهتری بین مطالب و مخاطب برقرار کنید. همچنین کمک میکند تا جملات مهم را کوتاهتر و واضحتر بیان کنید. در واقع با این روش مطالب اصلی و کلیدی بیان شده و سپس مطالب تکمیل کننده عنوان خواهند شد.
- محتوای سازمان یافته: با بهرهگیری از لیست، میتوانید خالق یک محتوای منسجم باشید. این روش کمک میکند تا هضم محتوا و مطالب برای خواننده آسان شود.
- فرصت عالی استفاده از اینفوگرافیک: با بهره گیری از لیست فرصتی ایجاد خواهد شد تا از نمودارهای جذاب استفاده کنید. منظور این است که میتوانید مطالب لیست شده را در یک اینفوگرافیک جذاب طراحی کنید تا علاوه بر انتقال سریع و آسان تولید محتوایی جذاب و زیبا داشته باشید.
- تعامل قوی و بهتر با خوانندگان: فهرست میتواند محتوا را جذاب کند. در واقع فهرست این پتانسیل را در محتوا ایجاد میکند که راحتتر در حافظه مخاطب ذخیره شود.
کدام لیست بهتر است؟ نقطهای یا شمارهگذاری؟
هیچکدام از لیستهای شمارهگذاری شده یا نقطهای برتری نسبت به دیگری ندارند. هر دو لیست توانایی غنیسازی محتوای تولید شده را دارند اما به شرطی که در زمان درست استفاده شوند. زمانی که ترتیب مطالب مهم است باید از لیست شمارهگذاری شده استفاده کرد. مثلا زمانی که درمورد مراحل تهیه یک غذا محتوایی تولید میکنید، ترتیب مراحل مهم بوده و استفاده از لیست شمارهگذاری شده لازم است. در مقابل هنگامی که ترتیب در محتوا اهمیتی نداشته باشد از یک لیست نقطهدار استاندارد استفاده میکنیم.
همانطور که گفته شد، فهرست میتواند در تولید محتوا و اثرگذاری آن نقش بزرگی ایفا کند. فهرست توانایی تبدیل شما به یک نویسنده حرفهای با بیان شیوا و روان را دارد و مخاطب را به یکی از دنبالکنندگان اصلی محتوای شما تبدیل خواهد کرد. چرا که مخاطب به دنبال کسب گسترهای از اطلاعات در کوتاهترین زمان است.