Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
طراحی پرسونا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
چرا پرسونا را در تولید محتوا جدی بگیریم؟

زمانی که از پرسونا صحبت می‌کنیم، منظور این است که محتوا باید برای چه کسی و دارای چه شخصیتی قرار است تولید شود؟ اطلاع از پرسونا در تولید محتوا به نویسنده کمک می‌کند تا بتواند به شخصیت  خواننده موضوع پی ببرد و به آسودگی متوجه آن بشوند. به نوعی دیگر، پرسونا یعنی جمع آوری اطلاعات از ویژگی‌های شخصیتی، الگوهای فکری و رفتاری مخاطب شما.

تولید محتوا چیست

چرا پرسونا؟

یک نویسنده حرفه‌ای، برای افزایش کیفیت کار خود می‌بایست به پرسونا توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند یک محتوا خوب و با کیفیت را ارائه کند. پیش از آن که بخواهید محتوای با کیفیتی را تولید کنید، در ابتدا باید به تعاریف عمومی آشنایی داشته باشید تا بتوانید به کمک پرسونا، متن با کیفیتی را خلق کنید.

یک نویسنده حرفه‌ای، برای تولید محتوا، در ابتدا به ویژگی و الگوهای مخاطب خود توجه می‌کند تا بتواند اطلاعات مفیدی را به او منتقل کند. در ابتدا می‌بایست به موضوع خود توجه داشته باشید تا بتوانید درباره آن تحقیقات لازم را انجام دهید؛ سپس از منابع معتبر مرتبط اطلاعات را جمع آوری و یادداشت کنید. پس از آن، اطلاعات جمع آوری شده را به صورت مرتبط به پاراگراف در محتوا خود، با توجه به دنسیتی (چگالی) قرار دهید تا بتوانید یک محتوا بسیار با کیفیت تولید کنید.

اگر بخواهید تولید محتوا انجام بدهید و به پرسونا توجهی نداشته باشید، سبب می شود که متن شما مناسب مخاطب نباشد. مخاطب در محتوای شما نقشی کلیدی دارد. بدون توجه به او، شما تنها متنی تولید کردید که ممکن است به درد موتورهای جستجو بخورد، اما قرار نیست گوگل از سایت شما خرید کند. فایده‌ای هم ندارد که مخاطب از گوگل وارد سایت بشود و سریعا آن را ترک کند. پس حواستان باشد: محتوا پادشاه است، اما بدون مخاطب هیچ خواهد بود.

منابع برای مطالعه بیشتر درباره پرسونا و تولید محتوا: