هزینه تولید محتوا با کیفیت چرا ارزشمند است؟ ما ممکن است برای تبلیغات و فرهنگ سازی کسب و کارمان هزینههای مختلفی را پرداخت کنیم. یکی از این هزینهها که هیچ کس از آن نمیتواند آن را نادیده بگیرد هزینه تولید محتوا است. اما هر هزینهای برای اینکار شاید چندان قابل قبول نباشد و بهتر است بدانیم چطور باید بودجه خود را برای تولید محتوا صرف کنیم.
هزینه تولید محتوا و نوشتن متن
تولید محتوا فقط نوشتن یک متن یا تهیه یک ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و غیره نیست. شاید بارها شده است با متنها و یا تصاویر و ویدئوهایی روبرو شده باشید که به عنوان تولید محتوا در اختیار کاربر قرار میگیرند اما به واقع هیچ ارزشی برای آنها ندارد.
باید توجه کرد که اینجا منظورمان ارزش مصرفی است. به عنوان مثال یک ویدئوی طنز برای مخاطبین خود میتواند ارزش مصرف داشته باشند. یعنی آنها بیایند و برای تفریح خود یک ویدئو را دیده و از آن لذت ببرند. پس اینجا منظورمان حتما یک کتاب فاخر نیست، بلکه هر محتوایی است که برای مخاطب ارزشمند باشد.
خودتان را یک لحظه جای مخاطب بگذارید. آیا دوست دارید وقت ارزشمندتان را ساعتها صرف خواندن یک متن بکنید که هیچ کمکی به شما نمیکند؟ قطعا چنین کاری نخواهید کرد و پس از خواندن دو سه خط آن صفحه سایت را میبندید. شما نمیخواهید وقتتان را برای خواندن هر متنی هدر دهید. مخاطب یک سایت هم همینطور است. زمانی که میخواهد متنی بخواند، باید برای او ارزشمند باشد.
حالا بهتر است چندان از موضوع اصلی صحبتمان دور نشویم و به اصل ماجرا بپردازیم. ما یک هزینهای صرف تولید محتوا میکنیم. ممکن است خودمان دست به کار شویم و محتوا بنویسیم یا ممکن است اینکار را برون سپاری کرده یا برای آن کارمند استخدام کنیم. تمامی این روشها خواهناخواه برای ما هزینه دارد. حتی وقتی خودمان مینویسیم با هزینه روبرو هستیم. توجه کنید که به عنوان فردی که یک کسب و کار دارد، ساعات کاری شما و انرژی که برای کارتان میگذارید سرمایههایتان هستند. ممکن است زمانی که برای نوشتن متن میگذارید بتوانید بسیاری کارهای مختلف دیگر برای کسب و کارتان انجام دهید. پس باید خروجی این هزینه مناسب باشد.
حالا چطور خروجی تولید محتوا با توجه به هزینه آن باید ارزش داشته باشد؟ فرض را بر این بگذارید که شروع به تولید محتوا فقط بر اساس کلمات کلیدی میکنید. گاهی اینکار نه تنها خوب نیست، بلکه نتیجه کاملا برعکسی هم دارد. مثلا میآیید و برای هر کلمه کلیدی یک محتوا مینویسید. وقتی با متن نهایی روبرو میشوید ممکن است ابتدا فکر کنید که بسیار خب، تمامی کلمات کلیدی را قرار دادهام و محتوا بهینه شده است و همه چیز برای موفقیت آماده است. اما وقتی خود متن را به عنوان خواننده میخوانید، به شدت دلسرد میشود! متن فقط اصول محتوا نویسی سئو شده را رعایت کرده و یونیک است، اما ارزش خواندن ندارد. سادهتر اینکه هیچ مشتری زمان خود را برای خواندن آن هدر نمیدهد. اینجاست که باید بدانیم یک مشکل خود ما هستیم! ما بر اساس کلمه کلیدی و نه بر اساس یک نویسنده سیاست تولید محتوا را بنا کرده بودیم و این کار به هیچ نتیجه مثبتی نمیرسد.
زمانی که میخواهید یک برنامه ریزی و یا پلن برای تولید محتوا داشته باشید، بر روی مخاطبین خود تمرکز کنید. ببینید متن ارزشمند برای آنها چیست. اگر میخواهید خودتان بنویسید یا برونسپاری کنید، بر اساس نیاز مخاطب بنویسید. خلاصه آنکه متن شما باید برای مخاطب این اثر را داشته باشد که پس از مطالعه آن چیزی جدید به او افزوده شده باشد. اطلاعاتی ارزشمند دریافت کرده باشد.
اگر با تولید محتوا آشنایی کامل ندارید، قبل از نوشتن یک محتوا، حتما به مقالههای آموزشی و تخصصی زیر مراجعه کنید:
- تولید محتوا چیست؟
- تقویم تولید محتوا چیست؟
- بازاریابی محتوایی چیست؟
- اصطلاحات تولید محتوا
- اصطلاحات سئو
- سئو چیست؟
هزینه تولید محتوا و برون سپاری
از اینکه برای تولید محتوا هزینه کنید نترسید! قرار نیست که محتوا به صورت اتوماتیک به وجود بیاید. هزینه برونسپاری هم بسیار مقرون به صرفه است. اما پیش از اینکار، حتما و حتما به دنبال عنوانها و کلمات کلیدی بگردید که برای مخاطب مفید است! اگر اینکار را بکنید، هزینه تولید محتوا ارزش خود را خواهد داشت، اگر اینکار را نکنید، آنگاه فقط صرف هزینه اضافی بوده است. توجه کنید که تولید محتوای شما بخشی از بازاریابی محتوایی است که باید بسیار دقیق و با توجه به نیاز مخاطب انجام شود و در نتیجه بودجه بندی شما نیز باید متناسب با همین موضوع صورت بگیرد.
هزینه تولید محتوا در لولسا
اگر میخواهید از خدمات تولید محتوای لولسا استفاده کنید، باید به شما بگوییم که ما هزینهها را به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته در اختیارتان قرار دادهایم. میتوانید با مراجعه به صفحه این خدمات از هزینهها مطلع شوید. همچنین سفارش این خدمات به صورت آنلاین و در کمتر از چند دقیقه انجام میشود. پس برای آشنایی بیشتر با این خدمات و ثبت سفارش، به لینک زیر مراجعه کنید: