Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا ویژه
سفارش تولید محتوا تالیفی
هزینه
خصوصیات و ویژگی‌های تولید محتوای محصول و خدمات

تولید محتوا «Content Creation» یکی از راه‌های افزایش بازدید سایت است. با نوشتن محتوا می‌توان مخاطبان زیادی را برای یک سایت جذب کرد. کسانی که برای فروش محصول و ارائه خدمات خود، سایت اینترنتی دارند، باید با سپردن نوشتن محتوا به کارشناس محتوا، خدمات و محصولات سایت خود را به دیگران نشان دهند. کارشناسانی که در زمینه نوشتن محتوای محصول و خدمات فعالیت می‌کنند، باید با به کار بردن اصول حرفه‌ای نوشتن محتوای باکیفیت، به لحاظ روانی در مخاطبان احساس نیاز کنند. 

با ایجاد نیاز در مخاطب، کارشناسان محتوا می‌توانند افراد زیادی را به سایت هدف جذب کنند. اما تولید محتوا برای سایت باید به صورت حرفه‌ای و کاملا هدفمند نوشته شود تا مخاطب به صورت غیر مستقیم مجاب به خرید محصول یا استفاده از خدمات شود. در این مطلب به توضیح برخی از خصوصیات و ویژگی‌های تولید محتوای محصول و خدمات می‌پردازیم. 

تولید محتوا چیست

تولید محتوا برای محصول سایت مشتری 

در صورتی که هدف مشتری از سفارش محتوا، فروش محصولات سایت باشد، کارشناسان باید با یک استراتژی محتوایی جذاب، مخاطبان را بدون هیچ اجباری برای خرید محصول ترغیب کنند. هنگام نوشتن محتوای محصول و خدمات باید به نکاتی توجه شود که برخی از آن‌ها عبارت هستند از: 

  1. در هنگام تولید محتوا از خاطرات هیجان انگیز و جذاب برای توصیف محصول استفاده شود. 
  2. محتوا به گونه‌ای نوشته شود که مخاطب تصور کند در صورت خرید محصول مورد نظر یکی از نیازهای مهمش رفع می‌شود. 
  3. محتوا باید به شیوه‌ای نوشته شود که پاسخ تمام سوالات مشتری در آن ذکر شده باشد. بسیاری از مخاطبان به دلیل کامل نبودن اطلاعات محصول و بی‌پاسخ ماندن سوالاتشان، از خرید منصرف می‌شوند. 
  4. هدف محصول بدون هیچ ابهامی برای مشتری توضیح داده شود. بهتر است از جملات و کلمات کوتاه و ساده برای معرفی محصول استفاده شود. 
  5. اطلاعات ضروری و جزئیات مهم محصول برای آسان شدن خرید در متن محتوا آورده شود.
  6. از به کار بردن کلمات تفضیلی زیاد برای تبلیغ محصول پرهیز شود. کارشناس محتوا باید با نوشتن جزئیات به بازاریابی محصول بپردازد. 

نوشتن محتوا برای خدمات سایت مشتری

تولید محتوا برای خدمات سایت مانند فروش محصول باید به صورت غیر مستقیم انجام شود. برای مثال مخاطب باید با توجه به خدماتی که پزشک متخصص برای درمان بیماری انجام می‌دهد، ترغیب شود تا به آن پزشک مراجعه کند. نوشتن محتوا برای خدمات سایت دارای خصوصیاتی است که برخی از آن ها عبارت هستند از:  

  • برای نوشتن محتوای معرفی خدمات و محصول، بهتر است معرفی مزایا و معایب در قالب‌ لیست‌های گلوله‌ای و عددی گنجانده شوند. این کار موجب می‌شود تا مخاطب به آسانی به جزیات مهم خدمات سایت دسترسی پیدا کند. 
  • در هنگام نوشتن محتوا برای سایت خدمات بهتر است از به کار بردن بیش از حد کلماتی مانند «بهترین»، «باکیفیت»  و ... پرهیز شود. به جای این کلمات بهتر است جزئیات خدمات به شکل دقیقی در متن آورده شود. برای مثال به جای استفاده از جمله «در سریع‌ترین زمان محصول را ارسال می‌کنیم»، از جمله «طی ۲ روز محصول را برایتان ارسال می‌کنیم» استفاده شود. 
  • برای اثبات دقیق خدمات سایت بهتر است از عکس‌های واقعی، نظرات کاربران و تجربه آن‌ها استفاده شود.

منابع برای مطالعه بیشتر: