Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
طراحی سایت فروشگاهی
هزینه تولید محتوا
هزینه طراحی سایت فروشگاهی
تمرکز بر مسیر مشتری در تولید محتوای سایت فروشگاهی

تولید محتوا با کیفیت برای وب سایت‌های فروشگاهی کار ساده‌ای نیست! به همین دلیل در این مقاله تلاش شده است تا روند محتوای سایت فروشگاهی مورد بررسی قرار گیرد. یک سایت با تولید محتوای مناسب اطلاعات رایگان و مفیدی را با مخاطبان خود در اشتراک می‌گذارد. مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب می‌کند و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می‌کند. محتوای خوب رابطه مستقیمی و مثبتی با رشد کسب و کار سایت فروشگاهی دارد. لذا یک فروشگاه اینترنتی باید نکات حرفه‌ای تالیف محتوا را به خوبی رعایت کند.

فروشگاه اینترنتی

مراحل تولید محتوای سایت فروشگاهی، مبتنی بر سفر مشتری

آگاهی (Awareness): خرید زمانی آغاز می‌شود که مشتری احساس نیاز کند. در این مرحله مشتری با سایت شما آشنا شده است. باید سعی کنید اطلاعات آموزشی در مورد محصولات خود به مشتری ارائه دهید. در این مرحله تولید محتوای شما باید جنبه تبلیغاتی کمتری داشته باشد. مشتری هنوز به اندازه کافی برای خرید ترغیب نشده است و تبلیغات افراطی می‌تواند مشتری را از خرید منصرف کند. البته برخی مواقع مشتری هنوز با نیازش آگاه نشده است پس سعی کنید تا در او احساس نیاز ایجاد کنید. او در حال ارزیابی نیاز خود، فوریت نیاز و چگونگی حل آن است. حال شما باید به مخاطبان نشان دهید محصول شما چقدر می‌تواند برای او مفید باشد.

توجه (consideration): مشتری بالقوه کمی با محصول آشنا شده است. او در حال ارزیابی نیاز خود، فوریت نیاز و چگونگی حل آن است. حال شما باید به مخاطبان نشان دهید محصول شما چقدر می‌تواند برای او مفید باشد. با تولید محتوا خوب او را متقاعد کنید که از رقبا بهتر هستید. 

تبدیل یا تصمیم‌گیری (decision): خریداران در این مرحله کمی تعلل می کنند. آنها را ترغیب کنید تا سریعتر خرید خود را نهایی کنند. به آنها این احساس را منطقل کنید بهترین کالا و بهترین سایت را برای خرید انتخاب کرده‌اند و از خرید خود پشیمان نخواهند شد. به کار بردن کلماتی مانند: خرید، مقایسه، هزینه، پرداخت و ... در تولید محتوا می‌تواند شما را راحت‌تر به هدف خود برساند.

تمرکز بر مسیر مشتری در تولید محتوای سایت فروشگاهی

آمار در تالیف محتوای مناسب هر مرحله از فروش

زندگی یک سفر هست، بازاریابی و فروش نیز همینطور. هر یک از مراحل تالیف محتوا مانند ابزارهای این سفر هستند. اگر محتوا بدون توجه به مراحل فوق نوشته شود؛ موفقیت لازم برای رساندن سفر خریدار به هدف را نخواهد داشت. واضح است تبلیغات در خرید مردم تاثیر می‌گذارد. در بررسی‌های مختلف مشخص شد میزان تاثیر این تبلیغات در خرید حدود 65 درصد هست. 

مطالعات مختلف حاکی از این واقعیت است که ۸۱ درصد از خریداران، قبل از خرید تحقیق می‌کنند و ۷۵ درصد از کل زمان خرید را به تحقیق اختصاص می‌دهند. در مرحله آگاهی، از محتوایی استفاده کنید که ۹۰ درصد آموزشی و ۱۰ درصد تبلیغاتی باشد. در مرحله توجه از تولید محتوا، آموزش را به ۷۰ درصد و تبلیغ را به ۳۰ درصد برسانید. در مرحله تبدیل محتوای شما باید ۹۰ درصد تبلغاتی و ۱۰ درصد آموزشی باشد تا به هدف خود، یعنی فروش کالا نایل شوید.

با شناخت مشتری، محتوای اختصاصی برای مخاطبان خود بنویسید. هر محتوا را در بخش مربوط به خود منتشر کنید. با به کار گیری فرآیند فوق در محتوای سایت فروشگاهی خواهید توانست تا مخاطبان بیشتری را به مشتری همیشگی و وفادار خود تبدیل کنید.

تولید محتوا چیست