Your browser does not support JavaScript!
طراحی سایت فروشگاهی
سفارش
هزینه
مشاوره رایگان
هزینه طراحی سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی (فروشگاه اینترنتی) چقدر است؟ چه تعرفه‌ (قیمت) برای این خدمات مناسب است؟ چطور باید بدانیم آن‌چه سفارش می‌دهیم با چیزی که دریافت می‌کنیم برابر است؟ امروز و در این مطلب قصد دارم تا توضیح دهم چطور باید هزینه طراحی یک سایت فروشگاهی را محاسبه کرد. پس تا پایان همراه من باشید.

فروشگاه اینترنتی

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی بر اساس سیستم مدیریت محتوا

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هزینه طراحی سایت فروشگاهی به آن وابسته است سیستم مدیریت محتوا است. به صورت کلی می‌توان طراحی سایت فروشگاهی از لحاظ سیستم مدیریت محتوا (CMS) را در دسته‌بندی های زیر قرار داد:

  • طراحی فروشگاه اینترنتی بر پایه سیستم مدیریت محتوای اختصاصی
  • طراحی فروشگاه اینترنتی بر پایه سیستم مدیریت محتوای کد باز

سیستم مدیریت محتوا سایت فروشگاهی

حالا باید بدانیم این سه با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند تا بتوانیم تعرفه‌های هر کدام از این خدمات را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی

گاهی برخی شرکت‌ها و افراد به شما پیشنهاد می‌دهند که فروشگاه اینترنتی خود را بر پایه یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی راه‌اندازی کنید. باید توجه داشته باشید که عموما این سیستم مدیریت محتوا تنها مختص شما نیست. بلکه این شرکت‌ها و افراد یک ساختار کلی با تعدادی ماژول طراحی می‌کنند و آن را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. به سخنی دیگر این سیستم مدیریت محتوا تماما اختصاصی شما نیست بلکه ممکن است بخش یا بخش‌هایی بنا به نیاز شما نوشته شده باشد.

تعرفه این نوع سایت فروشگاهی عموما بیش از سایر سایت‌ها است. این افزایش تعرفه تنها مربوط به طراحی سایت نبوده و در توسعه و افزایش امکانات هم مشاهده می‌شود. به سخنی دیگر زمانی که شما یک سایت فروشگاهی با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی دارید، و روزی تصمیم می‌گیرید که یک ماژول یا امکاناتی به آن اضافه کنید، معمولا چندین برابر هزینه شما افزایش می‌یابد.

قیمتی که برای سیستم مدیریت محتوای اختصاصی در نظر گرفته می‌شود معمولا دارای یک پایه ثابتی نیست. بلکه هر فرد یا شرکت یک قیمتی به شما اعلام می‌کند و امکان مقایسه آن را نخواهید داشت. البته با توجه به مشکلات فراوانی که این نوع سایت‌ها دارند، افراد بسیار کمی در عمل به سراغ چنین کاری می‌رند و بیشتر افراد تمایل دارند از سیستم‌هایی استفاده کنند که دارای امنیت، امکانات بیشتر و قابلیت‌های متعدد هستند به جای این‌که هزینه اضافه بابت نوشته شدن سیستم مدیریت محتوا بپردازند.

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی با سیستم مدیریت محتوای کد باز

سیستم‌های مدیریت محتوای کد باز معمولا بیشترین طرفداران را دارد. دلیلی این موضوع امنیت بالا، امکانات فراوان، قابلیت توسعه و امکان سئو بهتر آن‌ها است. سیستم‌های مدیریت محتوای کد بازی که برای سایت فروشگاهی استفاده می‌شوند بسیار فراوان هستند. اما معروفترین‌ها به شرح زیر هستند:

  • سیستم مدیریت محتوای وردپرس
  • سیستم مدیریت محتوای جوملا
  • سیستم مدیریت محتوای مگنتو
  • سیستم مدیریت محتوای اپن کارت
  • و ...

بیشترین کاربرد را در میان سیستم‌های مدیریت محتوا در حال حاضر وردپرس دارد. با یک مقایسه ساده می‌توان به آسانی فهمید چرا استفاده از وردپرس تا این اندازه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وردپرس برای سایت فروشگاهی

ما در لولسا یک سیستم محاسبه هزینه طراحی سایت فروشگاهی داریم که پایه قیمت این خدمات را محاسبه می‌کند. در این بخش می‌توانید با استفاده از این سیستم محاسبه کنید آیا هزینه‌ای که بابت طراحی سایت از شما دریافت می‌شود مناسب است یا خیر.

توجه: محاسبه این هزینه با توجه به این موضوع صورت گرفته است که طراح سایت، متخصص سئو و متخصص امنیت، فردی کاملا حرفه‌ای باشد. در صورتی که به افرادی با دانش کمتر رجوع می‌کنید، این هزینه باید به مراتب پایینتر باشد.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی بر اساس امکانات

امکانات طبعا می‌تواند در هزینه تاثیر فراوانی داشته باشد. به صورت پیش‌فرض می‌دانیم که هرچه امکانات بیشتر باشد، با تعرفه بیشتری روبرو هستیم. این موضوع در سایت‌های اختصاصی بیشتر خود را نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر بخواهید یک قابلیت جدید در سایتی که با سیستم مدیریت محتوای کد باز طراحی شده را اضافه کنید، هزینه‌ای نه چندان زیاد پرداخت می‌کنید. اما زمانی که در یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی درخواست امکانات بیشتر می‌کنید، این هزینه چندین برابر بیشتر خواهد شد (گاهی افزودن یک امکان به سایت اختصاصی، هزینه‌ای بیشتر از طراحی یک سایت کامل با سیستم مدیریت محتوای کد باز خواهد داشت).

هزینه طراحی سایت فروشگاهی بر اساس خدمات بیشتر

یک سایت فروشگاهی به صورت پایه، معمولا شامل موارد زیر است:

  1. دسته بندی محصولات
  2. صفحه محصولات
  3. صفحه فروشگاه
  4. فیلترهای عمومی فروشگاه
  5. امکان افزودن درگاه پرداخت
  6. امکان تنظیم روش‌های ارسال محصول
  7. تنظیم ویژگی‌های محصول
  8. وبلاگ
  9. دسته بندی مطالب
  10. امکان افزودن گالری
  11. پنل مدیریتی
  12. امکان ساخت و ویرایش منو
  13. قالب سایت
  14. امکان قرار دادن ویدئو
  15. امکان قرار دادن صدا
  16. امکان ثبت نام مشتریان با ایمیل
  17. سرچ (جستجو)

پایه قیمت این خدمات در بخش قبلی بر اساس سیستم مدیریت محتوای کد باز مشخص شده است. اما برای سیستم مدیریت محتوای اختصاصی این هزینه بر اساس افراد و شرکت‌ها متفاوت است. یک فروشگاه اینترنتی، بدون داشتن این موارد پایه، اصولا نمی‌تواند یک فروشگاه اینترنتی حداقلی باشد. پس همیشه در زمان طراحی توجه کنید که حداقل‌ها را باید داشته باشید. هیچ کدام از این موارد، یک آپشن اختصاصی با هزینه جداگانه نیست.

بدون شک اگر امکانات بیشتری بخواهید، این هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کنند. به صورت مثال، موارد زیر می‌تواند یک فروشگاه اینترنتی را بسیار موفق‌تر بکنید:

  1. امکان ثبت نام با شماره موبایل
  2. امکان ثبت نام با اکانت شبکه‌های اجتماعی
  3. تیکت پشتیبانی
  4. چت آنلاین
  5. بنرهای اختصاصی
  6. فیلترهای پیشرفته
  7. پشتیبانی
  8. وجود چند درگاه پرداخت
  9. قابلیت پیگیری سفارش
  10. امکان ویرایش فرم پرداخت
  11. اپلیکیشن موبایل
  12. و ...

توجه: برای استفاده یا عدم استفاده از اپلیکیشن موبایل، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید:

هزینه طراحی سایت فروشگاهی با خدمات سئو

سئو عموما در هزینه شما بسیار تاثیرگذار است. کم نیستند افراد مبتدی که مدعی سئو هستند ولی حتی در یک کلمه کلیدی پرطرفدار نتوانسته‌اند رتبه مناسب با هزینه مناسب به دست بیاورند. برای انجام کار سئو، تحت هیچ شرایطی به سراغ افراد مبتدی نروید. درست است که این افراد هزینه‌های پایینتری از شما درخواست می‌کنند (البته گاهی هزینه‌های زیاد هم می‌گیرند)، اما بی تجربگی آن‌ها می‌تواند آثار نامطلوبی روی سایت شما بگذارند که جبران آن نیازمند هزینه‌های بسیار بالایی است.

به صورت کلی، نمی‌توان انتظار داشت که یک سایت فروشگاهی پس از راه‌اندازی به سرعت همه نتایج اول گوگل را به دست بیاورد. توجه کنید که امروزه رقبای بسیار بزرگی در دنیای اینترنت وجود دارند که از متخصصین سئو استفاده می‌کنند. این رقبا آنقدر قدرتمند هستند که به سادگی نمی‌توان با آن‌ها رقابت کرد. پس باید در نظر داشته باشید که نیازمند هزینه سئو، بهینه سازی موتورهای جستجو خواهید بود.

سئو

تعرفه طراحی فروشگاه اینترنتی با خدمات امنیت

قطعا امنیت هم قابل چشم پوشی نیست. شما وقتی یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی می‌کنید باید به امنیت آن توجه ویژه داشته باشید. اگر سایت شما به سادگی قابل هک شدن باشد، ممکن است ضررهای مالی فراوانی را متقبل شوید. پس بهترین کار توجه به امنیت سایت است. بر اساس اینکه چه سطح از امنیت مورد نظرتان باشد، با هزینه‌های گوناگونی روبرو خواهید بود. بازهم بر اساس اینکه سایت شما اختصاصی نوشته شده باشد یا بر اساس سیستم مدیریت محتوای کد باز این هزینه به مراتب متفاوت است. در بالا، امکان سنجش هزینه بر اساس پلن امنیتی برای سایت‌های کد باز در اختیار شما قرار گرفته است.

سایر هزینه‌های طراحی فروشگاه اینترنتی

اما علاوه بر تمامی مواردی که در بالا بررسی شد، شما چند هزینه ثانویه خواهید داشت. مهمترین و اصلی‌ترین این هزینه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • هزینه خرید دامنه
  • هزینه خرید هاستینگ

برای ثبت دامنه، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید:

البته اگر امکانات بیشتری بخواهید ممکن است برخی هزینه‌های دیگری هم به کار شما افزوده شود. به عنوان مثال:

نکته بسیار مهم: هیچ‌گاه خرید دامنه و هاستینگ را به طراح نسپارید. بیشترین مشکلی که در سالیان فعالیت با آن روبرو شده‌ام، برای افرادی است که دامنه و هاست را طراح سایت برای آن‌ها خریده است و هیچ‌گاه تحویل آنها نشده است. به صورت کلی اینکار یک ریسک بسیار بزرگ است. باید توجه داشته باشید که دامنه و هاستینگ جزئی از طراحی سایت نیست، مالکیت آن باید با شما بوده و این امر تنها زمانی قابل اعتماد است که خودتان خریداری کرده باشید.

هزینه های پس از طراحی سایت

پس از اینکه سایت شما راه‌اندازی شد، در طول زمان ممکن است هزینه‌های دیگری هم داشته باشید. به عنوان مثال شما نیاز دارید برای سایت تولید محتوا انجام دهید. شاید نیازمند یک سئو کار باشید. گاهی نیاز به پست محتوا در سایت (دیتا اینتری) و ورود اطلاعات محصولات دارید و مواردی از این قبیل. پس باید بدانید که برخی هزینه‌ها می‌تواند در طول زمان خود را نشان دهند و در آینده به آن‌ها نیاز خواهید داشت. البته وجود این موارد نگران کننده نیست. شما زمانی که برای گسترس سایت هزینه می‌کنید، به طبع آن درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

سفارش طراحی سایت فروشگاهی با محاسبه هزینه آنلاین

برای ثبت سفارش طراحی سایت فروشگاهی در لولسا کار بسیار ساده‌ است. می‌توانید سفارش خود را به آسانی ثبت کنید. البته پیش از آن می‌توانید از یک مشاوره تلفنی رایگان هم استفاده کنید تا قادر به تصمیم‌گیری بهتر باشید. ما هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی را به صورت آنلاین محاسبه می‌کنیم تا همه مشتریان از قیمت‌های اعلام شده اطلاع داشته باشند. به این شیوه شما می‌دانید یک قیمت پایه‌ای و قابل اطمینان وجود دارد که به تناسب نیاز به امکانات و قابلیت‌ها تعیین شده است.