هزینه طراحی لوگو (Logo) چقدر است؟ چه تعرفه و قیمتی برای طراحی انواع لوگو مناسب است؟ چطور بتوانیم یک انتخاب درست داشته باشیم؟ اینها سوالاتی است که در این مقاله آموزشی قصد پاسخ گفتن به آنها را داریم. پس با من در ادامه همراه باشید.
هزینه طراحی لوگو را کجا اعلام میکند؟
اگر بخواهیم یک مرجع برای قیمتگذاری این خدمات در ایران پیدا کنیم، شاید باید به انجمن صنفی طراحان گرافیک اشاره کنیم. این انجمن معمولا به صورت سالیانه، لیستی از هزینههای طراحی را به صورت فایل PDF تهیه و منتشر میکند. اما به واقع قیمتگذاری این خدمات در بازار چندان ارتباطی با هزینه انجمن ندارد.
دلیل اصلی این تفاوت را میتوان در قیمتهای اعلام شده توسط این انجمن بررسی کرد. شاید برای روشن شدن این موضوع، رجوع به هزینههای اعلام شده مشخص کند. این انجمن قیمت طراحی لوگو را ۳۰ میلیون تومان و بازسازی را با ۱۵ میلیون تومان قیمت پایه برای سال ۱۴۰۱ اعلام کرده است. فرض را بر این بگذارید که شما یک کسب و کار کوچک دارید و میخواهید برای آن یک لوگو طراحی کنید. احتمالا اگر قرار باشد قیمت پایه ۳۰ میلیون تومان بپردازید، برایتان شوکه کننده است.
همین امر باعث شده است که در واقعیت، مشتریان به سراغ این هزینهها نمیروند. معمولا در میان طراحان گرافیک، قیمتها بسیار پایینتر اعلام میشود. حداقل اینطور میتوان گفت که قیمتی که طراحان گرافیک اعلام میکنند، با شرایط جامعه و راهاندازی کسب و کارها همخوانی بیشتری دارد.
هزینه طراحی لوگو به چه عواملی وابسته است؟
هزینه طراحی لوگو با توجه به شرایط اقتصادی، به سه فاکتور اصلی وابسته است: ۱- مهارت طراح گرافیک، ۲- تعداد اتود طراحی شده و ۳- میزان تغییرات درخواستی در اتود. این سه فاکتور تعیین کننده اصلی قیمت این خدمات هستند.
هرچه یک طراح گرافیک تخصص، تجربه، سواد بصری و توانایی بیشتری داشته باشد، احتمالا باید قیمت بالاتری را از شما درخواست کند. در کنار این موضوع تعداد اتودهایی که طراح گرافیک برای شما طراحی میکند هم مهم است. به عنوان مثال انتظار نداریم که یک طراح گرافیک بینهایت طراحی برای ما انجام دهد تا به طرح مورد نظر برسیم. برای همین منظور، در ابتدای سفارش این خدمات معمولا تعداد اتودها مورد توافق دو طرف قرار میگیرد. به عنوان مثال مبلغ ایکس تومان برای طراحی ۳ اتود.
اما سومین عامل تاثیرگذار در هزینه این خدمات تغییرات درخواستی است. ممکن است شما پس از دریافت اتودها، به طراح درخواست تغییر دهید. تعداد مرتبهای که شما درخواست تغییر میدهد و میزان این تغییرات نیز در قیمت تاثیرگذار است.
برای اینکه همه چیز به خوبی پیش برود به شما پیشنهاد میکنیم در ابتدای سفارش بر سر تعداد اتود و میزان تغییرات و قیمت پایه توافق کنید. به عنوان مثال یک عدد را به عنوان قیمت پایه تعداد مشخص اتود و میزان مشخص تغییرات در نظر بگیرید. پس از آن اگر نیاز به اتود یا تغییرات بیشتری داشتید، این هزینه اولیه افزایش پیدا میکند.
ما در لولسا یک سیستم محاسبه هزینه آنلاین داریم که به شما کمک میکند بتوانید از قیمت این خدمات اطلاع کسب کنید. این لیست قیمت میتواند به شما کمک کند که در طراحی لوگو یک انتخاب درست و راحت داشته باشید. برای استفاده از این لیست نیاز به ثبت سفارش، عضویت در سایت یا هیچ چیز دیگری نیست. میتوانید از آن به صورت بیست و چهار ساعته و به عنوان یک مرجع در دسترس استفاده کنید.
هزینههای اعلام شده برای کلیه خدمات طراحی لوگو (نشانه، نشانه نوشته یا همان لوگو تایپ)، بازسازی لوگو (ریدیزاین لوگو) در این لینک در دسترس شما است.
برای اطلاع از هزینهها به لینک زیر مراجعه کنید:
هزینه طراحی و بازسازی لوگو متفاوت است؟
بله! هزینه طراحی و بازسازی لوگو با یکدیگر متفاوت است. این دو کار با وجود شباهت، با یکدیگر تفاوتهای زیادی دارند. همین امر باعث میشود تا تعرفه بازسازی (ریدیزاین لوگو) و طراحی آن با هم تفاوت داشته باشد.
سفارش طراحی لوگو
لولسا کلیه مراحل خدمت دهی خود را به صورت آنلاین و از طریق سایت انجام میدهد. برای ثبت سفارش، مشاهده هزینهها (قیمت، تعرفه خدمات)، مشاهده نمونهکارها و اطلاعات بیشتر به صفحه این خدمات در سایت مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تکمیل فرم سفارش تنها در چند دقیقه انجام میشود. تنها کافی است تا اطلاعات کامل و درست را در این فرم ارسال کنید.