انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای رشد بهتر سایت و از همه مهم تر فروش کالای شما در سئو و بازاریابی دیجیتال حائز اهمیت است. در دیجیتال مارکتینگ روش های متفاوتی برای رتبه دار کردن کیورد وجود دارد. در این مقاله قصد دارم تا درباره انتخاب کلمه کلیدی با توجه به نیچ مارکتینگ برای شما بگویم.
چطور از محتوا برای گوشه بازار استفاده کنیم؟
یکی از روشها در بازاریابی دیجیتال، نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشهای است. این نوع بازاریابی فقط قسمت محدودی از جامعه را مورد هدف قرار میدهد. معمولا در نیچ مارکتینگ از کلمات و عکسهای منحصربفرد مخصوص افراد خاص استفاده میشود. فرض کنید میخواهید کلمه کلیدی فروش تبلت را کار کنید و سایت خود را در صفحه گوگل بالا بیاورید.
اما آیا به این نکته توجه کردهاید که باید با وبسایتهای قدرتمند مانند ترب و دیجی کالا که ماهانه میلیونها تومان صرف هزینه تبلیغات میکنند، رقابت کنید. پس کار بسیار سخت و پر هزینهای است. اما اگر از کیورد فروش تبلت برای نوجوانان استفاده کنید متوجه میشوید که وضعیت کمی متفاوت خواهد بود. در این نوع بازارها بهتر است از نیچ مارکتینگ استفاده شود تا بتوانید کالای خود را با سودی مناسب و هزینهای کمتر به بازار عرضه کنید.
در واقع هدف نیچ مارکتینگ فروش محصول در بازار اما با هزینهای کمتر است. نیچ مارکتینگ به جای بازارهای وسیعتر، گروه کوچکتری از مصرف کنندگان کالا را مدنظر قرار میدهد. این نوع مارکتینگ کمک کرده تا در رقابت متفاوت باشید و در کسب و کارتان سودآور باشید و هزینه زیادی برای رقابت با رقبا پرداخت نکنید.
در بازرایابی گوشهای مخاطبان کم هستند و میتوانید رابطه عمیقی با مخاطب برقرار کنید. مثلا با ارسال ایمیل و پیامک پیگیریهای لازم را انجام داده و متوجه شوید آیا خریدار از خرید محصول راضی هست یا نه.
پس در نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشهای میتوانید کالاهای خود را برای افراد خاص معرفی کنید تا بتوانید با هزینهای کم اما کم ریسک تر در بازار فروش داشته باشید و پله پله رشد کنید.
منابع برای مطالعه بیشتر: