Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سئو وردپرس
سئو جوملا
سئوکار
کدام متخصص سئو و تولید محتوا را انتخاب نکنیم!

شاید کمی عنوان این مطلب عجیب به نظر برسد، اما این موضوع بسیار است که بدانیم چه افرادی برای سئو و تولید محتوای سایت ما مناسب نیستند! افراد زیادی خود را متخصص سئو یا تولید کننده محتوا می‌نامند، اما بسیاری از آن‌ها نه تنها نمی‌توانند منجر به موفقیت کمپین‌های ما بشوند، بلکه باعث شکست آن خواهند شد.

برای اینکه بتوانیم کمی دقیق‌تر به موضوع بپردازیم، بهتر است ابتدا کارها را از هم جدا کنیم. یعنی ابتدا به متخصص سئو بپردازیم و بعد به تولید کننده محتوا.

چه متخصص سئویی برای کمپین ما نامناسب است!

این روزها با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، افراد امکان اینکه صدای خود را بیشتر به مخاطب برسانند پیدا کرده‌اند. این موضوع در نوع خود موقیت بسیار فوق‌العاده‌ای را پدید آورده است که درگذشته اصلا امکان‌پذیر نبود. اما همزمان هم ما گرفتار این می‌شویم که افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی ادعاهایی مبنی بر تخصص خود بر سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) می‌کنند که بسیاری از آن‌ها نادرست است.

اما چرا این موضوع مهم است؟ ما زمانی که یک کمپین سئو راه‌اندازی می‌کنیم به دنبال رسیدن به اهداف مشخص در زمان مشخصی هستیم. هر فردی که توانایی لازم برای به نتیجه رساندن کمپین سئو ما را نداشته باشد، می‌تواند رسیدن به این اهداف را دورتر و یا حتی غیر ممکن بسازد. افرادی که دانش کافی از سئو ندارند را می‌توان به شیوه‌های مختلفی شناسایی کرد. مهم‌ترین این ویژگی‌ها شامل:

۱- این افراد خودشان نتوانسته‌اند وب سایتی با نتایج سئو قابل قبول بسازند: اگر فردی که خود را متخصص سئو معرفی می‌کند یک سایت با رتبه خوب در سئو نداشته باشد دانش کافی را برای انجام این کار ندارد. بسیار مهم است که کسب رتبه را با کلمات و عبارات مهم کلیدی بررسی کنیم. به عنوان مثال فرض کنید فردی می‌گوید سایت او برای کلمه کلیدی «نوشتن خوب است» رتبه دارد، اما در هیچ عبارت یا کلمه‌ای که مربوط به حوزه سئو است نتوانسته رتبه مناسبی کسب کند. این موضوع به این معنی است که خود آن فرد، حتی برای کسب و کار خودش که مهمترین کمپین سئوی اوست، قادر نیست نتیجه به دست بیاورد. پس چنین فردی انتخاب مناسبی برای ما نیست.
برای آشنایی بیشتر با کلمه کلیدی، پیشنهاد می‌کنم حتما به این مقاله سر بزنید: کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی در سئو و تولید محتوا

۲- این فرد ادعاهایی می‌کند که خلاف قواعد سئو است: بسیاری از افرادی که خود را متخصص سئو می‌دانند ولی دانشی درباره آن ندارند، اطلاعات عجیبی درباره سئو به ما می‌دهند. حرف‌هایی میزنند که شما نمی‌توانید آن‌ها را در سایت‌های گوگل یا سایت‌های معتبر سئو مشاهده کنید. این دسته افراد معمولا یا به دنبال استفاده از روش‌های کلاه سیاه در سئو هستند، یا اصولا حرف زدن بی‌پایه برای گرفتن یک کار جدید برایشان بسیار مهم‌تر از به نتیجه رساندن آن کار است. برای اطمینان از این موضوع، صحبت‌های افراد را حتما با منابع سئو بسنجید، آن‌هم فقط منابع معتبر. برای اینکار می‌توانید از سئوکار درخواست چک لیست سئو کنید.

چک لیست سئو

برای اینکه بدانید سئو چیست و با اصطلاحات آن آشنا شوید، حتما به این سه مقاله مراجعه کنید:


۳- این افراد قیمت‌های عجیبی به شما ارائه می‌کنند: یک متخصص واقعی سئو می‌داند که برای به نتیجه رسیدن یک کمپین سئو باید هزینه کرد. اما این هزینه در قبال یک برنامه‌ریزی مشخص و سنجیده شده می‌تواند توجیه‌پذیر باشد. با اینحال برخی افراد هزینه‌هایی به شما اعلام می‌کنند که در قبال آن مشخص نیست بر چه اساسی این برنامه تعیین شده است. به عنوان مثال افراد غیر متخصص می‌خواهند با تولید محتوا، لینک‌سازی یا بهینه‌سازی ساختار سایت کار خودشان را انجام دهند، اما هیچ کدام از این موارد برایشان قیمت مشخصی ندارد. اما باید توجه کرد که برای یک متخصص مشخص است هزینه لینک‌سازی واقعا چقدر است، هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می‌شود یا بهینه‌سازی ساختار سایت نیاز به چه افزونه‌هایی دارد و این افزونه‌ها حدودا چه هزینه‌ای دارند. پس اگر فرد نتواند لیست درستی از هزینه‌ها به شما ارائه دهد، باید به او شک کنید که آشنایی کافی با سئو ندارد و فقط در شبکه اجتماعی مخاطبین زیادی پیدا کرده.

شاید بتوان موارد بیشتری هم به این لیست اضافه کرد، اما سعی کردم مهم‌ترین موارد را در اینجا به شما بگویم تا بتوانید راحت‌تر در قبال کمپین سئوی خود و استخدام یک سئوکار تصمیم‌گیری کنید.

چه کسی متخصص تولید محتوا نیست!

برای اینکه یک سایت بتواند با تولید محتوا رتبه‌های خوبی در سئو کسب کند، باید اصول بسیار زیادی رعایت شوند. در حقیقت باید یک محتوا کاملا بهینه‌سازی شده باشد، اما اینکار نباید به صورت ماشینی صورت گرفته شود. منظور من اینجا از ماشینی این هست که محتوا فقط اصول سئو را رعایت کرده باشد ولی از منظر معنایی یا ترتیب منطقی و دادن اطلاعات کافی به مخاطب اصلا موفق نیست. حالا ببینیم چه افرادی برای تولید محتوای سایت مناسب نیستند:

۱- ارسال محتوا را بسیار زود یا دیر انجام می‌دهند: نوشتن یک محتوا نیازمند جستجو و کسب اطلاعات و ویرایش است. اگر یک تولید کننده محتوا زمان بسیار کوتاهی به شما اعلام می‌کند، احتما اینکه کار کپی به شما تحویل دهد بسیار بالا است. همینطور اگر زمان بیش از اندازه طولانی باشد، یعنی او توانایی مدیریت یک کمپین تولید محتوا را ندارد. این افراد می‌توانند برنامه ریزی شما را با اختلال روبرو کرده و برای کمپین‌های سئو و بازاریابی محتوا بسیار مضر هستند.

۲- این افراد خود نمونه‌ای از تولیدمحتوا برای سایت خودشان نیستند: بسیار مهم است که افراد خودشان یک سایت داشته باشند که در آنجا بتوانید نمونه تولید محتوای خودشان را ببینید. از مشاهده نمونه کارهای دیگران خودداری کنید. همیشه یک فرد می‌تواند به شما محتوایی را نشان دهد و اعلام کند که نویسنده آن بوده، اما مهم محتوایی است که خودش واقعا برای کسب و کار خود نوشته است. مشاهده کنید کیفیت تولید محتوای این فرد برای سایت خود چگونه است. توجه داشته باشید که شما به دنبال تولید کننده محتوا برای سایت هستید. اصلا مهم نیست تولید کننده محتوا چقدر در شبکه اجتماعی موفق است، او باید کفایت خود را در تولید محتوای سایت هم نشان دهد.

۳- این افراد محتوایی غیر تمیز به شما ارائه می‌دهد: پس از انجام یک تولید محتوا معمولا شما یک فایل دریافت می‌کنید که باید روی سایت آپلود شود. فایل را مشاهده کنید و ببینید آیا فایلی تمیز است؟ همه فونت‌ها مشابه هم و یک اندازه هستند؟ آیا تیترها و لیست‌ها به صورت اصولی نوشته شده‌اند یا فرد فقط یک نقطه یا عدد ابتدای خط گذاشته است؟ اگر محتوا در فایلی با شکلی یکدست و منظم به شما تحویل داده نشود، احتمال کپی بودن آن بسیار زیاد است. احتمالا آن فرد محتوا را از سایت‌های مختلف کپی برداری کرده است.

تولید محتوا چیست

برای اینکه کیفیت تولید محتوا را بشناسید، بهتر است خودتان ابتدا درباره تولید محتوا اطلاعات کافی داشته باشید. پس توصیه می‌کنم حتما به مقاله‌های آموزشی زیر سر بزنید:

نکته: برای شروع تعداد محدودی محتوا سفارش دهید. با این محتوا شما می‌توانید کیفیت واقعی تولید محتوای آن فرد را مشاهده کنید. پیش از بررسی هیچ گاه به سمت سفارش‌های زیاد نروید. تولید محتوای رایگان را هم اصلا نپذیرید، معمولا محتوایی کپی است که فقط باعث نتایج ناگوار برای سایت شما می‌شود. تولید کننده محتوا را با چند محتوای اولیه بررسی کنید و سپس با اطمینان سفارش‌های بیشتر را ثبت کنید. این هزینه می‌تواند به شما کمک کند در آینده هزینه‌های اضافی پرداخت نکرده و از موفقیت کمپین خود اطمینان داشته باشید.

سفارش تولید محتوا

اگر می‌خواهید در یک جای مطمئن سفارش تولید محتوا ثبت کنید، لولسا یک گزینه بسیار خوب برایتان خواهد بود. برای اینکه بیشتر با این خدمات آشنا شوید، از قیمت‌ها اطلاع کسب کنید و سفارش خودتان را به ثبت برسانید، به لینک زیر مراجعه کنید:

سفارش خدمات سئو

ما در لولسا خدمات متنوعی برای سئو ارائه می‌دهیم. بسیاری از این خدمات دارای مشاوره تلفنی رایگان اولیه هستند که می‌توانند به شما کمک کنند از موفقیت کمپین سئو اطمینان حاص کنید. برای اطلاع بیشتر از خدمات سئو، دریافت مشاوره، اطلاع از هزینه‌ها و شرایط خدمات، به لینک زیر مراجعه کنید: