Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
تولید محتوا
سئو کار
حال و آینده سئو

تصور دنیایی بدون موتورهای جستجو سخت است. موتورهای جستجو با وجود اینکه تنها حدود دو دهه از عمرشان می‌گذرد، به ما امکان‌های فوق‌العاده‌ای داده‌اند که هیچ وقت نداشتیم. اکنون دانش نامحدود تنها چند سانتی متر با نوک انگشتان ما فاصله دارد. با این منبع بی‌پایان دانش، بسیاری از چیزها در زندگی ما تغییر کرده.

موتورهای جستجو نحوه دستیابی اطلاعات را تغییر داده‌اند. آنها نحوه ارتباط ما با دوستان و خانواده را تغییر داده‌اند. اما مهم‌تر از همه، آنها نحوه جستجوی ما برای کالاها و خدمات را تغییر داده‌اند. دیگر منتظر یک آگهی نیستیم تا متوجه شویم به چیزی نیاز داریم، بلکه ما فعالانه به دنبال اطلاعات آنلاین در مورد محصولات و خدماتی هستیم که می‌خواهیم بخریم. امروزه سئو به بخش مهمی از زندگی همه ما مربوط شده است. چه مشتریان و چه فروشندگان.

حال و آینده سئو

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد سئو بدانید به این مقاله مراجعه کنید: سئو چیست؟

این تغییر رفتارهای مصرف کننده منجر به رشد انفجاری در زمینه سئو شده است؛ زیرا کسب و کارها به دنبال سرمایه‌گذاری روی مشتریان بالقوه‌ای هستند که اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند. بد نیست بدانید که امروزه، تقریبا یک میلیون نفر در لینکدین با سئو در جستجوی عنوان شغلی خود هستند.

اما با تکامل سئو، تقسیم‌بندی رو به رشدی بین آن دسته از افرادی که در بازاریابی در چارچوب دستورالعمل‌های گوگل (تا جایی که می‌توانند) تمرکز می‌کنند و افرادی که این توانایی را ندارد شکل گرفته. موتورهای جستجو با تغییر الگوریتم‌های خود بارها در برابر دستورالعمل‌های اشتباه واکنش نشان دادند. گوگل به سایت‌های پاداش می‌دهد که برند خود را توسعه داده و مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهند.

پنالتی گوگل

بد نیست بیشتر درباره پنالتی گوگل در این مقاله بخوانید: پنالتی گوگل چیست؟

گوگل می‌خواهد کسب‌وکارها محتوای ارزشمندی تولید کنند و سیگنال‌های برند (لینک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی) کسب کنند. اما هنوز هم عده‌ای هستند که فکر می‌کنند تنها راه رسیدن به رتبه اول گوگل از طریق ترفندها، روش‌های اشتباه و اسپم‌ها است.

تولید محتوا و سئو

برای آشنایی بیشتر با تولید محتوای ارزشمند به این مقاله مراجعه کنید: تولید محتوا چیست؟

سئو امروز چیست؟

با نگاهی به تاریخچه سئو، می بینیم که استراتژی‌های بازاریابی چقدر برای انطباق با الگوریتم‌های موتورهای جستجو تغییر کرده‌اند. امروزه گوگل می‌خواهد به شرکت‌هایی که کمتر بر روی الگوریتم‌های تمرکز می‌کنند و بیشتر بر روی ایجاد ارزش برای سرنخ‌ها و مشتریانشان تمرکز می‌کنند، پاداش دهد. استراتژی که گوگل امروز دوست دارد شامل موارد زیر است:

  1. یک وب سایت با تجربه کاربری شگفت انگیز: چیزی که باعث می‌شود مردم برای خرید بیشتر به سایت برگردند. گوگل به این موضوع اهمیت می‌دهد زیرا شما به مشتریان بالقوه و کنونی خودتان اهمیت می‌دهید.
  2. محتوایی که برای گروه خاصی از افراد تولید شده: افرادی که اهداف، مشکلات و چالش‌های مشترک دارند. محتوایی که در مکان مناسب در زمان مناسب در دسترس فرد است. بنابراین چنین محتوایی همیشه مفید و مرتبط است، نه مزاحم.
  3. کانال‌های رسانه اجتماعی: این کانال‌ها که برای ارتباط با مشتریان راه‌اندازی می‌شود بیشتر به مشتریان کمک کرده و موجب رضایت آن‌ها از خرید می‌شود.

اگر روی این چیزها تمرکز کنم، آیا استراتژی سئو خوبی داشتم؟ آیا شروع به جذب ترافیک بیشتر از گوگل می‌کنیم؟ قطعا و بدون شک!!

امروزه، اگر شما یک خدمات دهند سئو یا شرکتی هستید که بر بازاریابی درونگرا تمرکز می‌کند، تمرکز روی «SEO» به معنای سنتی می‌تواند نتایج شما را به بیراهه بکشاند. به کارهایی که همیشه انجام داده‌اید، فراتر از مسائل فنی نگاه کنید و به تصویر بزرگ‌تر فکر کنید:

هنگام برنامه‌ریزی استراتژی کلمه کلیدی، به شخصیت خریدار خود و اینکه چه کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند فکر کنید. آنها از چه زبانی برای جستجوی اطلاعات مرتبط با محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند؟ از آن زبان در مطالب سایت و پست‌های وبلاگ استفاده کنید.

درک روشنی داشته باشید که می‌خواهید چه کسانی را به سایت خود جذب کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا یک تجربه کاربری (UX) دوست داشتنی ایجاد کنید. زمانی را صرف نگاه کردن به بخش‌هایی از سایت کنید که کمتر مورد توجه کاربران است و نرخ پرش آن بالا است. آیا فرصت‌هایی برای بهبود این بخش‌ها وجود دارد؟

تجربه کاربری سئو

ترافیک از دستگاه‌های تلفن همراه با سرعت دیوانه کننده‌ای در حال افزایش است. آیا بررسی کرده‌اید چه میزان ترافیک از تلفن همراه دریافت می‌کنید؟ باید تجربه کاربری سایت خود در نسخه تلفن همراه را نیز در نظر بگیرید. حتما نسخه ریسپانسیو داشته باشید.

ریسپانسیو بودن و سئو

اگر می‌توانید حتما یک نسخه AMP برای سایت داشته باشید. این نسخه برای کاربران تلفن همراه بسیار مفید است.

amp و سئو

آیا محتوای شما با در نظر گرفتن مشتریان اصلی شما گسترش یافته است یا از منابع با کیفیت پایین استفاده می‌کنید تا فقط محتوای زیادی را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی تولید کنید؟ اصلا می دانید کلمه کلیدی چیست؟ محتوا واقعا مهم است. محتوای مناسب به حل مشکلات مردم کمک می‌کند. چیزی با ارزش واقعی برای آنها فراهم می‌کند. مردم آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک خواهند گذاشت. آنها چنین محتوایی را نشانه‌گذاری می‌کنند و دوستان خود را به آن ارجاع می‌دهند. محتوا باید به شما در جذب لینک، فروش و کاهش هزینه‌های کسب و کار کمک کند.

محتوا پادشاه است

روابط با اینفلوئنسرها بخش کلیدی هر استراتژی بازاریابی است. صنعت روابط عمومی سال‌هاست که این موضوع را می‌داند. بازاریابی در زمان ما یعنی همه چیز در راستای ارتباطات. آیا از کانال‌های اجتماعی برای رضایت مشتریان خود استفاده می‌کنید؟ این بخش مهمی از توسعه به سمت یک برند واقعی است. برای انجام این کار، بدیهی است که به ابزارهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مناسب نیاز دارید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگر تاریخچه سئو چیزی به ما آموخته باشد، این است که دنیای سئو در حال بزرگ‌تر شدن است. دیگر سئو فقط به کلمات کلیدی مناسب مربوط نمی‌شود.