Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
چند نکته برای تولید محتوای محصول

تولید محتوا امروزه به‌عنوان یکی از روش‌های بسیار مهم و تاثیرگذار جهت جذب مشتری است. برای نوشتن یک محتوای عالی، باید تمامی اهدافی که از ساخت آن محتوا در ذهن شما  هست را سازماندهی کنید. در هر محتوا شما باید چند عامل مهم را در نظر داشته باشید؛ اعم از: هدف، تعیین نقش‌ها، ترتیب عناوین و سایر عوامل. در این مقاله می‌خواهیم چند نکته مهم که برای تولید محتوای محصول ضروری هست را با هم بررسی کنیم.

تولید محتوا چیست

بررسی نکات مهم در تولید محتوای محصول

خوب حالا به سراغ نوشتن می‌رویم. برای اینکه یک نوشته عالی داشته باشید باید در ابتدا درباره هدفی که از به وجود آوردن آن محتوا دارید، اطلاعات کاملی جمع آوری کنید و سپس با استفاده از تکنیک‌های نوشتن و به کار بردن جملات پر مفهوم، به نوشته خود فرم و شکل حرفه‌ای بدهید.

شما باید یک کلیدواژه (کامه کلیدی) در متن خود جای دهید. برای پیدا کردن یک واژه اصلی، بهتر است تعداد زیادی سوال در مورد متن خود بنویسید؛ وقتی به این سوالات پاسخ دادید، متوجه خواهید شد که یک کلمه در تمام پاسخ‌های شما مشترک است و این همان کلید واژه ایست که به دنبالش می‌گشتیم.

پس از آنکه تمامی کلمات کلیدی خود را یافتید، حال نوبت آن است که آن کلمه را به عنوان هدف قرار داده و در مورد آن توضیحات مفید و مرتبط با موضوع اصلی را بنویسید.

کلمه کلیدی چیست

کلمه کلیدی چیست؟

برای پیدا کردن اطلاعات در مورد واژه‌های مهمی که پیدا کردید، می‌توانید آنها را در موتورهای جستجو سرچ کنید و اطلاعات مفید آن را از سایت‌های مختلفی که درباره آن کلمه توضیح دادند جمع آوری و ضبط کنید.

برای نوشتن متنی درباره یک محصول شما باید ره راستی در پیش بگیرید و از گفتن دروغ و غلو کردن اصل قضیه بپرهیزید. استفاده از ادبیات مناسب با کار و محصول، باعث منحصر به فرد شدن محتوا می‌شود.

گاهی استفاده از ضرب المثل‌های طنز و بذله‌گویی، در متن‌های که رنگ و لعاب فان دارند، موجب زیباتر شدن متن می‌شود. البته شما باید بدانید که چه ضرب المثل و تمثیلی، برای متن خود به کار ببندید. در غیر این صورت نه تنها استفاده از آن باعث زیبایی نمی‌شود، بلکه باعث کریه شدن و ناخوشایند بودن متن می‌شود.

به قول معروف: «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد».

روش دیگری برای شاخ و برگ دادن به واژه‌های کلیدی وجود دارد و آن هم روش بارش فکری است. در این روش شما کلمه اصلی را در یک ستون بنویسید و هر کلمه یا جمله‌ای که پس از خواندن واژه اصلی به ذهنتان ریزش کرده را یادداشت کنید. حال باید از بین کلماتی که نوشته‌اید، واژه‌های مرتبط با موضوع اصلی محتوا را جمع کرده و از آنها در متن محتوا استفاده کنید.

با استفاده از این روش‌ها می‌توانید یک محتوای خوب برای محصول بنویسید.

اگر به نوشتن محتوای حرفه‌ای علاقه‌مند هستید، به مطالب زیر مراجعه کنید: