Your browser does not support JavaScript!
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت شخصی
مشاوره رایگان
اهمیت تجربه کاربری (UX) در طراحی سایت

این روزها، افزایش وفاداری به برند و نتیجه گیری کسب و کار هر دو نشانه‌هایی از تجربه کاربری (UX) وب‌سایت یا اپلیکیشن هستند. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت با شما صحبت کنیم.

همانطور که از نام آن پیداست، تجربه کاربری (UX) یعنی قرار دادن انسان در مرکز توجه!. طراحی تجربه‌های دیجیتالی لذت‌بخش و بدون دردسر، تکرار مجدد شعار «همیشه حق با مشتری است» در عصر دیجیتال است.

تجربه کاربری چیست

آیا UX در محصول دیجیتالی شما مورد توجه قرار گرفته است؟

شاید یک نسل قبل از ما نمی‌دانستند که UX یک حرفه است، اما در عصر دیجیتال ، متخصصان UX جایگاه بسیار مهمی در کسب و کارها و موفقیت آن‌ها دارند. دلیل آن ساده است؛ نحوه تعامل و ارتباط مردم در بازار تکامل یافته است، و بنابراین ما به راهنماهایی نیاز داریم تا بهترین راه را برای ارتباط با کسانی که از محصول یا خدمات ما استفاده می‌کنند به ما نشان دهند.

در طراحی رابط کاربری زیبا بودن مساوی با کاربردی بودن نیست

داشتن یک وب سایت یا رابط کاربری اپلیکیشن (UI) از نظر زیبایی شناسی ممکن است به شما این احساس را بدهد که یک برند جذاب در دستان خود دارید. با این حال، اگر نتوان به طور مستقیم از آنچه داریم استفاده کنیم، این موضوع هیچ ارزش عملی برای ما ندارد.

ui چیست

بهترین تجربه کاربری، شما را به جای افرادی قار میدهد که قصد دارید با آنها ارتباط برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها هنگام تعامل با برند احساس راحتی می‌کنند.

مخاطبان شما می‌توانند شامل افراد با همه نوع توانایی‌ها، سطوح مختلف تحصیلات و هوش دیجیتالی و کسانی باشند که در هنگام تعامل با برند شما، به بیش از یک چیز در ذهن خود فکر می‌کنند. توجه کنید که تنها زیبایی باعث کاربری آسان نمی‌شود.

برای اطلاعات بیشتر، خواندن مقاله زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) تعاریف و تفاوت ها

در تجربه کاربری، مهم‌ترین فاکتور کاربر است!

برای یک کسب و کار، یکی از بدترین سناریوهای قابل تصور این است که یک مشتری بالقوه در وب سایت یا برنامه شما وارد شود، و قصد خرید داشته باشد اما در نهایت با داشتن یک تجربه کاربری بد از سایت خارج شده و خرید نکند!

آیا تا به حال احساس کرده اید که می خواهید برای چیزی پول بپردازید، اما انگار آن کسب و کار پول شما را نمی‌خواهد؟ 

حتی در فضای B2B، تجربیات دیجیتال می تواند تاثیرات منفی گذاشته و مشتریان بالقوه را به سمت رقیب‌ها سوق دهد.

یک وب سایت و محصول ممکن است شگفت انگیز و فریبنده باشد و توجه مشتری را به خود جلب کند. اما بدون یک مسیر روشن برای یافتن اطلاعات مورد نیاز، و اقدامات مشخصی که در صورت تمایل فرد برای خرید برای رفتن به مرحله بعدی باید انجام دهند، ممکن است تمامی فرصت‌ها را از دست بدهید.

از نظر روانشناسی باید عمیق باشیم

تعامل متکی بر برآورده کردن انتظارات مشتری است. آن‌ها کمک می‌خواهند و شما باید پیدا کردن این راه‌حل‌ها را برای مشتریان آسان کنید.

UX به انتظارات شناختی و روانی مشتری شما نگاه می‌کند. آیا ناوبری پلتفرم شما ساده است یا ممکن است گیج کننده باشد؟ آیا هنگام ایجاد پورتال آنلاین ، از سبک‌های مختلف یادگیری و تفکر استفاده کرده‌اید؟ تجربه کاربری با نیاز روانی مخاطب شما چقدر سازگار است؟ آیا لحن محتوای شما حمایت کننده و دلسوزانه است؟ مشتریان شما ممکن است افراد باهوشی باشند، اما این بدان معنا نیست که شما می‌خواهید یافتن محصول یا خدمات مورد نیازشان را چالش برانگیز کنید.

UX افکار و احساسات کاربر را در نظر می گیرد. تجربه کاربری به دنبال پاسخ به این پرسش است که مشتری هنگام گشتن در سایت چه احساسی دارد؟ آیا آنها فرصتی برای تعامل با برند شما دارند؟ آیا آنها می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند؟ آیا زبان سایت شما به راحتی قابل درک است؟

آیا UX فقط یک ترند جدید است؟

در هر سرمایه‌گذاری تجاری، درآمد، فروش و نتیجه از اهمیت بالایی برخوردار است. در عصر دیجیتال، طراحی UX بر نتایج کسب‌وکار تأثیراتی می‌گذارد که هرگز پیش از این مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

نرخ تبدیل وب‌سایت و برنامه: وقتی مشتریان برای مدت طولانی‌تری با محصول شما درگیر می‌شوند، به احتمال زیاد منجر به فروش می‌شوند.

درآمد کلی از فروش: فرصت‌های از دست رفته به معنای فروش کمتر است. با اطمینان از اینکه مشتریان پلتفرم شما را ساده و قابل استفاده می‌بینند، درآمد را افزایش دهید.

یکپارچگی برند، اعتماد، و وفاداری: یک تجربه کاربری مثبت هنگام تعامل با برند شما منجر به حفظ مشتری و افزایش طول عمر رابطه او با شما می‌شود.

سئو: زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه سایت همراه با نرخ پرش پایین‌تر، ماندن کاربران برای مدت طولانی‌تر در سایت و بازدیدکنندگانی که صفحات بیشتری را بررسی می‌کنند، همگی به گوگل اطلاع می‌دهند که سایت شما یک مرجع در حوزه شماست.

زمان و بودجه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری: بهترین UX هزینه کمتری را برای کسب و کار شما به همراه دارد، زیرا نیازی به اصلاح اشتباهات کمتر می‌شود.

همه این‌ها نشان می‌دهد که توجه به تجربه کاربری در طراحی سایت امروزه قابل چشم پوشی نیست. اگر می‌خواهید در کسب و کار خود موفق باشید، بدون توجه به تجربه کاربری این موضوع دیگر امکان پذیر نیست.

طراحی سایت با توجه به تجربه کاربری

ما در لولسا به اهمیت تجربه کاربری پی برده‌ایم. به همین منظور در تلاش هستیم تا خدماتی با بالاترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهیم. اگر نیازمند طراحی سایت هستید و می‌خواهید بیشتر با خدمات ما آشنا شوید، به لینک‌های موجود در بالای همین صفحه مراجعه کنید.