سایت فروشگاهی خرید را برای افراد جامعه آسانتر کرده است. افراد در هر ساعت از شبانه روز میتوانند محصول مورد نظر خود را از این فروشگاههای برخط، خریداری کنند. خریدی آسان و لذت بخش! از سویی بیشتر مغازهها سعی در استفاده از تجارت آنلاین برای افزایش درآمد خود دارند. همین موضوع باعث ایجاد رقابت بین فروشگاههای اینترنتی شده است. در این رقابت تنها سایتهای فروشی موفق خواهند بود که از محتوای خوبی برخوردار باشند. حال سوال این است تولید محتوای محصول وب سایت فروشگاهی چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
ویژگیهای تولید محتوا سایت فروشگاهی
تالیف محتوا مبتنی براساس اصول سئو مهمترین نکتهای است که باید به آن توجه داشت. رعایت اصول سئو یکی از اجزای اساسی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. محتوای سئو محور، همراه با کاربرد مناسب کلمات کلیدی میتواند رنکینگ جست و جوی سایت خرید را ارتقا دهد.
محتوا مشتری محور باشد. باید جامعه هدف را به خوبی شناخت و با ادبیات مناسب مخاطبان با آنها سخن گفت. البته اگر مشتریان سایت عموم مردم جامعه باشند؛ بهتر است متن عامه پسند باشد.
ایجاد اعتماد و اطمینان در خریداران نیز از نکات کلیدی یک تولید محتوای مناسب است. همزمان با رشد تجارت الکترونیک کلاهبرداریهای اینترنتی نیز افزایش یافته است؛ پس نویسنده موظف است هم نسبت به سایت فروشگاهی و هم نسبت به محصول، اعتماد مخاطب را جلب کند.
محتوا طوری نوشته شود که خواننده را درگیر خود کند و محصول را غیرمستقیم تبلیغ کند. مطالعات روانشناسی نشان میدهند تبلیغات غیر مستقیم، تاثیرگذاری بیشتری در افراد دارند. بررسیها نشان میدهد ماهانه میلیونها نفر در گوگل به دنبال یافتن هدیه مناسب برای افراد مورد علاقه خود هستند. اگر سایت محصولی با قابلیت هدیه دادن به دیگران را میفروشد؛ بخشی از محتوا سایت میتواند راهنمای افراد در انتخاب این هدیه باشد.
مخاطب خود را خوب بشناسید
سعی کنید تصویری واضح از مشتریان جامعه هدف بدست آورید. براساس آخرین گزارش موسسه بازاریابی محتوا، فقط ۴۲ درصد از بازاریابان محتوا، اقدام به نیازسنجی از مشتریان میکنند.
محتوای با ارزش برای سایت فروشگاهی ایجاد کنید
قبل از تولید محتوا، سوالات زیر را از خود بپرسید:
- آیا برای مشتری هدف من، کاربردی و مفید هست؟
- آیا از هر لحاظ قابل به اشتراک گذاشتن در فضای مجازی هست؟
- آیا برای خریدار محصول به اندازه کافی وسوسه کننده است؟
از محتوای بصری استفاده کنید
نقش تصاویر را کم اهمیت تلقی نکنید. تولید محتوای بصری برای مخاطبان فروشگاه تجارت برخط میتواند:
- جلب توجه کند.
- احساسات آنان را تحریک کند.
- خاطره انگیز باشد.
نمودار، فیلم، عکس، نقاشی و نقشه میتوانند محتوای بصری را شامل شوند. اگر محتوای صوتی یا ویدیوئی تولید میکنید از لحن صدای مناسب استفاده کنید. صدایی که با آن محصول را تبلیغ میکنید؛ هویت بخش محصول خواهد بود. لحنی مناسب با کالای تبلیغاتی انتخاب کنید. این لحن و تن صدا را در تبلیغات بعدی ثابت نگه دارید.
محتوای سایت فروشگاهی باید اصیل باشد
در دام کپی کردن محتوا از رقبا نیافتید. کپی کردن از دیگران اعتبار شما را خدشهدار میکند. محتوایی تولید کنید که مخاطبان در جاهای دیگر نتوانند آن را پیدا کنند. عموم مردم با اندکی تامل، نوشته اصیل را تشخیص میدهند.