Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
ادبیات متن در رپورتاژ آگهی

در دنیای امروزه رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روش های دیجیتال مارکتینگ مطرح است. رپورتاژ آگهی فقط یک متن ساده نیست که محصول و یا خدمات کسب و کار شما را به مخاطبان تبلیغ کند بلکه دارای لحن و ادبیات مخصوص خود است.

اگر قصد دارید کسب و کار خود را رونق ببخشید تبلیغات مستقیم محصولتان آن هم در دنیای امروز که شرکت های مختلف با تبلیغات گسترده و تنوع بالا در حال رقابت هستند، راه حل چندان مناسبی نیست. یک رپورتاژ آگهی با ادبیات مناسب می تواند چون تیری بر ذهن مخاطب شما بنشیند و مطالب شما را در راستای کسب و کارتان به بهترین شکل به او برساند!

چطور برای رپورتاژ آگهی یک ادبیات مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب ادبیات رپورتاژ آگهی باید به مواردی توجه کنید که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم:

توجه به پرسونای مخاطب: اولین قدم برای مشخص کردن نوع بیان و ادبیات رپورتاژ آگهی مشخص کردن مخاطبان است. شما ابتدا باید پرسونای محتوای خود را بشناسید و ادبیات مناسب او را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر مخاطبان شما دانشجویان و اساتید دانشگاهی هستند، بهتر است مطالب خود را با یک لحن رسمی که مناسب دانشجویان و اساتید باشد بیان کنید.

محتوانویسی بر اساس پرسونای مشتری

محل انتشار رپورتاژ آگهی: بسته به مخاطبانی که دارید، محل انتشار رپورتاژ آگهی خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر محتوای شما در مورد مسائل و محصولات پزشکی است، ممکن است آن را در یک سایت با مضمون بهداشت و سلامت انتشار دهید یا اگر رپورتاژ شما در مورد محصولات بچه گانه است ممکن است آن را در یک سایت با بازدیدکنندگان کودک و نوجوان منتشر کنید. بسته به سایتی که انتخاب می کنید شما باید جمله بندی، عنوان، چیدمان واژه ها، بیان و ادبیات متناسب با سبک آن سایت را داشته باشید.

احساس مخاطب: یک جمله معروف وجود دارد که می گوید مردم با احساسشان خرید می کنند نه با منطقشان! مهم ترین نکته در رپورتاژ آگهی و معرفی محصولتان به مشتری، صداقت شماست. سعی کنید با صداقت، تمامی مسائلی که شرکت شما در جهت حل آن ها تلاش کرده و یا تمام خدمات و تغییراتی که به دلیل سهولت خرید مشتری انجام شده است را بیان کنید. می توانید با لحنی ساده به راحتی در قلب مخاطبان خود احساس همزاد پنداری ایجاد کرده و آن ها را به سمت محصولات خود سوق دهید.

ادبیات رپورتاژ آگهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد؟

  • شما می توانید در رپورتاژ آگهی خود از داستان گویی استفاده کنید. داستان محصول خودتان را برای مخاطب بازگو کنید و احساس مشتریان خود را برانگیزید. این بهترین راه برای جذب مخاطب است!
  • سعی کنید مشکلات و موضوعاتی که مردم با آن درگیر هستند را بیان کنید و راه حلی برای آن بیان کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید در مورد کلینیک کاشت مو رپورتاژ آگهی تولید کنید، در مورد کلینیک های تقلبی در این زمینه صحبت کنید و راه تشخیص افراد متخصص در این زمینه از افراد سودجو را بیان کنید.
  • با مخاطب با صداقت کامل صحبت کنید و دروغ نگویید! در معرفی کلا و خدمات خود تمامی واقعیت ها را بیان کنید. اگر مشخصاتی را به محصول خود نسبت دهید و مشتریان شما در جای دیگر خلاف آن را متوجه شوند شما اعتبار خود را از دست خواهید داد.
  • یک رپورتاژ آگهی خوب باید با یک لحن روان و ساده نوشته شود. از بیان پیچیده مسائل جلوگیری کنید و سعی کنید با مخاطبان به سادگی صحبت کنید.
  • بهتر است رپورتاژ آگهی طولانی نباشد. مطالب خود را به طور مختصر بیان کنید.

سخن آخر

رپورتاژ آگهی گزایش یا خبری است که مخاطبان را با محصولات و کسب و کار شما آشنا می کند. یک رپورتاژ آگهی اگر به طور صحیح و با ادبیات مناسب مخاطب نوشته شود، می تواند سیل مخاطبان شما را به مسیری که در نظر دارید هدایت کرده و در نهایت به مقصد مورد نظرتان برساند.