Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
ابزار برش عکس
هزینه تولید محتوا
سفارش تولید محتوا
اصول مهم در انتخاب عکس محتوا

زمانی که وبلاگ نویسی به اندازه امروز رواج نداشت، مردم با ورود به صفحات وبلاگ مختلف تعداد زیادی کلمات و جملات طولانی را مشاهده می‌کردند که معمولاً برای ایجاد خلاقیت و ایده پردازی در گوشه و کنار این صفحات عکس زیادی وجود نداشت یا طراحی خاصی برای وبلاگ‌ها انجام نمی‌شد. اما امروزه سئو و گسترش وبسایت‌های رقبا ایجاب می‌کند که حتماً در وبلاگ‌ها از یک یا چند عکس محتوا با کیفیت استفاده شود.

در واقع علاوه بر این که متن وبلاگ شما یک نقش پررنگ و مهم در صفحات گوگل دارد، تصاویری که شما به عنوان عکس محتوا در صفحه وبلاگ به کار می‌برید باعث می‌شود که پست شما به سمت فیسبوک توییتر و حتی گوگل جذب شود و بیشتر دیده شود. حال برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، باید نکاتی را در رابطه با انتخاب عکس محتوا بدانید که در ادامه این مقاله این نکات را برای شما بیان می‌کنیم.

چرا باید از عکس محتوا استفاده کرد؟

اکثر افراد تصور می‌کنند که عکس‌هایی که در وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوعی پوشش برای متن وبلاگ محسوب می‌شود. اما در واقع اینگونه نیست. عکس مربوط به محتوای وبلاگ در واقع به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از محتوای شما داشته باشد. یک عکس با کیفیت و مرتبط می‌تواند به اندازه هزار کلمه ارزشمند باشد.

در صورتی که خواننده بین چند صفحه وبلاگ سردرگم باشد و نداند که کدام صفحه را مطالعه کند، قطعاً وبلاگی که عکس باکیفیت و بهتری دارد، انتخاب او خواهد بود. نکته بعدی جستجوی بصری گوگل است. در صورتی که شما از عکس محتوا بهینه سازی شده و با کیفیت استفاده کنید، قطعاً در نتایج اولیه جستجوی تصاویر قرار خواهید گرفت.

بهترین روش‌ها برای پیدا کردن عکس محتوا

عکاسی کنید: اگر تمایلی ندارید که از عکس‌های دیگران استفاده کنید،  بهترین راه حل این است که خودتان عکس بگیرید. عکسی که به وسیله شما گرفته می‌شود، اصلی بودن آن را تضمین می‌کند و در هیچ وب سایت دیگری پیدا نخواهد شد. علاوه بر این شما با عکسبرداری می توانید مرتبط‌ترین عکس را با متن وبلاگ خود قرار دهید.

تصویرگر استخدام کنید: ممکن است که شما در رابطه با مطالب وبلاگ خود ایده‌های بسیار خوبی داشته باشید که به طور طبیعی در محیط اطراف شما پیدا نشود، بنابراین عکسبرداری از محیطی که هیچگونه ارتباطی با مطالب وبلاگ شما ندارد، مفید نخواهد بود. بهترین راه حل برای ایجاد یک عکس محتوای با کیفیت این است که یک تصویرگر استخدام کنید تا بتواند ایده‌ها و خلاقیت مربوط به پردازش عکس را روی آن پیاده کند.
از عکس‌های دیگران استفاده کنید: اگر یک سایت تازه تاسیس باشید و یا سرمایه زیادی برای عکسبرداری و استخدام تصویرگر نداشته باشید، به احتمال زیاد بهترین راه حل برای انتخاب عکس محتوا این است که از عکس‌های استوک استفاده کنید. با وجود اینکه این عکس‌ها متعلق به یک شخص دیگر است، پردازش آنها نیز به وسیله افراد دیگری انجام شده است. شما می‌توانید با پیدا کردن عکس‌های با کیفیت و واضح نتیجه تقریبا مطلوبی را دریافت کنید. بهترین مراکز برای پیدا کردن عکس استوک موارد زیر هستند: 

  • سایت Unsplash.com
  • پینترست
  • سایت Pixabay.com
  • وبسایت Foter.com
  • سایت canva

اگر عکس محتوا مرتبط با موضوع من پیدا نشود باید چکار کنم؟

اگر محتوای وبلاگ شما مربوط به موضوعی است که احتمال پیدا کردن عکس درباره آن بسیار کم است، فراموش نکنید که همیشه درباره همه چیز عکس وجود دارد. اما اگر نتوانستید در نهایت عکس مناسبی انتخاب کنید، به یاد داشته باشید که شما یک نویسنده هستید و کار شما یعنی ایده پردازی و خلاقیت! بنابراین می‌توانید حتی از تصاویر انتزاعی که وجود خارجی ندارند، استفاده کنید.

چه مواردی در انتخاب عکس محتوا باید رعایت شود؟

فرقی نمی‌کند که شما از تصاویر خودتان استفاده می‌کنید یا از تصاویر دیگران، در هر صورت باید برخی از موارد را به عنوان استانداردهای انتخاب عکس محتوا در نظر بگیرید که شامل موارد زیر هستند: 

  • از انتخاب عکس کلیشه‌ای پرهیز کنید.
  • عکس‌هایی که فوکوس واضح ندارند را انتخاب نکنید.
  • لوگو و طرح و نام برند نباید روی عکس باشد.
  • تا حد امکان از عکس‌های با کیفیت و واضح استفاده کنید. 
  • عکس‌های خلاقانه را پیدا کنید نه عکس‌های تکراری در همه صفحات گوگل. 
  • از بهترین سایز برای عکس انتخاب کنید و همه عکس‌ها را با یک سایز بچینید.
  • تاثیر رنگ‌ها در انتخاب عکس را جدی بگیرید. 
  • زیرنویس مرتبط با عکس و متن وبلاگ را بنویسید. 

کلام اخر

فراموش نکنید که تصاویری که شما برای وبلاگ انتخاب می‌کنید، علاوه بر صفحات گوگل می‌توانند در همه پلتفرم‌های مجازی پخش و به اشتراک گذاشته شود. این موضوع را در نظر بگیرید که تصاویری که شما برای وبلاگ خود انتخاب می‌کنید می‌توانند به هر شکل یا سایزی باشد، اما در نهایت ارائه دهنده برند و نام وب سایت شما هستند.

برای مطالعه بیشتر: چطور برای محتوا عکس انتخاب کنیم؟