Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
تفاوت متن محتوا مقاله، رپورتاژ، محصول و آموزش

برای نویسنده حرفه‌ ای شدن قطعا باید درباره تفاوت متن محتوا بین مقاله رپورتاژ محصول یا آموزش اطلاعاتی کسب کنید. هر کسب و کاری می ‌تواند از طریق به اشتراک گذاشتن محتوا در فضای رسانه مثل وب سایت و اپلیکیشن های مخصوص، اطلاعات کسب و کار خود را به همه مردم نمایش دهد. کسب و کار می تواند از این طریق توسعه و گسترش پیدا کند. تا زمانی که ویژگی‌ های هر محتوا را به خوبی ندانید، نمی ‌توانید پیام اصلی کسب و کار خود را به گوش مردم برسانید.

تولید محتوا

ویژگی‌های متن محتوا مقاله چیست؟

اگر می خواهید بدانید که در هنگام نوشتن مقاله یا وبلاگ باید چه اصولی را رعایت کنید، می توانید از موارد زیر کمک بگیرید. مطالعه این ویژگی ها سبب می شود که شما بتوانید به راحتی هر محتوا را بر اساس اصول و ویژگی های خاص خود بنویسید. به طور کل ویژگی محتوا مربوط به مقاله شامل موارد زیر است: 

  1. محتوای مقاله باید همیشه آپدیت و به روز رسانی شود. محتوا باید همیشه پویا باشد.
  2. در مقاله نویسی سرفصل محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین تیترها باید چشمگیر و جذاب باشد.
  3. شما در محتوا مقاله قصد دارید درباره یک موضوع خاص اطلاعاتی را به مردم برسانید. بنابراین باید ارتباط خوبی با خواننده مطلب در متن محتوا داشته باشید.
  4. در هنگام نوشتن محتوا مقاله از اصول لینک دهی باید استفاده شود. هرچه که خواننده بیشتر در وبسایت باقی بماند، از لحاظ اصول سئو برای صاحب کسب و کار بهتر است.
  5. در نوشتن محتوای مقاله از تصاویر و ویژگی های بصری استفاده می شود.
  6. محدودیتی برای نوشتن متن مقاله وجود ندارد. در کل بهتر است تا حدود ۳۰۰۰ کلمه باشد.

خصوصیات متن محتوا رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ یک متن خبری یا معرفی محصول است که می تواند شما را به عنوان یک خواننده محتوا به وب سایت کسب و کار،  فروشگاهی و محصولات دیگر ارجاع دهد. به همین دلیل معمولا رپورتاژ در وبسایت های خبری انتشار پیدا می کند. ویژگی های رپورتاژ شامل موارد زیر است:

  1. رپورتاژ باید کاملا خلاصه و جهت معرفی باشد. 
  2. در بین متن محتوا تصویر یا لوگو برند قرار بگیرد.
  3. سر تیترها در رپورتاژ اهمیت بسیار زیادی دارند. 
  4. رپورتاژ به صورت سوم شخص نوشته می‌شود. 
  5. حاوی طبقه بندی و دسته بندی باشد. 
  6. ویژگی‌ های مثبت و منفی محصول ذکر شود. 

خصوصیات متن محتوا محصول چیست؟

محتوا یک محصول می تواند مربوط به هر وب سایت فروشگاهی یا کسب و کار باشد. این کسب و کار قصد دارد از طریق معرفی محصول و ارائه خدمات خود به نوعی بازاریابی در فضای رسانه انجام دهد. در ادامه برخی از خصوصیات محتوا محصول را بیان می کنیم: 

  1. بیان صحیح مزایا و فواید محصول.
  2. لحن بیان قوی و مطمئن در هنگام نوشتن محتوا.
  3. استفاده از تولید محتوا ویدیویی برای خدمات.
  4. کلمات کلیدی مناسب با سئو برای بیشتر دیده شدن وبسایت.
  5. متن را با توجه به سوالات مشتری بنویسید. 
  6. داستان محصول خود را بگویید.

خصوصیات متن محتوا آموزشی چیست؟

محتوای آموزشی یکی از بهترین راه ها برای انتقال علم و تجربه و هنر است. شما می توانید مهارت و تجربه خود را در زمینه های مختلف از طریق محتوای آموزشی به افراد دیگر منتقل کنید. ویژگی های متن محتوا آموزشی شامل موارد زیر است:

  1. محتوا را برای مخاطب هدف خود بنویسید.
  2. محتوا را از زاویه دیگری بنویسید تا تکراری نباشد. 
  3. زبان و لحن کسل کننده نداشته باشید.
  4. از قالب بندی و طبقه بندی برای آموزش استفاده کنید.
  5. منابع معتبر معرفی کنید.
  6. محتوا ویدیویی و صوتی بسازید.

برای اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم به مقالات زیر مراجعه کنید:

سفارش و مشاهده خدمات تولید محتوا

اگر نیازمند برون سپاری تولید محتوا هستید، می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین در لولسا ثبت کنید. جهت آشنایی بیشتر با خدمات و ثبت سفارش، به صفحه خدمات تولید محتوا مراجعه کنید: