تقویم تولید محتوا به انگلیسی Content Calendar نامیده میشود. در این مقاله قصد دارم تا توضیح دهم تقویم تولید محتوا چیست؟ چه فوایدی و کاربردهایی دارد؟ چگونه یک تقویم تولید محتوا بسازیم؟ به جز پاسخ به این سوالات به بررسی انواع این تقویمها میپردازم تا کمی بیشتر و دقیق تر با آنها آشنا شوید.
اگر تولید محتوا انجام داده باشید به خوبی با مشکلات آن آشنا میشوید. یکی از بزرگترین اشتباههایی که افراد در زمان تولید محتوا مرتکب میشوند نداشتن یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده است. این افراد معمولا انتخابهای درستی ندارند و به تولید محتوا تخصصی نگاه نمیکنند.
نمونهای از این رویکرد اشتباه را در سایت و شبکههای اجتماعی مثال میزنم.
رویکرد اشتباه در سایت:
- میخواهم رتبه یک گوگل به دست بیاورم تا موفق شوم
- کلماتی که فکر میکنم با آنها فروش زیادی خواهم داشت را انتخاب میکنم
- با کلمات مطلب مینویسم
- موفق میشوم!
رویکرد اشتباه در شبکههای اجتماعی:
- میخواهم در شبکههای اجتماعی فالوور زیاد داشته باشم و فروشم را زیاد کنم
- یک صفحه راهاندازی میکنم
- با فالو و آنفالو کردن مخاطب جذب میکنم
- محتوا تولید میکنم (گاهی محتوای دیگران را کپی میکنم)
- شاخ شبکههای اجتماعی میشوم
اگر از این دسته افراد هستید، پیش از هر چیز یک سوال از خودتان بپرسید: آیا من باهوشترین فرد جهان هستم که این ایده به ذهنم رسیده است و همه رقبا دست بسته منتظر نشسته اند تا من موفق شوم؟
متاسفانه بسیاری از ما تصور می کنیم که راه رسیدن به موفقیت بیش از اندازه کوتاه است و نیاز به تلاش و برنامه ریزی تخصصی ندارد. اگر با تولید محتوا و بازاریابی محتوایی آشنایی کافی ندارید، شاید خواندن این دو مطلب بتواند ابتدا بسیار سودمند باشد:
اما اگر واقع بین باشیم برای موفقیت در تولید محتوا باید برنامهریزی داشت. بدون برنامه ریزی صحیح نمیتوان از تولید محتوا نتیجه مورد نظر را به دست آورد. برای اینکه تولید محتوا نظم پیدا کند، یک راهکار ساده وجود دارد: تهیه تقویم تولید محتوا.
اما حالا به سوال اول باز گردیم، تقویم تولید محتوا چیست؟ اول از هر چیز باید یک تعریف از آن داشته باشیم.
تعریف تقویم تولید محتوا
تقویم تولید محتوا (Content Calendar) به صورت بصری گردش کار بخش تولید محتوا را در دوره های زمانی روزانه، هفتگی و ماهیانه نمایش می دهد. در تقویم تولید محتوا فرمت محتوا (Format)، شیوههای تبلیغ محتوا (Promote)، نویسندگان / طراحان (Creators)، تاریخ انتشار (Publish)، موضوع محتوا (Title)، محل نشر محتوا (Channel)، دسته بندی (Category)، زمان تولید (Create)، پرسونا مخاطب (Persona)، وضعیت محتوا (Status) و ... مشخص میشود.
پیش از هر چیز توجه کنید که یک تقویم تولید محتوا کامل و مناسب همه وجود ندارد. پیش از شروع به طراحی تقویم تولید محتوا باید سوالات زیر را پاسخ دهیم:
- چند وقت یکبار محتوای جدید منتشر میکنیم؟
- بیش از یک فرمت محتوا تولید میکنیم؟
- چند نفر از این تقویم تولید محتوا استفاده میکنند؟
- پیش از انتشار محتوا، چند مرحله برای تولید آن نیاز داریم؟
- از این تقویم محتوا برای چه فرمتهایی از محتوا استفاده میکنیم؟
همانطور که گفتم، تقویم تولید محتوا بخش های مختلفی را شامل میشود. برای اینکه بیشتر با تقویم تولید محتوا آشنا شوید، بهتر است ابتدا هر کدام از این بخش ها را با هم مرور کنیم.
فرمت محتوا (Content Format): محتوا در فرمت های مختلفی تولید میشود. گاهی به صورت متن، گاهی به صورت صدا، گاهی تصویر و ویدئو و ... . در این بخش ملاک فرمت نرم افزار نیست. بلکه فرمت خروجی فایل که در اختیار مخاطب قرار میگیرد را در این بخش باید در نظر بگیریم.
شیوه تبلیغ محتوا (Promote): پس از تولید و انتشار محتوا، باید آنرا تبلیغ کنیم تا بازخورد بیشتری داشته باشد. تبلیغ میتواند از طریق کانالهای خودمان و یا کانالهای دیگران باشد. به عنوان مثال اگر یک محتوای متنی برای سایت تولید کرده اید، رپورتاژ و ادوردز گوگل میتوانند شیوههای تبلیغاتی باشند. توجه کنید همیشه استفاده از یک شیوه تبلیغ محتوا مناسب نیست. به عنوان مثال اگر یک محتوای متنی در سایت نوشته اید حتما ادوردز و یا رپورتاژ بهترین و تنها شیوههای تبلیغ شما نخواهند بود!
نویسندگان / طراحان (Content Creator): در این بخش باید مشخص کنید هر محتوا را چه فردی یا افرادی مینویسد / طراحی میکند. تولید محتوا گاهی توسط یک فرد و گاهی توسط یک تیم صورت میگیرد. اگر برون سپاری میکنید، نام جایی که سفارش تولید محتوا را دادید را در این بخش ثبت کنید. اگر در مجموعه خودتان اقدام به تولید محتوا میکنید، این بخش را بر اساس توانایی و ترافیک تولیدکنندگان محتوا تکمیل کنید.
تاریخ انتشار محتوا (Publish Time/Date): در این قسمت روز و ساعت انتشار هر محتوا را یادداشت کنید. طبق برنامه پیش بروید تا هر محتوا در بهترین زمان ممکن منتشر شود. این بخش را بسیار با دقت انجام دهید. شاید خواندن مقاله زیر برای شما کمک کننده باشد تا بتوانید بهترین زمان را برای انتشار هر محتوا انتخاب کنید: انتخاب بهترین زمان فروش و بازاریابی در شبکه های اجتماعی.
موضوع / عنوان محتوا (Title): در این بخش مشخص کنید هر محتوا چه موضوع و یا عنوانی دارد. بهتر است هر محتوا تنها برای یک موضوع به کار رفته و برای موضوعات مختلف، از یک محتوا استفاده نکنید.
کلمه کلیدی (Keyword): اگر تولید محتوا متنی سایت انجام میدهید این بخش بسیار مهم است. باید یک کلمه کلیدی مناسب برای هر عنوان محتوا انتخاب کنید (کلمه کلیدی چیست؟). بهتر است هر عنوان یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشد. انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است. اینکه چه زمانی و به چه ترتیب و با رعایت چه مواردی کلمه کلیدی انتخاب شود بسیار مهم است. مهم تنها نوشتن کلمه کلیدی مهم نیست. برای این بخش باید به خوبی آنالیزهای لازم را در سایت خود و رقبا انجام داده باشید.
محل نشر محتوا / کانال انتشار (Channel): یک محتوا را میتوان به شیوههای مختلفی منتشر کرد. اینکه هر محتوا ابتدا از چه کانالی منتشر شود بسیار مهم است. کانال میتواند سایت شما، صفحهای در اینستاگرام، لینکداین و ... باشد.
دسته بندی (Category): در این قسمت باید مشخص کنید که محتوا در کدام دسته بندی منتشر شود. به عنوان مثال فرض کنید یک محتوای متنی برای سایت تهیه میکنید، این محتوا در کدام دسته بندی سایت باید قرار بگیرد؟
زمان تولید (Create Date): برای تولید محتوا نیاز به زمان خواهید داشت. در این بخش زمان تولید هر محتوا را مشخص میکنید تا محتوا در زمان مقرر تولید شود.
پرسونای مخاطب (Persona): در این بخش پرسونای مشتری مورد نظر خود را مشخص میکنید. این پرسونا به تولید کنندگان محتوا کمک میکند تا بتوانند در زمان تولید، مناسبترین محتوا را تولید کنند. بدون در نظر گرفتن پرسونا، تولید محتوا نمیتواند اثرگذاری مورد نظر را داشته باشد.
وضعیت محتوا (Content Status): این بخش را همواره باید بهروزرسانی کنید. در این قسمت مشخص میکنید که هر محتوا در کدام وضعیت قرار دارد. فرض کنید که شما یک تیم تولید کننده محتوا دارید که هر کدام مسئول تولید بخشی از محتوا است. در این قسمت می توانید متوجه شوید که محتوا در کدام مرحله قرار دارد تا بتوانید بهتر روی کار مدیریت داشته باشید.
CTA محتوا (Call To Action): پس از اینکه یک محتوا تولید شده و در دسترس مخاطب قرار میگیرد میخواهیم او چه کاری انجام دهد؟ معمولا به دنبال این هستیم که بتوانیم مخاطب را به بخشی از سایت یا انجام کاری راهنمایی کنیم. به عنوان مثال فرض کنید شما در کار تعمیرات یک وسیله الکترونیکی هستید و مقالهای در مورد مشکلات پیش آمده کاربران نوشتهاید، پس از مطالعه میخواهید کاربر چه کاری انجام دهد؟ ممکن است بخواهید او با شما از طریق یک شماره تلفن تماس برقرار کند. حالا باید این شماره تلفن در جای مشخصی برای او به نمایش در بیاید. در این بخش از تقویم، مشخص میکنیم که پس از اینکه کاربر محتوا را مشاهده کرد، میخواهیم چه کاری انجام دهد.
توجه: بهتر است در تقویم تولید محتوا بخش پلن B هم داشته باشید. فرض کنید بنا به هر دلیلی از انتشار یک محتوا در زمان انتشار آن منصرف میشوید. در این مواقع پلن B به شما کمک میکند تا بتوانید آن محتوا را جایگزین کنید.
در تهیه تقویم تولید محتوا، مواردی که در بالا گفته شد ممکن است بیشتر و یا کمتر باشند.
اکنون که تعریف تقویم تولید محتوا آشنا شدیم، به بررسی چند ابزار که توسط آنها میتوان این تقویم را تولید کرد میپردازیم.
معرفی ابزارهای طراحی تقویم تولید محتوا
ابزارهای مختلفی برای ساخت این تقویم تولید محتوا وجود دارد. در این بخش برخی از بهترین ابزارها را برای این منظور به شما معرفی می کنم.
مایکروسافت اکسل (Excel)
نرم افزار مایکروسافت اکسل کاربردهای زیادی دارد و یکی از این کاربردها کمک برای تقویم تولید محتوا است. از آنجایی که این نرم افزار بسیار شناخته شده است، کارکرد با تقویمهایی که در اکسل ساخته میشوند معمولا چندان دشوار نخواهد بود. برای استفاده از این تقویمها تنها کافی است در گوشی تلفن همراه، تبلیت و یا کامپیوتر خودتان نرم افزار اکسل داشته باشید.
امکانات گسترده این نرم افزار باعث شده است تا بدل به یکی از بهترین ابزارهای طراحی تقویم تولید محتوا بدل شود.
گوگل شیتس (Google Sheets)
این ابزار شباهت بسیار زیادی به اکسل دارد. اما تفاوت آن در آنلاین بودن است. فایلهایی که در گوگل شیتس تولید میشود را میتوانید با نرم افزار اکسل هم ویرایش کنید (و بالعکس).
کواسکوال CoSchedule
این ابزار آنلاین بسیار کاربردی برای ساخت تقویم تولید محتوا است. امکان استفاده آنلاین از این تقویم به ما اجازه میدهد تا بتوانیم به صورت آنلاین برنامه ریزی های خود را انجام دهیم. البته CoSchedule بسیار بیشتر از یک ابزار برای ایجاد تقویم تولید محتوا است. این ابزار مجموعهای از ابزارهایی برای مارکتینگ است.
البته ابزارهای دیگری هم برای تقویم تولید محتوا وجود دارد. Monday.com یا Trello را میتوان از سایر ابزارهای بسیار مفید برای ساخت تقویم تولید محتوا دانست.
مزایای تقویم تولید محتوا
تقویم تولید مزایای بسیار زیادی برای برنامهریزی شما خواهد داشت. در ادامه با برخی از این مزایا دقیقتر آشنا خواهیم شد.
۱- نظم زمانی در تولید محتوا
برای تولید محتوا همیشه نیاز به زمان کافی است. اگر بخواهید یک محتوا با کیفیت تولید کنید، باید زمان کافی برای اینکار گذاشته باشید. یکی از بزرگترین اشتباهات که برخی افراد در تولید محتوا مرتکب میشوند در نظر گرفتن همین زمان است. به عنوان مثال قصد دارند برای رویداد مشخصی یک محتوا داشته باشند، اما زمان تولید آن را از پیش در نظر نگرفته بودند و در روزهای پایانی می خواهند تولید را شروع کنند. این اشتباه باعث خواهد شد تا زمان کافی جهت بررسی و کیفیت سنجی محتوا وجود نداشته باشد.
زمانی که وقت کافی برای تولید محتوا در نظر گرفته میشود میتوان انتظار داشت که اعضای تیم تولید کننده محتوا قادر خواهند بود محتوایی با کیفیت تولید کنند و زمانی برای بررسی محتوا پس از تولید و پیش از انتشار وجود دارد.
با استفاده از تولید محتوا مشکل زمانبندی برطرف خواهد شد. این موضوع زمانی که حجم محتوای تولید شده زیاد باشد بسیار اثرگذارتر است.
۲ – بالانس ترافیک تولید محتوا میان تولیدکنندگان
معمولا تولید محتوا تنها توسط یک فرد صورت نمیگیرد و تیم / تیمهایی اقدام به این کار میکنند. تقویم تولید محتوا با ما اجازه میدهد بتوانیم تعادلی برای ترافیک کاری ایجاد کنیم. این موضوع به ما اجازه می دهد تا بتوانیم بیشترین بازدهی را به دست بیاوریم. از نیروی انسانی به بهترین شیوه استفاده میکنیم و بازدهی افزایش پیدا میکند.
۳- فراموش نکردن تاریخ و زمانهای مهم
معمولا برای هر کسب و کاری تاریخها و زمانهای خاصی بسیار مهم هستند. به عنوان نمونه از این موضوع میتوان به تاریخ رویدادهای مهم مربوط به یک کسب و کار است. مثلا اگر یک نمایشگاه مهم در حوزه فعالیت شما در طول سال برگزار میشود، میتوانید آن را در تقویم تولید محتوا درج کرده و فراموش نکنید.
گاهی این تاریخها و زمانها عمومی هستند. به عنوان نمونه از این روزهای عمومی می توان به اعیاد اشاره کرد. وجود تقویم تولید محتوا به ما کمک میکند تا هیچ گاه حسرت فراموش کردن تاریخ ها و زمان های خاص را نخوریم.
۴- ایجاد ترتیب و نظم موضوعی در تولید محتوا
در تولید محتوا نظم موضوعی بسیار مهم است. گاهی ما در یک محتوا نیاز به اشاره و ارجاع به محتوای دیگری داریم که مخاطب باید پیشتر با آن آشنا شده باشد. با تقویم تولید محتوا میتوانیم این نظم و ترتیب موضوعی را داشته باشیم.
۵- ارزیابی محتوا
یکی از دیگر مزایای تقویم تولید محتوا میتوان به ارزیابی اشاره کرد. پس از تولید و انتشار هر محتوا، میتوانیم ارزیابی محتوا را با توجه به تقویم انجام دهیم. این ارزیابی و تحلیل کمک خواهد کرد تا در آینده بتوانیم بهتر و بیشتر از محتوا نتیجه بگیریم.
۶- عدم تکرار تولید محتوا
گاهی ممکن است در جریان تولید محتوای انبوه برای یک عنوان چندین محتوا نوشته شود. با استفاده از تقویم تولید محتوا از این تکرارهای ناخواسته که بر اثر فراموشی در طول زمان رخ داده است جلوگیری میکنیم. این کار به ما فرصت خواهد داد تا بتوانیم به محتوای جدید بپردازیم.
مشکلات تقویم تولید محتوا
ساخت تقویم تولید محتوا چندان آسان نیست. برای تهیه آن باید یک استراتژی بازاریابی محتوایی ابتدا تهیه شود و سپس اقدام به تهیه تقویم کنید. اگر تصور شما بر این باشد که تنها قرار است در یک فایل اکسل روز و عنوان را برای محتوا بنویسید و همین کافی است، اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شدهاید. چنین تقویمی هیچ کاربرد موثری در موفقیت بازاریابی محتوایی نخواهد داشت. برای ساخت این تفویمها افراد معمولا به مشکلات مختلفی برخورد میکنند. در این بخش به چند نمونه از این مشکلات اشاره میکنم. در بیان هر کدام از مشکلات راه حل غلبه بر مشکل نیز بیان خواهد شد.
۱- صرف هزینه برای تهیه تقویم تولید محتوا
برای بسیاری از افراد وجود هر هزینه به عنوان یک مشکل شناخته میشود. تهیه تقویم تولید محتوا بدون هزینه نخواهد بود. در عمل ممکن است هزینههای بالایی داشته باشد.
راه حل: تغییر نگاه به تقویم تولید محتوا. باید بدانید که هزینه و زمانی که صرف تهیه استراتژی بازاریابی محتوایی و تقویم تولید محتوا میکنید در طول زمان بازگشت خواهد داشت. این هزینه برای این است که بتوانید محتوایی اثر بخش داشته باشید. پس آن را به عنوان یک هزینه اضافه نگاه نکنید، بلکه ابزاری برای کاهش هزینههای اضافی و افزایش بهرهوری ببینید. بدون این تقویم ممکن است هزینههای بالا و بیفایدهای برای تولید محتوا صرف کنید. هزینههایی که بازگشت مورد انتظار شما را نخواهند داشت.
۲- عدم توجه به استراتژی بازاریابی محتوایی
تقویم تولید محتوا بدون داشتن استراتژی بازاریابی محتوایی ناقص است. بسیاری از افراد در زمان تهیه تقویم تولید محتوا به این استراتژی توجه کافی ندارند. آنها تقویم را بدون در نظر گرفتن استراتژی تولید میکنند و از شکستهای آن متعجب میشوند.
راه حل: تهیه استراتژی بازاریابی محتوایی و سپس اقدام به طراحی تقویم تولید محتوا. باید بدانیم که این تقویمها یک استراتژی بازاریابی نیستند و این دو از یکدیگر متفاوت هستند. در بخشهای بعدی به تقاوتهای میان تقویم و استراتژی بازاریابی محتوایی خواهم پرداخت.
۳- مشکل در تصمیم گیری برای ساختار تقویم تولید محتوا
همانطور که بالاتر اشاره کردم، یک تقویم تولید محتوای عمومی و مناسب همه وجود ندارد! یکی از مشکلاتی که افراد در زمان تهیه تقویم تولید محتوا با آن روبرو می شوند انتخاب و تصمیم گیری در مورد ساختار مناسب است.
راه حل: مطالعه و کسب اطلاعات و یا برون سپاری. این واقعیت را باید بپذیریم که کسب و کارها با یکدیگر تفاوت دارند. اگر دو کسب و کار در یک زمینه فعالیت میکنند، باز به معنی یکسان نگاه کردن به آنها نیست. در نظر بگیرید که کسب و کار مشابه شما، رقیب کاری است. اگر بخواهید از روی رقبا کپی برداری کنید، هیچ نقطه مثبتی نسبت به آنها نخواهید داشت. اما چون دیرتر شروع کردهاید، همیشه در رتبهای پس از انها باقی میمانید. برای تصمیمگیری در مورد ساختار بهترین روش کسب اطلاعات و مطالعه است. باید خودتان را توانمند کنید تا بتوانید ساختار مناسب برای تقویم خود را بیابید. اما اگر زمان کافی برای این کار ندارید، باز هم پایان کار نیست. می توانید این کار را برون سپاری کنید. افراد و تیمهای مختلفی هستند که میتوانند این کار را به صورت حرفهای برایتان انجام بدهند.
توصیه: به سراغ تقویم تولید محتوا رایگان نروید! ساختار عمومی تقویم تولید محتوا را می توان به صورت رایگان دریافت کرد، اما تهیه تقویم و تنظیم آن نیاز به کار تخصصی دارد. نیاز به یک استراتژی بازاریابی محتوایی که با تجزیه و تحلیل فراوان تهیه شده باشد. این یک کار کاملا تخصصی است. یک فرد متخصص در قبال ارائه خدمات حرفهای از شما هزینه دریافت میکند. معمولا افراد تازه کار و یا کسانی که تقویم تولید محتوا برایشان یک چارت است که منجر به سفارش تولید محتوا از سوی مشتری میشود این خدمات را به صورت رایگان پیشنهاد میدهند. این نوع تقویمها معمولا با عنوانها و یا پیشنهاداتی که با کمترین بررسی تهیه شده در اختیار شما قرار میگیرد. منجر خواهد شد تا مسیر راه شما طولانی شده و هزینههای اضافی برای تولید محتوا داشته باشید. یک هزینه اولیه درست، هزینههای ثانویه و اضافی را کاهش میدهد.
تفاوت میان تقویم تولید محتوا و تقویم سردبیری
تقویم سردبیری (Editorial Calendar) با تقویم تولید محتوا متفاوت هستند. متاسفانه این دو مورد گاهی با یکدیگر به اشتباه یکی دانسته میشود. تقویم سردبیری پیشتر در حوزه انتشارات مورد استفاده قرار میگرفت. در این تقویم چهارچوبهای موضوع برای زمان نسبتا طولانی مدت تعیین می شود. اما تقویم تولید محتوا مربوط به حوزه اجرا بوده و جزئیات بیشتری را شامل میشود.
تفاوت میان استراتژی بازاریابی محتوا و تقویم تولید محتوا
تقویم تولید محتوا استراتژی محتوا نیست! در استراتژی بازاریابی محتوایی اهداف SMART، تعیین KPI، تصمیم گیری فرمت محتوا، کانال محتوا، بودجه اختصاص یافته، تولید و انتشار و آنالیز محتوا را انجام میدهیم. به صورت سادهتر اینکه از تقویم تولید محتوا به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی استفاده میشود. استراتژی بازاریابی محتوایی در دست افراد بسیار محدودتری است، در حالی که تقویم تولید محتوا در دسترس کل تیم تولید محتوا قرار میگیرد.
دانلود تقویم تولید محتوا سایت و وبلاگ
در این بخش یک تفویم تولید محتوا برای سایت و یا وبلاگ را برای شما قرار دادهام. این تمپلیت (Template) میتواند به شما در ساخت و طراحی تقویم تولید محتوای اختصاصی خودتان کمک کند. ستونهای جدول را بر اساس نیازها خود و توضیحاتی که در بالا داده شد تکمیل کنید. یک تقویم تولید محتوای عمومی برای همه مناسب نیست. پس شما هم باید متناسب با شرایط خودتان این تفویم را طراحی کنید. برای دانلود این تقویم روی لینک زیر کلیک کنید. این تقویم تولید محتوا به صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد.
این تقویم به صورت رایگان و در فرمت اکسل (Xlsx) در اختیار شما قرار گرفته است.
دانلود تقویم تولید محتوا شبکههای اجتماعی
اگر به دنبال یک تقویم تولید محتوا برای شبکه اجتماعی هستید، یک نمونه اولیه برای شما آماده کردهام. این تقویم را میتوانید برای انواع شبکههای اجتماعی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکداین و ...) استفاده کنید. ممکن است بنا به نیاز بخشهایی به تقویم اضافه و یا در صورت لزوم کم کنید. توجه داشته باشید که این تنها یک قالب پیشنهادی است. ممکن است بر اساس نیاز شما یک قالب کاملا اختصاصی نیاز داشته باشید. این تقویم تولید محتوا را هم اکنون به صورت رایگان دانلود کنید.
این تقویم به صورت رایگان و در فرمت اکسل (Xlsx) در اختیار شما قرار گرفته است.
سفارش تقویم تولید محتوا
سفارش تقویم تولید محتوا در لولسا به صورت آنلاین است. اگر قصد دارید یک تقویم تخصصی تولید محتوا داشته باشید همین الان اقدام کنید. برای سفارش این خدمات ابتدا در سایت بخش فروش عضو شده و سپس اقدام به ثبت سفارش کنید. این خدمات در دو حوزه تقویم تولید محتوا سایت/وبلاگ و تقویم تولید محتوا شبکههای اجتماعی ارائه شدهاند. این خدمات به شما کمک میکند اگر در ساخت و تهیه تقویم تولید محتوا تخصص ندارید، بتوانید یک تقویم حرفهای داشته باشید.
هزینه تقویم تولید محتوا
هزینه تقویم تولید محتوا در لولسا بر اساس نوع تقویم و طول دوره محاسبه میشود. پیش از ثبت سفارش میتوانید تعرفه (هزینه - قیمت) این خدمات را به صورت آنلاین مشاهده کنید. این هزینه با توجه به اینکه بازدهی تولید محتوای شما را افزایش میدهد بسیار به صرفه است. تولید محتوا بدون برنامهریزی را کنار بگذارید و حرفهای باشید.