Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
چرا تمرکز بر عنوان در تولید محتوا مهم است؟

انتخاب عنوان در بحث تولید محتوا درست مانند انتخاب نام کتاب است. در انتخاب کتابی برای خواندن اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌ کند، اسم آن کتاب است. حالا فرض کنید که محتوای کتاب بسیار مفید و ارزشمند باشد اما نام آن زیاد جالب و چشمگیر و یا به یاد ماندنی نباشد.

بدون شک این کتاب بیشتر از دو یه سه بار خوانده نمی‌ شود. زیرا تنها از راه اسم آن می‌ توانید دریچه‌ ای به کل متن باز کنید و ناخوداگاه مخاطب را وادار به خواندن و ادامه دادن کتاب کنید. در بحث تولید محتوا (تولید محتوا چیست؟) هم دقیقا این موضوع صدق می‌ کند که متن شما بدون داشتن یک عنوان مناسب ارزش چندانی ندارد و قطعا بازدهی خوبی از آن نمی‌ گیرید.

تولید محتوا چیست

ویژگی‌های یک عنوان مناسب برای تولید محتوا

حالا که اهمیت انتخاب عنوان را در تولید یک محتوا با هر موضوعی فهمیدید، نکاتی را برای شما ذکر کردیم تا راه را برای شما کمی آسان‌ تر کنیم، در انتخاب عنوان حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • عنوان متن، خلاصه ای موضوع‌ های اصلی باشد.
  • در عنوان متن حتما کلید واژه  به کار رفته باشد.
  • بیش از حد طولانی نباشد و در چند کلمه منظور را انتقال دهد.
  • از واژه‌ هایی که باعث جلب توجه بیشتر می‌ شوند استفاده شود مانند: رایگان، آسان، کمیاب و … .
  • به هیچ عنوان کپی از منبع دیگری نباشد

سبک نوشتن عنوان در تولید محتوا

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که عنوان بهتر است صرفا شامل کلمات کاربردی متن باشد و یا کلمات ساده ای که مخاطب را جذب کند؟ پاسخ این سوال این است که شما باید به قدری در این امر ماهر باشید که هر دوی این جنبه‌ ها را در نظر گرفته و در نوشتن عنوان رعایت کنید.

با این روش هر فردی که کلمه کلیدی (کلمه کلیدی چیست؟) موضوع متن شما را جستجو کند در بین مطالب پیشنهاد شده، مطلب شما می‌ درخشد چون هم جذاب و مخاطب پسند است و هم مفید و کاربردی!

مخاطب متن من چه کسانی هستند؟

یکی دیگر از مباحث مهم در عنوان نویسی، شناخت مخاطب هدف شماست. یعنی اینکه باید در نظر بگیرید که مخاطبان شما در چه رنج سنی هستند؟ چه چیزهایی بین آنها رواج دارد؟ بیشتر دنبال چه مطالبی می‌ گردند؟ پرطرفدارترین کلمات سرچ شده در بین این مخاطبان چیست؟

جواب همه ی این پرسش ها به شما کمک می کند که یک عنوان مناسب برای متن خود انتخاب کنید. برای مطالعه بیشتر، به این مقاله مراجعه کنید: پرسونا چیست؟

انتخاب خاص ترین عنوان تنها در ۱۰ ثانیه!

این یک روش بسیار کارآمد در رابطه با موضوع عنوان نویسی است. باید جمله شما به طرزی باشد که خواننده را شوکه کند، چیزی که باورش آسان نباشد و مخاطب را ترغیب کند که بدون درنگ متن را بخواند. در این بخش حتی می‌ توانید از مطرح کردن مشکلات روزمره هم استفاده کنید، جوری که ابتدا با احساس همدردی با مخاطب معضل را بیان کنید و بعد همچنان روی همان موضوع بیشتر و بیشتر تاکید کنید تا کاملا تاثیر خود را بگذارد. 

حالا کافی است با ارائه راه حل برای آن مشکل منتظر باشید تا مخاطب به سرعت به متن شما مراجعه کند و اصلا آن را رد نکند.

گام طلایی برای عنوان محتوا

از اثر گذارترین ترفندهای نوشتن عنوان، استفاده از اعداد در عنوان می‌ باشد. البته باید به گونه ای باشد که برای مخاطبان جالب باشد و هم در برگیرنده کلمات کلیدی و یا ارائه راه حل که قبلا به آن پرداختیم باشد. با رعایت این اصول به طور حتم شما می‌ توانید به بهترین نحو ممکن برای متون تولیدی خود عنوان مناسب انتخاب کنید و با کنار زدن تمامی رقیب های خود، همیشه در صدر نتایج جستجو (SERP) باشید.

در صورتی که می‌خواهید بیشتر با نوشتن یک عنوان تخصصی در تولید محتوا آشنا شوید، به مقاله آموزشی آموزش تولید محتوا: انتخاب عنوان محتوا مراجعه کنید.

خدمات تولید محتوا

اگر نیاز به خدمات تولید محتوا دارید، تیم طراحی و تبلیغات لولسا، آماده خدمت رسانی به شما است. تنها کافی است تا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.