Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
تولید محتوا سایت و برنامه ریزی برای آن

تولید محتوا سایت یکی از بخش هایی است که بیشتر کسب و کارهای آنلاین برای موفقیت رو به سوی آن می برند. این موضوع باعث شده است تا شرکت‌های بسیار زیاد و مجموعه‌های مختلفی اقدام به ارائه خدمات تولید محتوا کنند.  همه استفاده از تولید محتوا را به عنوان یک قدم در مسیر پیروزی معرفی می کنند. این موضوع چندان هم اشتباه نیست و می توان تولید محتوا را به عنوان یکی از بهترین شیوه ها معرفی کرد.  درباره تولید محتوا شخصا بارها و بارها مشاهده کردم افراد رو به سوی سفارش های بسیار زیاد می آورند اما برای آن هیچ برنامه ای ندارد. انگار اگر فقط تولید محتوا داشته باشیم قرار است موفق باشید.  این باور در حدود بسیار زیادی اشتباه است. اکنون قصد دارم ماجرا را کمی بیشتر با شما در میان بگذارم.

تولید محتوا بدون برنامه مفید است؟

تولید محتوا بدون برنامه ریزی نه تنها نمی تواند باعث موفقیت شما شود بلکه فقط هزینه های بسیار زیادی بر روی دوشتان خواهد گذاشت.  قطعا می دانید تولید محتوا برای وب سایت بسیار پرهزینه است. به دست آوردن یک تولید محتوای با کیفیت هزینه های بسیار زیادی خواهید داشت.  هزینه ها وقتی بدون برنامه انجام می‌شوند نه تنها موثر نیستند حتی گاهی می‌توانند آسیب زا هم باشند. 

اگر وب سایت شما در برهه ای کوتاه مدت تولید محتوای انبوهی به دست آورد اما پس از گذشت زمان نتواند سیر خود را حفظ کند قطعاً با مشکلات فراوانی روبرو خواهید شد. جایگاه شما به شدت افت خواهد کرد و بخش بزرگی از هزینه شما به هدر رفته است. برای اینکه بتوانید از تولید محتوا بیشترین سود را داشته باشید باید این کار را با برنامه ریزی انجام دهید.اکنون چند موضوع که می تواند برای برنامه ریزی تولید محتوای وب سایت شما موثر باشد را  برایتان خواهم گفت.

تولید محتوا چیست

برنامه ریزی تولید محتوا چگنه باید باشد؟

اولین موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که کار شما نباید ذهنی باشد. همه چیز را عینی و و بر اساس شواهد انجام خواهیم داد. در مرحله اول باید کلماتی که قصد دارید برای آنها تولید محتوا کنید را در یک لیست بیاورید.  لیست شما ممکن است طولانی و یا کوتاه باشد. اگر لیست کوتاهی دارید بدانید که تولید محتوای شما ممکن است کمی سخت تر باشد. اگر شما نتوانستید کلماتی که مرتبط با کار شما هستند را در یک لیست جمع آوری کنید قطع مخاطبین شما هم تعداد کلمات کمی برای جستجو دارند. 

مثلا اگر کسب و کار شما با کمتر از ده کلمه مرتبط است، مخاطبین شما هم همین تعداد محدود برای جستجو را دارند.  البته شخصا با این موضوع کاملا مخالفم.  شاید کلماتی که مستقیماً به کسب و کار شما رب داشته باشند بسیار کم باشد، اما قطعاً کلمات بسیار زیاد دیگری وجود دارد که غیر مستقیم با فعالیت شما در ارتباط هستند. 

اکنون قصد ندارم تهیه یک لیست را برای تولید محتوا توضیح دهم.  این موضوع را در یک مقاله جداگانه بررسی خواهیم کرد.  پس از اینکه لیست شما تهیه شد باید بتوانید آنها را بدل به عنوان محتوا کنید.  اگر صرفا نام محصولات و یا خدمات خود را استفاده کنید مخاطب به دنبال صفحات دیگر و یا مطالب آموزنده مشابه نخواهد گشت.  درست است که شما خدمات و محصولات تان را کاملاً معرفی می کنید اما در کنار این موضوع باید در نظر داشته باشید که اکنون تولید محتوا برای جذب مخاطبین بیشتری است. مخاطبینی که شاید قصد خرید نداشته باشند. باید بتوانید موضوعاتی جذاب به آنها بدهید. موضوعاتی که آنها را به خود جلب کند.

قرار نیست محتوای شما بی مفهوم و بی معنا باشد. اگر اینگونه می نویسید، قطعا نرخ پرش Bounce Rate بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد. کاربر به وب سایت شما می آید تا در مورد موضوعی اطلاعات به دست آورد. اگر اطلاعات بی ارزش باشند، وب سایت شما را خواهد بست و به سمت دیگر صفحات نخواهد رفت. باید این محتوا بتواند نیاز کاربر را به درستی برطرف سازد. در غیر اینصورت، با اطمینان بدانید، نمی توانید از محتوای نوشته شده سودی به دست آورید.

۱۴ روش برای کاهش نرخ پرش (bounce rate)

پس از این کار می توانید از سایر روش ها مشابه، برای بهبود این لیست استفاده کنید. در مقالات زیر چندین شیوه برای این موضوع بیان شده است. می توانید از این روش ها حداکثر استفاده را ببرید.

اما پس از تمکیل لیست، اکنون زمان سفارش تولید محتوا است. تلاش کنید ابتدا با چند مطلب اولیه شروع کنید. از شرکت یا تیمی که قصد دارید این خدمات را از آنها بگیرید، چندین مطلب درخواست کنید تا با روش و ادبیاتشان آشنا شوید. اگر محتوایی که برای شما نوشتند مناسب بود، آن موقع اقدام به سفارش بیشتر کنید. همچنین در نظر داشته باشید بهتر است تعداد این محتوا بیش از اندازه نباشد. شما هر روز تعداد مشخصی مطلب روی وب سایتتان قرار می دهید.

فرض کنید ۲۰۰۰ مقاله را به یک تیم تولید محتوا سفارش داده اید. اگر این محتوا مناسب سلیقه مخاطبین شما نباشند چطور؟ بهتر است برای این موضوع ابتدا به صورت بخش به بخش عمل کنید. در یک مجموعه مشخص سفارش دهید، سپس بگذارید تا رفتار مخاطبین وب سایت به شما نتایح را نشان دهد. سپس با توجه به رفتار و علایق مخاطبین باقی لیست را تنظیم و تولید محتوا را انجام دهید. در غیر اینصورت، ممکن است راه را بسیار به اشتباه بروید. 

تولید محتوا تنها به خاطر موتورهای جستجو اهمیت ندارد. اگر موتور جستجو کاربر را به وب سایت شما بیاورد، اما با بستن صفحه روبرو شوید، نه تنها رتبه خود را در سئو از دست می دهید، بلکه مخاطبین با دید منفی نسبت به خود را بوجود می آورید. مخاطب باید با خیال آسوده و رضای از وب سایت شما خارج شود. اگر فکر می کنید تولید محتوای شما بی ارزش است و تنها برای سئو انرا می نویسید، همین فکر را هم به مخاطبین خود منتقل خواهید کرد.

این موضوع بارها و بارها توسط شرکت ها و افراد مختلفی انجام شده است و اکثرا نتیجه منفی آنرا خیلی زود مشاهده کرده اند. اشتباه نکنید، اگر از ۱۰۰۰ ورودی ۲ نفر با شما تماس می گیرند، به معنی موفقیت شما نیست، شما افراد بسیار زیاد دیگری را از دست داده اید. ۹۹۸ نفر یا به خدمات و محصولات شما نیاز نداشتند، و یا شما آنها را معیوس کرده اید.

برای یادگیری نوشتن محتوا برای مخاطب، به مقاله‌های زیر مراجعه کنید:

البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که همیشه تولید محتوا قرار نیست منجر به سفارش شود. بسیاری از ما این موضوع را برای برندینگ انجام می دهیم. ابتدا مقبولیت در میان کاربران به وجود می آوریم تا سپس به محبوبیت برسیم. بله، در این گونه مواقع شاید تعداد تلفن ها و یا ثبت سفارش اهمیت نداشته باشد، اما زمانی که کاربران در وب سایت شما مانده اند و صفحاتی که مشاهده کرده اند، می تواند نشان از موفقیت و یا شکست شما باشند.

به صورت خلاصه: تولید محتوا را از دو جهت پیش ببرید:

  1. سئو
  2. مخاطب

درست کلمات کلیدی انتخاب کنید، برای هر زمان محتوای مناسب بنویسید. مناسب ها می توانند برای تولید محتوای شما مهم باشند. تعطیلات را فراموش نکنید، در ایام تعطیل رویکرد مخاطبین تغییرات بسیار زیادی خواهد داشت. انتخاب کلمات، موضوعات و زمان ها را بر اساس تحلیل های درست انجام دهید. عینی به کارتان نگاه کنید، نه ذهنی.

کلمه کلیدی چیست

کلمه کلیدی چیست؟

خدمات تولید محتوای لولسا

اگر قصد داشتید یک تولید محتوای با کیفیت برای سایتتان به دست بیاورید، ما این خدمات را به شما ارئه خواهیم کرد. توجه داشته باشید هر چه دیدگاه ما به تولید محتوا با هم نزدیکتر باشد، احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود، چرا که بهتر صحبت های یکدیگر را می فهمیم. اگر هم در مورد تولید محتوا و برنامه ریزی آن تخصص لازم را ندارید، این کار را به ما بسپارید. این تخصص ما است و به خوبی برایتان انجام خواهیم داد. تنها کافی است به صفحه خدمات تولید محتوا سایت ما مراجعه کنید.