Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
تولید محتوا طولانی و مفید

تولید محتوا و اهمیت آن را این روزها همه می دانند. هیچ جای سوالی نیست که یک محتوا چقدر می تواند به موفقیت برند کمک کنند. اما در تولید محتوا همواره دو موضوع وجود دارد که بسیاری از افراد به آنها توجه نمی کنند. اولین موضوع طولانی بودن و دومین موضوع مفید و باکیفیت بودن محتوا است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

در طول سالهایی که در دنیای تبلیغات فعالیت کردم با مشتریان زیادی در مورد تولید محتوا گفتگو داشتم. برخی از آنها فکر می کنند نمی توان تولید محتوایی طولانی و مفید برای محصول و خدماتشان داشت. برخی نیز برعکس معتقد بودند می توان محتوا نوشت، اما باید بسیار تخصصی و طولانی نوشت. در این میان دیدگاه های بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند. عده ای فکر می کنند باید بسیار خاص بنویسند. عده ای تصور می کنند با یک محتوا می توانند کل جهان اینترنت را به دست بیاورند. از این نوع تصورات بسیار زیاد است. این موضوعات باعث شد تا قصد کنم در مورد تولید محتوا این مطلب را بنویسم.

تولید محتوا چیست

تولید محتوای طولانی (بلند) امکان پذیر است

اگر فکر می کنید نمی توانید خدمات و یا محصولات خود را توضیح دهید و یا مطالب بسیار کوتاهی برای آن وجود دارد کاملا در اشتباه هستید. اجازه بدهید با دو سوال شروع کنم:

  1. آیا تولید و ارائه محصول و یا خدمات شما نیاز به تخصص ندارد؟
  2. چه نیازهایی از مشتریان خود بر طرف می کنید؟

اگر محصول و یا خدمات شما نیازمند حداقل تخصص هم باشد، می تواند موضوعات زیادی برای تولید محتوا به دست دهد. از تمامی جنبه ها می توانید محصول یا خدمات خود را برای مخاطبین معرفی کنید. چه مخاطب شما یک متخصص باشد و چه یک فرد ناآشنا، قطعا نیازمند اطلاعات فراوانی خواهد بود. حتی فرض را بر این بگذارید که بخشی از محتوا برای متخصصین یر ضروری است. هیچ نگران نباشید. کافی است درست تیتر انتخاب کنید. متخصص تیترهایی که مورد نیازش می باشد را می خواهد و از باقی موارد صرف نظر می کند.

اما از جهت دیگر برطرف ساختن نیاز را هم دست کم نگیرید. یک محصول و یا خدمات می تواند نیازهای بسیاری را برآورده سازده. شاید بسیاری از افراد ندانند که شما می توانید موضوعاتی که به آنها نیازمند بوده اند را برطرف کنید. اگر برای این افراد ننویسید، رقبای شما اینکار را خواهند کرد و آن بازار را از دست می دهید.

همواره می توان یک موضوع را از جهات مختلف دید، آن را بررسی و آنالیز کرد و داستان آن را برای مخاطبین گفت. اگر فکر می کنید حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد، شاید خودتان به خوبی کسب و کار و پتانسیل هایی که دارید را نمی شناسید.

در کنار این موارد فراموش نکنید داستان برند شما هم موضوع مهم و جذابی است. کم نیستند افرادی که به دنبال داستان های موفقیت ها و شکست ها هستند. از بیان آنها نترسید. هر چه روراست تر باشید، مخاطبین به شما بیشتر اعتماد می کنند. قطعا هیچ کس باور نمی کند یک برند از روز اول تنها موفقیت را شاهد بوده است. کافی است نگاهی به بزرگترین برند های جهان بیاندازید. پس حتی داستان شکست های شما هم مخاطبین خودش را دارد و می تواند به شما راهکار برای پشت سر گذاشتن آنها بدهد.

محتوای آسمان خراش چیست؟

محتوا با کیفیت بنویسید

محتوا باید کیفیت لازم را داشته باشد تا مخاطب بخواهد زمانش را برای خواندن آن بگذارد. اگر قرار است یک مطلب را بدون کم و کاست در هزار وب سایت ببیند، دلیلی ندارد پس از ددست یافتن به نتایج جستجو بیش از یک صفحه را باز کند. تلاش کنید به او نشان دهید چقدر برایتان مهم است. راه این موضوع نوشتن محتوای ارزشمند است. بیایید از دیدی دیگر نگاه کنیم.

فرض می کنیم شما وارد یک فروشگاه شده اید. فروشنده تمایل چندانی به صحبت با شما ندارد. سوالات شما را بسیار کلی، کوتاه و بدون اطلاعات کافی جواب می دهد. حرف هایی می زند که بیشتر آنها را می دانستید. واکنش شما چیست؟ احتمالا اگر خرید هم بکنید، دفعه اول و آخرتان خواهد بود. چون حس می کنید فروشنده احترام لازم و اطلاعات مورد نظر را از شما دریغ می کند. دفعه بعد به یک فروشگاه دیگر مراجعه می کنید و محصول مورد نظر را خریداری خواهید کرد.

تمرکز بر مسیر مشتری در تولید محتوای سایت فروشگاهی

در تولید محتوا، شما بدون مواجه شدن با مخاطب باید پاسخ تمام سوال های او را بدهید. باید مطالب مفیدی از شما به دست بیاورد. این فرصتی است که دارید. حال شما انتخاب می کنید که از این فرصت می خواهید استفاده کنید و یا قصد دارید مخاطبین را از دست بدهید.

محتوای طولانی و با کیفیت و ارزش جستجو

در کنار مواردی که گفته شد می خواهم خیلی کوتاه در مورد اهمیت طولانی بودن و مفید بودن محتوا در نتایج جستجو هم بگویم. شاید کمتر کسی باشد وبلاگ یا صفحات گوگل را باز کند و یکی دوبار کلمه تولید محتوا را نبیند. به خوبی مشخص است اینهمه اصرار نمی تواند بی دلیل باشد. مقالات مختلفی در این مورد نوشته شده و در سایت نیز موجود است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید از این مطالب استفاده کنید.

حال اگر نیاز به تولید محتوای طولانی و با ارزش را درک کرده اید، اما خودتان قادر به انجام آن نمی باشید، مشکلی وجود ندارد. کافی است سری به صفحه خدمات تولید محتوا سایت بزنید و آن را برون سپاری کنید.