Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
تولید محتوا برای مخاطب

اگر شما هم در زمینه تولید محتواهای مختلف برای وب سایت خودتان یا دیگران فعالیت می کنید، حتما تا به حال با این مشکل مواجه شده اید. آن هم این است که کسی محتوای شما را نخوانده و هیچ بازدیدی نگرفته اید.  اگرچه شما زمان زیادی صرف نوشتن محتوا کرده اید، کسی آن را باز نشر هم نکرده است. حتی دیدگاه خاصی برای مطلب شما ثبت نشده است.

در این هنگام شاید از نتیجه کار خود ناامید و افسرده شده باشید یا حتی به فکر رها کردن این کار باشید. ولی بدانید که مشکل شما برای افراد زیادی پیش آمده و شما تنها نیستید که البته راه حل ساده ای هم برای آن وجود دارد. آیا شما این موضوع را در نظر گرفته اید که اگر محتوای شما بر اساس اصول و قواعد صحیح و همچنین دارای مطالب مفید و کاربردی برای مخاطبان باشد، دیگر چنین مشکلاتی برایتان پیش نخواهد آمد؟؟

تولید محتوا چیست

نکات طلایی بهینه سازی تولید محتوا

وقتی در کاری شکست می خورید متوجه می شوید که واقعیت امر با چیزی که تصور می کردید تفاوت زیادی دارد. شاید در نظر بعضی افراد تولید محتوا و نوشتن یک مقاله کار ساده ای پنداشته شود. اما وقتی تصمیم به انجام آن بگیرید و به اصطلاح وارد بازار این کار شوید، شرایط عوض می شود. می فهمید که بدون داشتن تخصص و مهارت و نداستن اصول کلی، این کار هم مانند سایر شغل ها سخت است. چه بسا که در نهایت نتیجه مطلوبی به دست نمی آید.

پس لازم است که قبل از شروع هر کاری حداقل با یک جستجوی ساده و یا پرس و جو از افرادی که در آن زمیته تجربه کاری دارند، دانش خود را بالا ببرید. اینگونه به سادگی از یک نویسنده مبتدی به حرفه ای تبدیل می شوید. حالا در این فرصت ما نکات طلایی برای تولید محتوای با کیفیت را به شما آموزش می دهیم. بدانید که با به کارگیری آنها قطعا موفقیت پیش روی شماست.

اصل جذاب و چشمگیر بودن در تولید محتوا

مهم ترین بحث در تولید محتوا (تولید محتوا چیست؟)، گیرایی و جذابیت متن است. شما باید این توانایی را داشته باشید که فارغ از موضوع محتوا جملات را به گونه ای بیان کنید که خواننده به ادامه دادن آن ترغیب شود. حال ممکن است که محتوا علمی، تاریخی، سرگرمی و یا حتی توصیف یک محصول برای سایت فروشگاهی باشد. حتی گاها پیش می آید که افراد به محتوای متن شما نیازی ندارند، اما شما به آن چنان جلوه ای دادید که حتی روخوانی از آن لذت بخش است.

برای این کار می توانید از کلماتی در متن خود استفاده کنید که در بحث های روانشناسی ثابت شده باشند. یعنی باعث انتقال دادن شور و هیجان به مخاطب شوند. یک روش دیگر این است که خودتان را به جای خواننده مطلب بگذارید و از خودتان سوال بپرسید که از یک متن خوب و کامل چه انتظاراتی دارید؟ در مورد آن فکر کرده، سپس نتایج آن را یادداشت کنید و حتما در نوشتن محتوای خود به کار ببرید.

استفاده از عکس مناسب در محتوا

در مبحث انتخاب عکس مناسب که به معضلی ترسناک برای همه تبدیل شده، ابتدا شما باید در منابع معتبر مانند pinterest و یا سایت های پربازدید مثل picjumbo و freephotosbank جستجو کنید. این منابع علاوه بر اینکه طیف وسیعی از تصاویر مختلف را در اختیار شما قرار می دهند، کاملا رایگان نیز هستند. حالا می توانید عکس هایی مرتبط با موضوع محتوای خود پیدا کنید که البته ویژگی های معینی را دارا باشند. از جمله اینکه : 

  • اندازه عکس متناسب با متن باشد و همینطور در جای مناسبی بین پاراگراف ها قرار گیرد.
  • ترکیب رنگی خوبی داشته باشد تا باعث جلب توجه بیشتر مخاطب شود.
  • تصویر حاوی مطالب طولانی نباشد و اگر توضیحی نیاز است در زیرنویس عکس اضافه شود.

تاثیر لینک سازی در تولید محتوا 

لینک سازی در تولید محتوا دو نوع است:

  1. لینک های داخلی
  2. لینک های خارجی

هنگامی شما می توانید از لینک های داخلی در متن خود استفاده کنید که در محتوا موضوعی را به طور سطحی مطرح کرده اید. از طرفی مقاله ای کامل و جامع در آن رابطه که می دانید ممکن است برای مخاطب جالب باشد را در سایت خود دارید.

در این موقعیت باید لینک ارجاع دهنده مخاطب به آن محتوا را قرار دهید. این کار به نوشته شما ارزش می دهد و باعث نگه داشتن مخاطب در سایت می شود. احتمال بازدید از مطالب دیگر شما بسیار بالا می رود. اینجاست که کیفیت محتواهای شما تاثیر مستقیمی در خوانده شدن آن ها دارد و این امر همچنین بیانگر مهارت و تجربه کاری شماست.

لینک های خارجی زمانی (بک لینک چیست؟) به کار می آیند که شما از مطالب منابع بزرگ و معتبری در تولید محتوای خود استفاده کرده اید. در اینجا شما با قرار دادن لینک آن سایت مرجع، مخاطب خود را متوجه این موضوع می کنید که شما برای تولید این متن وقت گذاشته اید. همینطور اینکه تحقیقات کامل و مفیدی انجام داده اید. همچنین نشانگر صحت و سقم محتوای شماست که باعث اعتماد کردن افراد به شما می شود.

طبقه‌بندی بخش‌های مختلف محتوا

در آخر پس از کامل کردن متن خود، مطمئن شوید که پاراگراف ها منظم و مرتبط با یکدیگر باشند. سعی کنید خلاصه هر بخش را با عنوانی در ابتدا مشخص کنید. با این کار خواننده می تواند به راحتی موضوع مورد نظر خود را از بین مطالب شما پیدا کند. حتی برجسته سازی بخش های اساسی متن هم در متمرکز کردن مخاطب تاثیر گذار است و باعث می شود که هنگام روزنامه وار خواندن متن، بخش های برجسته بیشتر در ذهن افراد بماند.

خدمات تولید محتوا

اگر نیاز به خدمات تولید محتوا دارید، تیم طراحی و تبلیغات لولسا، آماده خدمت رسانی به شما است. تنها کافی است تا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.