Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
چطور تولید محتوا را برای نیچ مارکتینگ استفاده کنیم

نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) در محتوا گامی درجهت خلق یک ارزش بی همتا برای مخاطبان است. ارزشی که مختص به مخاطبان خاصی و برای ارج نهادن به آنان باشد. تخصصی شدن که یکی از اصول نیچ مارکتینگ است، در دنیای امروز موجب اعتبار برند و جلب وفاداری مشتریان است. در اینجا ما شما را با راز نیج مارکتینگ در محتوا آشنا می کنیم.

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای یک نوع استراتژی بازاریابی است که در آن بر بخش منحصر به فردی از بازار تمرکز می کنیم. بخش هایی که با وجود تقاضای زیاد، از چشم رهبران و قدرتمندان بازار پنهان مانده و ظرفیت درآمدزایی بسیاری دارد. ضمن وجود رقیبان کمتر، ریسک در آن بسیار پایین تر و رشد در آن بسیار سریع تر است. این بخش خاص از بازار می تواند با توجه به موارد مختلفی انتخاب شود که برخی از آن ها به این صورت است:

  • بر اساس منطقه جغرافیایی
  • بر اساس قیمت یا همان کشش قیمتی مشتریان
  • بر اساس استفاده از یک محصول خاص یا محصول با ویژگی های خاص
  • بر اساس ویژگی های شخصی افراد مانند سن، درآمد، جنسیت، شغل، تحصیلات، وضعیت سلامت و ...

در حقیقت اتکا به بخش خاصی از یک بازار باعث خلق تمایز نسبت به سایر رقبا می شود. تحقیقات شما برای شناخت مصرف کنندگان نیز با دقت بسیار بیشتری انجام می شود و در نتیجه شناخت عمیقی از مشتریان مربوطه پیدا می کنید. پس از آن خوب می دانید که چه تبلیغی و چه محتوایی و در کجا و چه زمانی و با چه مزایایی ارائه دهید تا مشتریان شیفته محصولات و برند شما شوند. طبیعی است که وقتی مشتریان خاص احساس کنند دیده شده اند و برندی وجود دارد که تماماً در خدمت آنان است، وفاداری آن ها نسبت به شما برانگیخته شود.

چطور در نوشتن محتوا به گوشه ها توجه کنیم؟

در محتوای نیچ، برگ برنده ما این است که دیگر نیاز نیست برای یک بازار بسیار بزرگ تولید محتوا کنیم بلکه مخاطبان بسیار خاصی را در نظر گرفته ایم. آن هم مخاطبانی که به خوبی می شناسیم و با تحقیقات زیادی به اعماق دلشان پِی برده ایم. اما باید بدانیم که هر چه مخاطبان ما منحصر به فردتر باشند، دقت محتوای تولید شده نیز باید بیشتر باشد. گاهی ما بر روی متخصصانی تمرکز کرده ایم که یک محتوای ساده می تواند برایشان دلزدگی ایجاد کند و گاهی برعکس است و سادگی محتوا بسیار ضرورت دارد.

هر چقدر خود را در زمینه مربوطه متخصص نشان دهیم اعتبار و اعتماد به برند ما بیشتر می شود و مشتریان نیز می خواهند از یک برند متخصص و قابل اعتماد خرید کنند. برای این هدف، لحن، انتخاب رسانه و انتخاب پیامی که محتوای تولید شده قرار است منتقل کند، باید متناسب با اصولی باشد که ما بر اساس آن مشتریان خود را از یک بازار بزرگ انتخاب کرده ایم. منظور این است که محتوا باید شخصی سازی شده و هدفمند باشد و با محتوای رهبران بزرگ بازار تمایزی آشکار داشته باشد.

در تولید محتوای نیچ، تعاملی بودن محتوا و ابراز این پیام که «شما مهم هستید، نظراتتان برای ما ارزشمند است و این دلیل تمرکز ما بر شماست» بسیار ضروری است. در همین تعامل است که شما نیاز جدید و تغییرات علایق مخاطبان را به راحتی شناسایی می کنید و در کسب و کار خود برایشان به دنبال راه حل می گردید.

تولید محتوا چیست

چرا لولسا به نیچ مارکتینگ در تولید محتوا توجه می کند؟

لولسا می خواهد برای کسانی خدمات ارائه دهد که واقعاً از محتوا انتظار یک نتیجه گیری بسیار مطلوب دارند. آن هایی که به دنبال بهترین هستند و دقت، کیفیت و اعتبار محتوایشان برایشان مهم تر از کمیت آن است. الزام به مدرن بودن روش ها و استفاده از ابزارهای دقیق و علمی برای خلق یک محتوای ارزشمند و اثرگذار، پیامی است که لولسا می خواهد به صاحبان کسب و کارها بدهد. در حقیقت کسب و کارهایی که به این اصول اعتقادی ندارند جزئی از مشتریان لولسا محسوب نمی شوند.

در بازار ارائه دهندگان محتوا، آن هایی که خلاق و متخصص هستند نقش مهمی در گسترش مرزهای اثرگذاری محتوا بر موفقیت کسب و کارها دارند. لولسا با اتکا بر این اصول، موفقیت مشتریان را بیش از رقبای خود ممکن می کند. این اصول انتخاب شده توسط لولسا، همان برخورداری از اصول نیچ مارکتینگ یا بازاریابی جاویژه است.