Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
تولید محتوای رپورتاژ آگهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از روش‌های پرطرفدار و مقرون به صرفه برای تبلیغ محصول و یا خدمات شما، تولید محتوای رپورتاژ آگهی است. در این مطلب به بررسی تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت.

تولید محتوا چیست

رپورتاژ آگهی چیست؟

در معنای لغوی رپورتاژ یا advertorial یعنی شیوه گزارش دادن رویدادها در روزنامه‌ها یا پخش آنها در تلویزیون و رادیو.

آنچه در بالا دیدیم معنای لغوی رپورتاژ است اما رپورتاژ آگهی چیست؟ منظور از رپورتاژ آگهی، متنی است سئو شده که به منظور معرفی کسب وکارها، محصول، برند، بهبود جایگاه برند و یا فرهنگ‌سازی مختلف ایجاد شده است.

رپورتاژ آگهی می‌تواند یک مقاله، صفحه وب سایت و یا یک ویدئو باشد. هدف این محتوا این است که محصولات و خدمات یک شرکت را بازاریابی کند. توجه داشته باشید که معمولا رپورتاژ آگهی برای بازاریابی مستقیم به کار نمی‌رود. در نوشتن رپورتاژ آگهی باید توجه داشته باشید که متن شما حالت بی‌طرفانه داشته باشد. چرا که با سوگیری در متن، اطمینان مخاطبین را کاهش می‌دهید.

رپورتاژها معمولا به صورت خبرهایی تبلیغی در کنار سایر محتواها ارائه می‌شوند. محتوای رپورتاژ می‌تواند در وب سایت شخصی خود شما و یا در وب سایت‌های پر بازدید منتشر شود.

در تولید محتوای رپورتاژ آگهی از بک‌لینک‌ها استفاده می‌شود. بک‌لینک‌ها پیوندهایی هستند که شما را از یک وب سایت به وب سایتی دیگر منتقل می‌کنند. با قرار دادن بک لینک در رپورتاژ آگهی، ترافیک سایت افزایش پیدا کرده و دومین اتوریتی بالا می‌رود.

رپورتاژ آگهی کجا منتشر می شود؟

پس از مرحله تولید محتوای رپورتاژ آگهی لازم است سایتی را برای درج در آن انتخاب کنیم. یکی از سوالات این است که رپورتاژ آگهی بهتر است در چه سایتی ارائه شود؟

برای پاسخ به این سوال باید چندین نکته را مد نظر قرار دهید.

  • سایتی را انتخاب کنید که بازدید بالایی دارد. برای مثال سایت‌های خبری روزانه بازدید بالایی دارند. اگر شما رپورتاژ آگهی خود را در این سایت‌ها قرار دهید احتمالا بازدید بالایی خواهد داشت.
  • اعتبار سایت مورد دیگری است که باید مدنظر قرار دهید. برای اینکه بدانید سایت مورد نظر چقدر اعتبار دارد باید از افرادی که در سئو تخصص دارند کمک بگیرید. 
  • به زمینه فعالیت سایت نیز توجه کنید. بهتر است زمینه فعالیت سایتی که رپورتاژ را در آن قرار می‌دهید مشابه کار خودتان باشد. البته گاهی ممکن است سایت هدف، درخواست شما را نپذیرد.
  • یکی از دیگر موارد دارای اهمیت اعتبار دامنه وب سایت مد نظر است. هرچه اعتبار دامنه یک وب سایت بیشتر باشد، نتایج سئویی بهتری برای سایتتان به دست می‌آورید.

انتخاب لحن مناسب در تولید محتوای رپورتاژ

برای اینکه مخاطبان بتوانند بهتر منظور شما را بهتر درک کنند، لازم است از لحن ساده استفاده کنید. همچنین لازم است سعی کنید از لحن تبلیغی کمتر استفاده کنید. در واقع مقاله رپورتاژ آگهی باید به شکلی نوشته شود که خواننده متوجه نشود با تبلیغ مواجه است.

در ادامه برخی از نکاتی که باید در بیان به کار ببرید را ذکر خواهیم کرد.

  • در معرفی محصولات یا خدمات با زبان روان سخن بگویید.
  • از دروغ گفتن پرهیز کنید. اگر در تولید محتوای رپورتاژ آگهی دروغ بگویید مخاطبین اعتمادشان به شما را از دست می دهند. البته این موضوع برای تمام انواع محتوا صدق می‌کند.
  • لحن مناسبی به کار ببرید. توجه داشته باشید این لحن مناسب سایتی باشد که محتوا در آن منتشر می‌شود.
  • از نظر نگارشی متن خود را به درستی بررسی کنید. هرچه اصول نگارشی بیشتر رعایت شده باشند و متن غلط املایی کمتری داشته باشد، ارزش متن بیشتر است.
  • صحبت های شما باید به یک نتیجه مشخصی برسد. یعنی باید به گونه‌ای سخن بگویید که هدف آن مشخص باشد.
  • در تولید محتوای رپورتاژ آگهی خود سعی کنید از واژه هایی مانند بهترین، فوق العاده و ... استفاده نکنید. جلوه این کار به این صورت است که شما در حال اغراق کردن درباره محصولات هستید.

انتخاب لحن مناسب در تولید محتوای رپورتاژ آگهی بسیار اهمیت دارد. هرچه لحن شما در نوشتن متن ساده و روان باشد، مخاطب ارتباط بیشتری با آن برقرار خواهد کرد.

انتخاب زمان و فعل مناسب جملات در تولید محتوای رپورتاژ

به منظور تولید محتوای رپورتاژ آگهی بهتر است آن را به صورت خبری بیان کنید و از افعال خبری برای این منظور استفاده کنید. برای مثال بگویید: «برند ... وسایل دست دوم شما را با وسایل نو تعویض می کند».

همچنین لازم است از افعالی استفاده کنید که مخاطب را به خود جذب می‌کنند. با انجام این کار می‌توانید بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید.  

در برخی از انواع رپورتاژهای موفق گاها حتی فعل در برخی جملات استفاده نمی‌شود. برای مثال در تبلیغ یک رستوران آنلاین ممکن است تنها به جمله «بهترین رستوران آنلاین» بسنده کنیم.

گاهی اوقات از جملات با افعال سوالی استفاده می‌شود. برای مثال می پرسیم «شلوار جین را با چه لباسی ست کنیم؟» از طریق این جمله می‌توانیم به تبلیغ یک سایت مربوط به استایل بپردازیم.

خدمات تولید محتوا رپورتاژ آگهی

آیا به تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی نیاز دارید؟ این خدمات را از لولسا دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با این خدمات، مشاهده هزینه و ثبت سفارش به لینک زیر مراجعه کنید: