Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش تولید محتوا تالیفی
سفارش تولید محتوا ویژه
هزینه
تولید محتوای محصول چه ویژگی‌هایی دارد؟

محصول نویسی یا به اصطلاح تولید محتوای محصول یکی از انواع تولید محتوا است که در آن به سادگی و با استفاده از متون و تصاویر به معرفی محصولات یک برند پرداخته می‌شود. در این نوع محتوا مواردی از قبیل نام محصول، ابعاد، کارکردها و ... ارائه می‌شود و می‌تواند برای مشتریانی که قصد خرید دارند راهنمای مناسبی باشد. 

امروزه افراد به خرید از فروشگاه‌های آنلاین بسیار علاقه‌مند شده‌اند. این فروشگاه‌ها با یکدیگر رقابت بسیار زیادی برای فروش محصولاتشان دارند. لذا لازم است معرفی محصولات این فروشگاه‌ها به گونه‌ای انجام شود که میزان فروش آنها را افزایش دهد. 

از آنجایی که افراد در خرید اینترنتی محصول را نمی‌توانند ببینند لازم است معرفی محصول کامل و به درستی انجام شود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از ویژگی‌های محتوای محصول آشنا کنیم.

تولید محتوا چیست

تولید محتوای محصول چه اهمیتی دارد و چه کاری انجام می‌دهد؟

تولید محتوا اگر مناسب باشد می‌تواند باعث شود میزان فروش یک برند افزایش یابد. مناسب بودن محتوا به این معنی است که معرفی محصولات مختلف باید صادقانه و صحیح باشد و ویژگی‌های واقعی آنها را بیان کند. در غیر این صورت مشتری هر چند خرید انجام دهد اما در آینده پشیمان خواهد شد و فروش محصولات فروشگاه کاهش خواهد یافت. اگر هم اطلاعات ناکافی در اختیار مشتری قرار بگیرد ممکن است با اعتماد آنرا خریداری نکند.

محتوای محصول مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

۱. زبان آن باید جذاب باشد: از جمله مواردی که در تولید محتوای محصول باید رعایت کنید این است که زبان بیان شما برای توصیف محصول باید جذاب باشد و خواندن آن برای مخاطب لذت بخش باشد. اگر با لحن جدی به معرفی محصول بپردازید ممکن است خواننده از ادامه دادن آن خسته شود، پس باید بیان متنوعی داشته باشید تا مشتری بیشتر جذب آن شود.

۲. خصوصیات فنی و دستورالعمل‌ها را در حد نیاز بیان کند و بیشتر بر بیان کاربردهای آن تمرکز کند: اگر در معرفی محصول مداوم از خصوصیات فنی بگویید ممکن است مخاطب شما خسته شود. پس بهتر است برای تولید این نوع محتوا تمرکز را بر اطلاعاتی بگذارید که مخاطب نیاز دارد بداند. برای مثال مشتریان دوست دارند بدانند مزیت‌های محصول چیست و چه کاربردهایی برای آنها می‌تواند داشته باشد.

۳. محصول را خلاقانه توصیف کنید: شما باید در توصیف محصولات خلاقیت به کار ببرید. همه تولیدکننده‌های محتوا می‌توانند از روی کاتالوگ مخصوص محصولات ویژگی‌های آنها را بیان کنند. اما این کار نمی‌تواند باعث شود میزان فروش محصولات آنها افزایش یابد. لذا باید برای معرفی محصولات از روش‌های خلاقانه و جدیدتری استفاده کنید. با این کار می‌توانید باعث موفقیت هرچه بیشتر فروشگاه مورد نظر در فروش محصولاتش شوید.

تا اینجا با برخی از ویژگی های محتوای محصولِ خوب آشنا شدید، در ادامه قصد داریم چندین تاکیتیک را به شما معرفی کنیم تا به عنوان تولید کننده محتوا آنها را به کار بگیرید و بتوانید در این کار بهتر عمل کنید.

چه تاکتیک‌هایی برای تولید محتوای محصول وجود دارد؟

همه چیز را درباره مشتریان بدانید: به منظور تولید محتوا برای معرفی محصولات لازم است تمام اطلاعات درباره مشتریان را بدانید. برای مثال باید بدانید مخاطبین بیشتر از چه گروه سنی‌ای هستند؟ نیازهای آنها چیست؟ چه ویژگی هایی از محصولات را نیاز است بدانند؟ و ... . در ادامه و بعد از پاسخ به چنین سوالاتی به معرفی محصولات بپردازید. با شناخت کامل مشتری می‌توانید تمام آنچه را نیاز دارد در اختیارش قرار دهید.

برای افزایش میزان فروش محصولات بهینه سازی کلمات کلیدی و SEO را فراموش نکنید: کلمات کلیدی (کلمه کلیدی چیست؟) همان عباراتی هستند که مشتریان هنگامی که قصد خرید محصولات مورد نظر خود را دارند در موتورهای جستجو سرچ می کنند. بهینه سازی کلمات کلیدی به این صورت است که باید کلمات کلیدی در بخش‌های خاص و به تعداد خاص به کار برده شوند تا باعث افزایش مراجعه افراد به سایت شده و فروش را افزایش دهد.

کلمه کلیدی در تولید محتوا

از بیان عادی فراتر بروید: تولید محتوای محصول نیازمند این است که از لحن عادی خود فراتر بروید و روش‌های جدیدی را به کار ببرید. لحن تکراری می‌تواند برای مخاطب خسته کننده باشد. برای مثال به منظور معرفی یک شامپو با معرفی ویژگی‌های آن محتوا را آغاز نکنید. سعی کنید در ابتدای کار از جملاتی استفاده کنید که مخاطب جذب نوشته شما شود و در ذهنش سوالاتی شکل بگیرد. این کار باعث می‌شود مخاطب با علاقه بیشتری خواندن متن را ادامه دهد.

در این مطلب سعی کردیم شما را با ویژگی‌ها و تکنیک‌‌های تولید محتوای محصول آشنا کنیم. با رعایت موارد فوق می توانید در نوشتن این نوع محتوا موفق‌تر باشید.