Your browser does not support JavaScript!
طراحی پوستر
طراحی اینفوگرافیک
سفارش طراحی پوستر
سفارش طراحی اینفوگرافیک
طراحی پوستر یا طراحی اینفوگرافیک؟

کدام یک برای من بهتر است: طراحی پوستر یا طراحی اینفوگرافی؟ بارها شده با افرادی روبه‌رو شدم که می‌پرسن برای کسب و کار ما طراحی پوستر بهتره یا طراحی گرافیک؟ احتمالا برای بسیاری از شما هم چنین سوالاتی پیش آمده است. امروز قصد داریم تا این پرسش را پاسخ دهیم.

اینفوگرافیک چیست

طراحی اینفوگرافیک

طراحی اینفوگرافیک برای کسایی خوب هست که می‌خواهند اطلاعات زیاد را در قالب تصویری خلاصه منتقل کنند. مثلا فرض کنید حوزه کاری شما پزشکی باشد. برای اینکه اطلاعاتی به مخاطبین خودتان بدهید، یک اینفوگرافیک بسیار موثرتر از یک متن طولانی است. می‌توانید تمام چیزهایی که می‌خواهید در قالب متن بگویید را با استفاده از تصاویر منتقل کنید. این کار باعث می‌شود تا مخاطبین هم بهتر با محتوایی که در مقابلشان هست ارتباط برقرار کنند.

چند نمونه اینفوگرافیک را با هم مشاهده کنیم:

نمونه اینفوگرافیک

نمونه اینفوگرافیک

نمونه اینفوگرافیک

همانطور که مشاهده کردید، اینفوگرافیک قادر است اطلاعات بسیار زیادی را به صورت تصویری به مخاطبین خود منتقل کند. البته گاهی اینفوگرافیک و دیداری سازی داده ها، به اشتباه یکسان تصور می شوند. برای اطلاع بیشتر از این موضوع، خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می‌کنم:

اینفوگرافیک و دیداری سازی داده ها تعاریف و تفاوت ها

طراحی پوستر

ابتدا باید در نظر داشته باشیم که می‌توان در یک پوستر از اینفوگرافیک استفاده کرد. به این معنا که بخشی از یک پوستر را یک اینفوگرافیک تشکیل دهد. اما طراحی پوستر می‌تواند کاربردهای بیشتری هم داشته باشد. گاهی قرار نیست حتما اطلاعات بسیار زیادی را منتقل کنیم. مثلا ممکن است فقط بخواهید مخاطبین بدانند شما یک محصول یا خدمات خاصی را ارائه می‌کنید. در چنین شرایطی یک پوستر بهتر می‌تواند به کار شما بیاید.

پوستر چیست

اینفوگرافیک یا پوستر؟

برویم سراغ پرسش اول که کدام یک برای ما بهتر است. جواب هیچ وقت نمی‌تواند یکی باشد. جواب این پرسش بستگی به نیاز شما دارد. اینکه برای چه کاری می‌خواهید این طرح گرافیکی را استفاده کنید و چه محتوایی را می‌خواهید به کار ببرید پاسخ این سوال را می‌دهد. پس به دنبال جوابی گمراه کننده نباشد. ابتدا ببینید قرار است چه محتوایی را به مخاطب ارائه کنید، بر اساس این محتوا می‌توان قالب (پوستر یا اینفوگرافیک) را انتخای کرد. اما اگر بخواهید ابتدا قالب و سپس محتوا را تعیین کنید، به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید.

در نظر بگیرید که استفاده از اینفوگرافیک یا پوستر به تنهایی منجر به موفقیت نمی‌شود. پس نمی‌توان گفت مثلا اگر از اینفوگرافیک استفاده کنم نتیجه بهتری می‌گیرم! خیر! زمانی این استفاده نتیجه بخش خواهد بود که به تناسب محتوا طراحی صورت گرفته باشد. در امر طراحی و تبلیغات همیشه یک تعامل مهم است. اینکه تصور کنید طراح به تنهایی می‌تواند نتایج مورد نظر را به دست بیاورد چیزی بیش‌تر از یک افسانه نیست. باید شما با طراح تعامل داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست بیاورید.